7 Ocak 2014 Salı

Bamya Çorbası


Sen dua edersin ama kabul olmuyor sanırsın!
Ekmek almak için bir fırına gidersin
Beklerken fırıncı ile bir sohbet başlar
 Ve fırıncının hoşuna gidersin, hoş sohbetsin ya…
Fırıncı başkalarına istediğini verip acele ile gönderir
Bu arada sen istediğini alamadığın için sıkılmaya başlarsın
Ama bilmezsin ki
Fırıncı daha yeni pişmiş en güzel ekmeği verecek...

***********************************

Bu nefis tarif ile bir virgül koymak istedim siparişlerime, bloğuma ve tüm sosyal hesaplarıma...
Bir süre buralarda olamayacağım ne yazık ki.
Haber vermeden usulca vereyim bu arayı dedim lakin, bu kararı aldıktan sonra sanki hissedilmişçesine, sipariş maillerinin ardı arkası kesilmez oldu.
Bende aktif olduğum tüm hesaplarda duyurma ihtiyacı hissettim bu arayı.
Döndüğümde yepyeni tarifler, yeni tasarım ürünler, detaylı anlatımlı diy projeleri ;) ve tabiki hayırla dolu birbirinden güzel paylaşımlarla, kısacası yenilenmiş tazelenmiş olarak geri döneceğim İnşaAllah.
Şu an bile bu dönüş için nasıl heyecanlıyım bir bilseniz, şimdiden inanın paylaşacağım şeyler birikmeye başladı, Rabbim nasip eder İnşAllah hayırlı ise hepsini...
Fırsat buldukça, arada "cee" demeye çalışacağım :)
Ayrıca, siparişlerden fotoğraflanmış olup bekleyenler var bir sürü. İnşaAllah onları da o zaman paylaşacağım tek tek..
Bu süre zarfında, mailim her daim açık olacak İnşAllah, oradan iletişim kurabiliriz ne zaman isterseniz.
Rabbim yüreklerimizdekileri hayrı ile muamele ederek yaşamayı nasip etsin, görünür görünmez tüm nefislerden, gözlerden, kendi nefsimizden korusun bizi İnşAllah...
Herşeyimizle O'na emanet, O'na teslimiz!..
Yüreğimde sevgisini taşıdığım tüm sevdiklerimi, gönül dostlarımı, sessiz takipçilerimi canı gönülden kucaklıyorum.
Tekrar dönünceye kadar kendinize çok ama çok iyi bakın, Rabbim'e emanet olun.
Dualarınızda yer edinebilmek dileği ile...
Sevgi ve muhabbetlerimle...

***********************************

Bamya yemeğini salyalanmasından ötürü yiyemeyenler için, kesinlikle tavsiye olunur.
Yemeğini çok severim ama çorbasını yapmaya başladıktan sonra, yemeğini aramaz oldum :)
Bool limon sıkıp içmek...
Anlatırken bile ağzım sulandı inanın :)) 
Rabbim olmayanlara da versin bu nimetlerinden İnşaAllah... 
Malzemeler:
  • 200 gr. çok ufak doğranmış et
  • 100 gr. kurutulmuş bamya
  • 1.5 yemek kaşığı un
  • 1 adet soğan
  • 1 adet yeşil biber
  • 1 diş sarımsak
  • 1 limon suyu 
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası
  • Yarım yemek kaşığı tereyağı
  • Yarım çay bardağı sıvıyağ
  • Karabiber
  • Tuz
1-) Bamyaları yıkadıktan sonra, ipiyle birlikte haşlıyoruz. (İpinden ayırmaya kalkarsanız kırılıyorlar)
2-) Yağımızı koyduğumuz tenceremizde, çok ufak doğranmış etimizi kavuruyoruz. Et kavrulduktan sonra soğanını ve minik doğradığımız biberimizi koyup, kavurmaya devam ediyoruz.
3-) Haşlanıp ipinden ayırdığımız bamyaları, ununu, salçasını, karabiberini, tuzunu, sarımsağını koyup, kavurmaya devam ediyoruz.
4-) Kavrulduktan sonra limon suyu ve kaynamış su ilave edip pişmeye bırakıyoruz.

