20 Eylül 2013 Cuma

Simit Aşkı! :)


Hepimizin cuması mübarek olsun.
Huzur, barış, sağlık sıhhatle dolu hayırlı zamanlar diliyorum...
Evet..
İtiraf ediyorum..
Simitle aramızda tarifi olmayan bir aşk var :))
Yukarıdaki fotoğraf da bir simitçi fırınında falan çekilmedi.
Bizim evin mutfak masası!
Hemen şöyle izah ediyorum durumu;
Bendeniz, sabah öğle akşam bıkmadan usanmadan, Rabbim nasip ettiği müddetçe simit yiyebilme potansiyeli olan bir bünyeye sahibim ;)
Tabi ki bir öğünde 1 adet yiyebiliyorum ama her gün iki sokak aşağıda, simitlerine hayran olduğum simitçiye gitmek artık eziyet olmaya başlayınca, bende derin dondurucu nimetini bir de bu şekilde kullanmak istedim ve artık haftalık simit alıp, stokluyorum :))
Simitleri alıp geldiğim bir gün, buzdolabı poşetlerine doldurmadan evvel şöyle bir baktım ki, tam fotoğraflık duruyorlar.
Bende hemen o anı fotoğrafladım.
Sonra, son zamanlardaki aşırı yoğunluğumdan dolayı tarif hazırlayacak vaktim olmadığı için ve bloguma yayın koymayı özlediğim için, sizlerle de paylaşmak istedim...
Bir yemek ve hobi blogu sahibi olarak, simitleri dışardan hazır almak elbette ki utanç verici ama İnşaAllah çok yakın zamanda simit tarifiyle karşınızda olmayı planlıyorum :)
Simitler buzdolabı poşetine daha kolay sığsın diye ikiye bölerek kaldırıyorum.
Ayrıca derin dondurucudan çıkarıp, bir saat  kadar oda sıcaklığında bekledikten sonra ilk koyduğunuz yumuşaklıkta oluyor.
***Eğer buzluktan çıkardınız ve hemen tüketeceksiniz, kapaklı bir tavaya koyup, altını en kısığa getirip, kapağını da kapatırsanız, en geç 10 dk içinde pamuk gibi olur...

Bu görmüş olduğunuz da, bizim mutfağın olmazsa olması kırıntı poşeti.
Poşette, 1 haftanın sofra kırıntıları, bakliyat ayıklağımızda çıkanlar, kurumuş ekmek vs. var.
Bu poşeti, yakınımızdaki en yakın parka bırakıyoruz.
Ya da kapıya asıyoruz, apartman görevlisi sağ olsun ilgileniyor.
Kuşlar, karıncalar, böcekler ve bilmediğimiz daha bir çok hayvan yiyor belki de.
Hep şöyle düşünüyorum.
Bir susam tanesi diye küçümsediğim nimet, bir karınca için ne kadar büyük bir nimettir..
O yüzden bir susam tanesini bile çöpe atmamaya gayret edip, kırıntı torbasına atarım hemen.
İlk başta üşenebilirsiniz ama sizin önemsemediğiniz sofra kırıntılarınızla kaç canlı karın doyuruyor.
SubhanaAllah!...
Ağız tadıyla geçireceğiniz, hayırla huzurla dolu bir hafta sonu diliyorum herkese...
Sevgi ve muhabbetlerimle...


9 yorum:

  1. Ellerine emeğine sağlık canım benim. Ben de bayılırım simite. İzmir' de biz gevrek diyoruz. Aynen ben de senin gibi aşk yaşıyorum diyebilirim...:) Kimseler görmeden bir tanesini aldımmmmm.
    Hayırlı Cumalar diliyorum canım. Afiyet bal şeker olsun.....:)))
    Sevgilerimi bıraktımmmmmm.....:))))))

    YanıtlaSil
  2. Simit aşkında yalnız değilsin canım :)) hele yanında da tulum peyniri olunca..:) neffis olur..
    bu arada kırıntı torbası çok önemli, Rabbim sevabına nail eylesin..Amin..:)

    YanıtlaSil
  3. "senin kücük gördügün bir simit tanesi ,bir karincaya ne büyük nimettir .
    al günlerce tefekkür et.tariften ala nimettir bu söz
    Allah razi olsun ablam
    muhabbetle

    YanıtlaSil
  4. İzmirde her daim bulmak mümkün kırıntılar için ise aynı fikirdeyim bizler tabağımızda bile pirinç tanesi bırakılmaması gerektiğini duyarak büyüdük. Örnek bir duyarlılık sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Valla bende çok severim simiti her daim yiyebilirim.Kırıntı konusunda da aynı fikirdeyim canım.Hayırlı cumalar..

    YanıtlaSil
  6. DÜŞÜNCE ÇOK GÜZEL. BAZENDE BÖYLE YAPIP FIRINLIYORUM BEN. ROBOTTAN GEÇİRİP GALETA GİBİ Bİ ŞEY OLUYOR. KÖFTELERDE İYİ OLUYOR

    YanıtlaSil
  7. bende simit hastasiyim ve sonunda en güzel simidi yaptim :) benim sayfamda paylastigim simidime bir bak firsatin olunca dene derim nefis oluyor cünkü :)
    kirintilara gelince keske bende birilerine verebilsem keske icim herseferinde paycalaniyor ama yok :(
    evin önunde yesillikler var oraya koyayim dedim fare gelir diye ev sakinleri istemedi ne yapsam bilmiyorum:(

    YanıtlaSil
  8. Sevgili Gizemciğim,
    Simit ne güzel bir nimettir.
    Hele sizin oraların ki...
    Canım kardeşim benim.
    O minik canları bile düşünürsün...sen öyle zarifsin ki...
    MaşAllah★☆★
    Seni çok seviyorum biliyorsun değil mi¿♥♡♥

    YanıtlaSil
  9. Simit en sevdiklerimdendir canımmm bende hiç bir yemeği ekmeği yenmeyecekse asla ziyan etmem çöpe atmam sokak dostlarımıza veririm.Zaten öncesi bozmamak için tüketiriz mümkün mertebe atmamaya çalışırız es kaza yenmedi işte o zaman da sokak dostlarımıza ikram ederim canım GİSİ'm kocaman sevgilerimle sarıldım .

    YanıtlaSil

Hakaret ve benzeri kalp incitici sözler olmadığı müddetçe, yorumlarınızın benim için çok özel ve değerli olduğunu belirtmek isterim.
Her türlü soru ve önerilerinizi yanıtlamak ise benim için ayrı bir keyif.
Sevgi ve baki muhabbetle...

Ne Aramıştınız?



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

... GiSi ... © 2014-İLKBAHAR - "GiSi Tasarım" sitesinde yayınlanan ürünlerin, fotoğrafların ve yazıların tüm hakkı saklıdır. İzinsiz ve de kaynak gösterilmeden kullanılmaması önemle rica olunur. Emeğe saygı çerçevesinde, bu ufak ricamı göz önünde bulundururmanızı istiyor, sitede keyifli vakit geçirmenizi diliyorum. Sevgi ve muhabbetle...

Tasarım-Değmesin Yağlı Boya