Sodalı Pufidik Poğaça

Güzel huzurlu mutlu hayırlı sabahlarınız olsun. 

Trafikte giderken, komik ve trajikomik ne çok hikâye çıkıyor değil mi?
Özellikle arabayı siz kullanıyorsanız, of sormayın gitsin. En azından benim için böyledir.
Bayan sürücülerin bayan sürücülere karşı davranışları, erkek sürücülerin bayan sürücüleri dışlayışı...
Ama en çok bayan sürücüler konusunda biraz mustaribim aslında. Yol verme konusunda resmen facialar. 

Normalde yol verme konusunda ya da sollama kesinlikle hiçbir araçla inatlaşmam. Özellikle bayansa, mutlaka yol veririm, rahatça sollasın diye yavaşlarım. Lakin aynı şeyi hemcinslerimden görememek, tam tersine bayan olduğumu görünce daha bir hırslandıklarını görünce, yüreğim burkuluyor. 
Daaat daat diye korna çalmalar, el kol hareketler gibi üzücü vakalarla karşılaşınca, gözlerim daha bir şaşı beş oluyor tabir-i caizse. 
Trafikte bir türlü anlayamadım şeylerden biri de, trafik lambası kırmızıdan sarıya geçip, daha yeşil yanmamışken kornaya saldırmak :))

Daha neler neler, ne hikayeler var. Varsa sizin de enteresan hikayeleriniz, büyük bir zevkle okumak isterim... 


Seneler önce bir yerde sodalı poğaça tarifi gördüm ve denedim. Fakat ne yazık ki istediğim gibi olmamıştı. 
Rahat dururmuyum uydurellez aşkım tavan yapmışken. Rabbimin izniyle 3-5 değişiklikle tarifi neredeyse baştan yazdım ve senelerdir afiyetle tükettiğimiz bu nefis poğaçacıklarımız oldu :)
Bu poğaçadan yaptığımız zaman imkan varsa, 1 poşet olsun derin dondurucuya kaldırırırız pişip ılıdıktan sonra. Ve çıkardığımızda 1-2 saat içinde oda sıcaklığına geldiğinde, ilk günki gibi tazecik olurlar. 

Malzemeler:

  •  1 paket instant maya
  •  1 su bardağı oda sıcaklığında süt 
  •  Yarım su bardağı sıvıyağ
  •  100 gr. yumuşak tereyağı
  •  1 şişe soda
  •  2 buçuk yemek kaşığı şeker
  •  1-1buçuk tatlı kaşığı tuz
  •  Yaklaşık 625 gr. un 
İç Malzeme:
  •  Beyaz peynir 
Üzeri için:
  •  1 adet yumurta 
  •  Susam ya da haşhaş tohumu
Unun markasından cinsinden ötürü, hamurun her zaman un alma miktarı değişir. O nedenle, size yaklaşık miktar veriyorum herzaman. Ama olması gereken hamur, ele yapışmayan kulak memesi kıvamdadır.

Hamurumuzu yoğurduktan sonra, üzerini temiz bir bez ya da poşetle kapatıp mayalanmaya bırakıyoruz. Pilavuna tarifinde anlattığım yöntem ile  mayalanmasını anlayabilirsiniz. Ben bu sefer onu yapmayı unutunca, hamurun 2 katına çıktığı zaman mayalandığını anladım.

Hamurumuzu 3 bezeye ayırıyoruz. Ve merdana yardımıyla dikdörtgen şekilde açabildiğimiz kadar açıyoruz (hamuru yırtmadan elbette). Ve her yerine beyaz peynir döşüyoruz.



Dikdörtgen şekilde açtığımız hamurumuzun en geniş kenarından, rulo yapıyoruz.
Yaptığımız ruloyu 2 parmak kalınlığında kesiyoruz.


Kestiğimiz ruloların ağız kısmı tepsiye gelecek şekilde dizip, üzerine elimizle bastırıyoruz.
Üzerlerine yumurta sürüp, susam ya da haşhaş serpiyoruz.


Kırmızı başlıklı kızın sepetinden poğaça almaz mıydınız? :)

Afiyet olsun efendim...


19 yorum:

  1. Ne hoş bir blogunuz var sizin de. Fotoğraflar çok kaliteli. Poğaçanın her türlüsünü severim ve çok sık yaparım. Hiç sodalı denemedim daha. Stoklamaya geliyorsa çok da pratik olur.
    Ellerinize sağlık. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Ne kadar zarifsiniz...Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Ne kadar zarifsiniz.Ellerinize sağlık...O sepetten bir poğoça almayı inanın çok isterdim. Hicri yılınız hayırlar, güzellikler getirsin.Hoşçakal...

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Deniz;
    Çok teşekkür ederim güzel sözlerin için.
    Sevgiler.