Kalb-i sevgi, selam ve muhabbetlerimle...


16 yorum:

  1. bamya çok sevdiğim bir yemektir ama çorbasını hiç duymamıştım, sarımsaklı falan nefistir eminim, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. çok merak ettiğim bir çorba Konya 'ya ait sanırım elinize sağlık fazla ara vermeyin :) sevgilerimle

    YanıtlaSil
  3. Eşim ve Ailesi Konyalı. Kayınvalidem, her bayramda ilk yemek olarak bu çorbayı koyar aile sofrasına. Et yemiyorum ama etlerini ayıklayıp bu çorbadan içiyorum şifa niyetine.
    Ellerine sağlık, nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  4. Gizemim ellerine sağlık.Eşim pek sevmez ama ben bayılırım.Sevgilerimle;

    YanıtlaSil
  5. bamyayı alsam dahi itiraz ederler ama ben yine de alırım..:) yemeğini de severim çorbasını da..ellerine sağlık canım..
    Yalnız çok ara verme, gel özleriz seni :)

    YanıtlaSil
  6. Ellerinize saglik nefis gozukuyor bamtanin yemeginide corbasinida kavurmasinida severim
    Size afiyet olsun cok uzun ara olmasin lutfen
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  7. mhhhhhh !!! elelrine saglik canim

    YanıtlaSil
  8. Merhaba,
    Bamya çorbasına bayılırım ama ben yapamıyorum. Sağolsun kayınvalidem yaptıkça yiyoruz:=)
    Bloguma beklerim. Sevgilerle..
    Necla ŞÖLEN
    www.neclasolen.com

    YanıtlaSil
  9. Gizemciğim, nerelerdesin? Instagram hesabını kapatmışsın. Üzüldüm :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Feyzacığım instagram hesabımı kapattım tamamen.
      Böyle benim için daha hayırlı olduğunu düşünüyorum canım.
      Ama blogumda inşAllah undan sonra daha aktif olacağım ve blogumun kıymetini çok daha iyi anladım oralar sayesinde :)
      Buralardan görüşürüz artık inşAllah.
      Sevgilerimle Feyzacığım.

      Sil
    2. Sevgiler, Gizemciğim. Hakkında hayırlısı olsun :)

      Sil
  10. Canım benim nasılsın bende çok özledim seni:)
    Eline sağlık tatlım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun ablacim ♥
      Döndüm sağ salim Elhamdulillah :)
      Öpüyorum tatlı yanaklarindan :*

      Sil
  11. Tarif için teşekkürler yalnız acemiliğine verin bamya hangi aşamada etin kavruldugu tencereye alınıyor tam anlayamadım izah edebilirseniz sevinir bu güzel tarifi seve seve uygularım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem cevabımın gecikmesi hem de eksiklik için kusura bakmayın lütfen. Hatamı hemen düzeltiyorum tarifte.
      Uyarınız için çok teşekkür ederim.
      Sevgilerimle...

      Sil

Hakaret ve benzeri kalp incitici sözler olmadığı müddetçe, yorumlarınızın benim için çok özel ve değerli olduğunu belirtmek isterim.
Her türlü soru ve önerilerinizi yanıtlamak ise benim için ayrı bir keyif.
Sevgi ve baki muhabbetle...

Ne Aramıştınız?



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

... GiSi ... © 2014-İLKBAHAR - "GiSi Tasarım" sitesinde yayınlanan ürünlerin, fotoğrafların ve yazıların tüm hakkı saklıdır. İzinsiz ve de kaynak gösterilmeden kullanılmaması önemle rica olunur. Emeğe saygı çerçevesinde, bu ufak ricamı göz önünde bulundururmanızı istiyor, sitede keyifli vakit geçirmenizi diliyorum. Sevgi ve muhabbetle...

Tasarım-Değmesin Yağlı Boya