25 Kasım 2013 Pazartesi

Bölünmüş Ekmek Pizzası


Selamların en güzelini gönderiyorum tanıdığım tanımadığım herkese...

Yepyeni bir hafta, yepyeni umutlar...
Rabbim; gönüllerimizden geçeni hakkımızda hayırlı, hakkımızda hayırlı olanları ise gönlümüze razı eylesin, güzel ve hayırlı haberlerle sevindirsin bizleri İnşAllah...

İnstagramda, çok sevdiğim bir arkadaşım, bayat ekmeği değerlendirelim, bunun ile ilgili tarifler paylaşalım demiş.
Ben de seve seve katılmak istedim bu güzel davete.
Hem farklı hem tadına doyulmaz bir tarif olmalıydı, ama nasıl?..

Çok uzun süre önce, yabancı bloglardan birinde, ekmeği bu şekilde kullandıklarını anımsadım ve sonrasında tabiki uydurellez aşkımla birleşip, bu tarifi yapmaya karar verdim.

Gerçekten çok beğendik, özellikle pazar kahvaltıları için farklı bir şeyler arıyorsanız, sunumuyla birlikte lezzeti de bir o kadar güzel.
Evet aslında genel anlamda bakarsanız, klasik fırında dilim dilim ekmekleri yalancı pizza gibi yaptığımız tarifle benziyor ama sunumu çok hoşuma gittiği için, bundan sonra bu şekilde daha sık yapacağım.

Gel gelelim bu lezzetin ismi ne olacaktı...
"Göz göz pizzası, odacık pizza, odacıklı kahvaltı pizzası, bölünmüş ekmek pizzası, vs..."
Saçmalama potansiyelim git gide artarken, bölünmüş ekmek pizzası galiba aralarında en makulü dedim ve bu ismi verdim çok şükür :)

Malzemeler, tamamen size kalmıştır. İstediğinizi artırıp azaltabilirsiniz...

Malzemeler:
  • 1 adet bayatlamış ekmek
  • 100-150 gr. kaşar
  • Çeyrek kangal sucuk
  • 1 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 1 tatlı kaşığı kekik
  • Bir tutam maydanoz

1-) Kaşarları ve sucuğu dilimliyoruz. Maydanozu ince ince kıyıyoruz. Sıvıyağ ve kekiği bir kasede karıştırıyoruz.
2-) Ekmeğimizi, bir parmak aralıklarla kesiyoruz ama "sakın dibine kadar kesmiyoruz". Yani ekmeğin dağılmaması için, üstten yarısına kadar kesiyoruz kare kare.
3-) Kestiğimiz aralıkları, bir fırça yardımıyla, kekikli yağ ile yağlıyoruz.
4-) Aralıklara kaşar ve sucukları yerleştiriyoruz. Üzerine maydanoz serpiyoruz ve 175 derece fırında 15 dakika kadar kızartıyoruz.


 
...Afiyet olsun...


16 yorum:

  1. Sevgili Gizemciğim,
    Harikasın★☆★
    İlk defa gördüğüm bir sunum.
    Oldukça ilginç.
    Eminim tadı da göründüğü kadar güzel olmuştur.
    Ama merak ettim; Ekmek böyle kurumuyor mu? Kurumuyorsa mutlaka denemek lazım. Ben şahsen çok kıtır şeyleri yiyemiyorumda:)
    Canım ellerine sağlık.
    Selam, dua ve muhabbetlelerimi gönderiyorum♥♡♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canim Sevdecigim.
      Çok sağolasin ♥
      Yok tatlısı kurumuyor, firindan çıkınca sıcak sıcak tüketirsen kurumuyor.
      Selam ve dua ile kuzum ♥♡♥

      Sil
  2. Merhabalar,
    Ellerine emeğine sağlık canım. Nefis görünüyor. Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))

    YanıtlaSil
  3. Canim benim ellerine saglik. Bayat ekmekleri degerlendirmek cok onemli ama bazen ziyan oluyor yetisemiyorum :( Cok guzel gorunuyor ekmegin eminim cokta lezzetli olmustur. Ellerine saglik tatlisi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben eğer degerlendirecek hali de gectiyse, ufalayip bahçeye bırakıyorum kuşlar böcekler yesin, aman çöpe gitmesin diye.
      Cook sağol kuzum benim :* ♥

      Sil
  4. Değişik bir sunum.
    Fakat tadı biraz kuru olabilir diye düşündüm bir an nedense...
    İç harcı homojen dağıtılamayabilir gibi geldi...
    Ama tadan sizsiniz tabi, afiyet olsun:)

    YanıtlaSil
  5. Kesinlikle kuru olmuyor Beyza hanin çünkü siviyag surdugunuz icin yunusacik oluyor.
    Sadece kasardan dolayi sogumadan tüketilmesini tavsiye ediyorum.
    Teşekkürler.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. Ellerine sağlık gülüm..nefis bir şey bence de .:) hem ekmekler de değerleniyor..nimetleri israf etmemeliyiz elbette..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. on parmağında on marifet... harikasın fıstık...maşallah sana !!

    YanıtlaSil
  8. Ne güzel düşünmüşsün Gizemcim... Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  9. Nefis! Daha evvelde görmüstüm ama hic denemedim ,en kisa zamanda yapmak lazim,ellerinize saglik efendim,sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. çok değişik bir şey olmuş canımızı çektirdin göz hakkı aldım gidiyorum eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  11. nefis görünüyor bu pizza değerlendirilmeli tabii ekmekler atmayalım amann..
    biz yerde ekmek görüce öpüp başımıza koyup yüksek biryere bırakan bir nesiliz ekmeği hiç ziyan edermiyiz:))
    ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  12. Ben geçen yıl yapmıştım bundan harika oluyor bak çok uzun zamandır yapmadığımı hatırladım hemen tekrar yapacağım..Ellerine sağlık Gizemcim..Afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  13. Bende geçen sene deneyenlerdenim. ama iç malzeme biraz farklı bende. ve gerçekten nefis oluyor eline sağlık gizemcim

    YanıtlaSil

Hakaret ve benzeri kalp incitici sözler olmadığı müddetçe, yorumlarınızın benim için çok özel ve değerli olduğunu belirtmek isterim.
Her türlü soru ve önerilerinizi yanıtlamak ise benim için ayrı bir keyif.
Sevgi ve baki muhabbetle...

Ne Aramıştınız?



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

... GiSi ... © 2014-İLKBAHAR - "GiSi Tasarım" sitesinde yayınlanan ürünlerin, fotoğrafların ve yazıların tüm hakkı saklıdır. İzinsiz ve de kaynak gösterilmeden kullanılmaması önemle rica olunur. Emeğe saygı çerçevesinde, bu ufak ricamı göz önünde bulundururmanızı istiyor, sitede keyifli vakit geçirmenizi diliyorum. Sevgi ve muhabbetle...

Tasarım-Değmesin Yağlı Boya