    Sevgili Benbir;
    Çok teşekkürler.
    Bende poğaçalardan arzu eden herkese vermeyi çok isterdim inanın.
    Sizinde Hicri yılınız hayırlı olsun.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. çok güzel görünüyor ,ellerine sağlık canım tarifi aldım deneyeceğim

    YanıtlaSil
  6. gel beni ye diyor bu poğaçalar ellerine sağlık canım:)

    YanıtlaSil
  7. Sevgili Hande;
    Çok teşekkür ederim.
    Eğer denersen ve sonucunu paylaşırsan çok mutlu olurum.
    Sevgiler

    Sevgili Arzu;
    Hepsini yollayabilirim büyük bir zevkle :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Ellerine saglik kuzucum cayin yaninada ne guzel gider simdi bu nefis pogacalar :))) afiyet bal seker olsun canim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuzucum benim;
      Afiyet olsun size de bir tanem.
      Öpüyorum bir sürüü :)

      Sil
  9. merhaba ben geldim...
    sizi izlemeye aldım...

    ellerinize sağlık poğaçalar harika görünüyor...

    sizde beni izlemeye alırsanız seviniirm..
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. alirim almaz olurmuyum canim sepeti ile alsam daha iyi aslinda
    trafik konusunda cok haklisin burda da öyle hava yapiyorlar hasbamlar

    benim bir olayim var.aklima geldikce gülerim
    ben ehliyeti aldigimda esim ehliyeti radar yüzünden polislere kaptirdi bir süre .cezalar fenadir burada
    ben yeniyim o yanimda .ama sagolsun cenesi hic durmuyor birazda zoruna gidiyor bir süreligine kaybetmis ehliyeti, hanim araba kullaniyor o yanimda oturuyor karizma yerlerde .
    bana söyle yap böyle yap durmadan konusuyor .
    sehrin ortasinda durdum arabadan indim gittim karsi tasin üzerine oturdum trafik tikandi herkez korna caliyor esim bir yandan yalvariyor gel etme eyleme .
    bende dedim susacakmisin yoksa gec direksiyona kendin kullan.ve özür dilemessen gecmiyorum direksiyona ben ne halin varsa gör dedim .
    dil ucuyla özür diledi bende gectim direksiyona .bir süreligine trafi katlettim :D
    cezalar öyle agir olacakki kimse cesaret etmeyecek kurali ihlal etmeye
    sevgilerimi dualarimi biraktim ablam muhabbetle

    YanıtlaSil
  11. Sevgili Gurma Şirin;
    Hoşgeldin, sefalar getirdin.
    Sevgiler.

    Melek ablam;
    Gerçekten çok güldüm canım.
    Ama bir yandan da eşinize üzüldüm, hatasını anlamıştır heralde.
    Baki muhabbetlerimle ablacım.

    YanıtlaSil
  12. cok güzelmiş gizemcim... Bende yapıyorum sodalı poğaça ama senin yaptığının şekli daha farklıymış... Buda çok hoşuma gitti yapayım ben bundan en kısa zamanda :)canım ellerine sağlık olsun inşAllah...

    YanıtlaSil
  13. Canım kardeşim senin ve Zeliha'nın fotoğrafları aklımı başımdan alıyor:)))Poğaçan
    nefis puf puf ellerine sağlık sanırım sepeti benim için hazırladın aldım gidiyorum ve seni öpüyorum...

    YanıtlaSil
  14. Sevgili nohuts;
    Çok teşekkür ederim.
    Yaptığım poğaçaları farklı modellerde yapmayı seviyorum.
    Bu model de çok bereketli ve pratik oluyor. 1 rulodan ortalama 12 adet poğaça çıkıyor :)

    Derya ablacım;
    Estafurullah canım benim, çok teşekkür ederim güzel sözlerin için.
    Elbette hepsini alabilirsin.
    Çok sinir oluyorum zaten, hala teknoloji ışınlama konusunda ilerleyemedi diye :)
    Bende seni öpüyorum tatlı yanaklarından.

    YanıtlaSil
  15. Bayıldım sepetine de,çöreklerine de :)
    Demeden geçemedim,vize var haftaya,fenayım çok:)
    Dualarını esirgeme olur mu..
    Muhabbetle..
    Bir de o sepetin ardındaki saksıdan bende de var ve içinde fesleğen:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyy kıyamam sana, bilirim ne streslidir sınav dönemleri.
      Rabbim Yar ve Yardımcın olsun tatlısı.

      O saksıyı ilk gödrüğümde vurulmuştum, ekstra tabak derdi olmayan ve görüntüsüylede daha derli toplu bir saksı.
      Öpüyorum canısı...

      Sil
  16. Gizemciğim ben bunu hemen yapmak istiyorum ya...Çok harika olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canımm.
      Simdiden ellerine sağlık olsun ve afiyet olsun ♥

      Sil

Hakaret ve benzeri kalp incitici sözler olmadığı müddetçe, yorumlarınızın benim için çok özel ve değerli olduğunu belirtmek isterim.
Her türlü soru ve önerilerinizi yanıtlamak ise benim için ayrı bir keyif.
Sevgi ve baki muhabbetle...

Geri İleri Anasayfa

... GiSi ... © 2014-İLKBAHAR - "GiSi Tasarım" sitesinde yayınlanan ürünlerin, fotoğrafların ve yazıların tüm hakkı saklıdır. İzinsiz ve de kaynak gösterilmeden kullanılmaması önemle rica olunur. Emeğe saygı çerçevesinde, bu ufak ricamı göz önünde bulundururmanızı istiyor, sitede keyifli vakit geçirmenizi diliyorum. Sevgi ve muhabbetle...

Tasarım-Değmesin Yağlı Boya