6 Haziran 2014 Cuma

Acılı Tavuklu Pizza (Kaşarlı Kenar İle Detaylı Anlatım)

"Allah’a iman edip ona sımsıkı sarılanları ise (Allah), kendisinden bir rahmet ve lütfa kavuşturacak ve onları kendisine varan doğru bir yola iletecektir." (Nisa suresi,175)

Cumamız mübarek olsun, bereketli geçsin İnşaAllah.
Rabbim bizleri de, ayetinde bahsettiği kullarından ihsan eylesin İnşaAllah. Amin..

Rabbimiz bizi, yürüyen ayaklar, işiten kulaklar, karnımızı hiç aç bırakmayan bizi açıkta bırakmayan ve daha saymakla bitiremeyeceğimiz nimetleri içinde yüzdürürken, bizden istediklerini, yapmamızı emrettiklerini yapmamız da O'na karşı olan bir borcumuzdur.
Ve bu borçların hesabı bir gün sorulacaktır..
Her birimizin kum saati ilerlerken, hatırlatmak istedim...


Dışarının ne idüğü belirsiz yemeklerinden tamamen sıyrılmış olmanın huzuru içinde, pizzadan pideye, iskenderden kebaplara kadar artık hemen hemen bir çok şeyi evde yapmaya çalışıyorum Elhamdülillah..

Dışardan tüketme dönemlerimde meşhur bir pizzacının müptelası olduğum bir pizzası vardı; "Acımasız Tavuklu Pizza"...
Allah'ım içine ne katıyorlardı bilmiyorum ama özellikle gecenin bir yarısı bile olsa canımın çektiğini anımsıyorum ve şuan tabiki de gülüyorum o halime!...

Pizzayı daha önceleri de evde yapardım fakat artık dışarda yeme alışkanlığımızdan kurtulunca Elhamdülillah, pizzamız artık sadece ve sadece evde yapılıp yenmektedir :) ♥

Malzemelerin doğrama kısmı biraz el oyalayıcı olsa da, bir poğaça yapımından daha kolay geliyor bana. 

Normalde pizzada beyaz un kullanırdım ama bu sefer daha sağlıklı olması açısından tam buğday unu kullandım.
Size beyaz un olarak yazıyorum malzeme listesini ama benim yaptığım gibi beyaz un yerine tam buğday unu da koyabilirsiniz. Tercih tamamen size kalmış.

Ayrıca; ben acılı tavuklu yaptım lakin aynı hamur ve pizza sosu ile başka çeşit pizzalar da yapabilirsiniz.

Malzemeler: (26 cm'lik çember kalıptan 3 adet çıkıyıor)

Hamur İçin:
♥ Yarım kilo elenmiş beyaz un
♥ 1 paket instant maya
♥ 5 yemek kaşığı sıvıyağ
♥ 1.5 yemek kaşığı şeker
♥ 1 tatlı kaşığı tuz (tepeleme)
♥ Aldığı kadar su (Yaklaşık 1.5-2 su bardağı)

Üst Malzemesi İçin:
♥ 2 adet tavuk göğüsü
♥ 2 adet domates
♥ 2 adet yeşil biber
♥ 1-1.5 yemek kaşığı jalapeno biberi (meksika biberi)
♥  1.5 su bardağı rendelenmiş kaşar peyniri
♥ 1 yemek kaşığı tereyağı (tavuğu sotelemek için)
♥ 1 tatlı kaşığı kırmızı toz biber
♥ 1 çay kaşığı karabiber 
♥ Tuz

Pizza Sosu İçin:
♥ 1 yemek kaşığı salça
♥ 1 tatlı kaşığı ketçap
♥ Yarım tatlı kaşığı kekik
♥ Yarım çay kaşığı karabiber
♥ 1 yemek kaşığı sıvıyağ
♥ 2 yemek kaşığı su


*** Kaşarlı kenarlar için ayrıca 1 su bardağı kadar kaşarı doğruyoruz.

1-) İnstant(hazır) maya kullansak da, ben bazen birazcık su ya da süt ve şeker ile mayayı ayrı bir kapta karıştırıyorum. İsterseniz benim yaptığım gibi ya da direk hamura katarak kullanabilirsiniz.
2-) Unumuzu yoğurma kabına eliyoruz. Su hariç, maya ve hamur için olan diğer malzemeleri koyuyoruz. Suyu ise temkinli şekilde azar azar koyup yoğuruyoruz. (Eğer un fazla gelirse birazcık su, su fazla gelirse biraz un ilave edebilirsiniz)
3-) Homojen şekilde yoğurduğumuz pizza hamurunu mayalanması için üzerine nemli bir bez örtüp bekletiyoruz.
4-) Tavuk göğüsümüzü ufak ufak doğruyoruz. Tereyağını erittiğimiz tavada soteliyoruz. Kırmızı toz biber, karabiber ve hafif tuz atıp karıştırıyoruz. Sotelenince ılımaya bırakıyoruz.

5-) Ben tam buğday ununu eleyerek kullandığım için, elekte biriken kepekleri tepsimin dibine serptim ama siz normal un kullanacaksanız, tepsinizi yağlayıp hafif unlayabilirsiniz.
6-) Mayalanan pizza hamurumuzu 3 bezeye bölüyoruz. Merdane yardımı ile yuvarlak şekilde açıyoruz. Açtığımız hamurun kenarlarına, doğradığımız kaşarları koyuyoruz (ben biraz az koymuşum sanırım, piştikten sonra pizzayı kesince pek sünmedi. Siz isterseniz daha fazla kaşar koyabilirsiniz kenarlara). Daha sonra kenarları içe doğru fotoğraftaki gibi büküyoruz.
7-) Pizzanın sosu için olan bütün malzemeleri bir kasede karıştırıyoruz. Tepsiye yerleştirdiğimiz pizzanın üzerine sosu  sürüyoruz.
8-) Kaşar hariç tüm malzemeleri pizzanın üzerine yerleştiriyoruz. 185 derece fırında, pizzanın altı hafif kızarana kadar pişiriyoruz. 
Pizzamızı fırından çıkarmadan bir kaç dakika evvel rendelediğimiz kaşarı üzerine serpiyoruz. 


Evde yapılan pizzanın da tadı bir ayrı oluyor gerçekten ;)) 

Herkese hayırla ve huzurla dolu bir haftasonu diliyorum efendim.

Yürek dolusu sevgi ve muhabbetlerimle ♥

14 yorum:

  1. Bayıldım. Çok harika görünüyor.Mutlaka deneyeceğim. Çok güzel ayrıntılı açıklamaların var.Teşekkürler

    sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim güzel yorumunuz ve beğeniz için.
      Şimdiden kolay gelsin diliyorum o zaman.
      Sevgilerimle.

      Sil
  2. Uzanip bir dilim alasim geldi nasil guzel bir goruntudur o oyleee ellerinize saglik olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tüm tepsi sizin olsun lütfen ;)
      Çok tesekkur ediyorum.
      Sevgilerimle.

      Sil
  3. Sen yaparsın da...

    Hayırlı cumalar bitanem..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen gel, ben sana daha ne mamalar yaparim ;)
      Öpüyorum Sevgi kuşum :*

      Sil
  4. Ne guzel anlatmissin canim. Cok lezzetli gorunuyor. Ellerine saglik...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkur ederim, beğendiğinize sevindim ♥
      Sevgi ve muhabbetlerimle.

      Sil
  5. Nasıl güzel bir tablo bu..Elimi uzatıp bir dilimde ben almak istedim..O kadar güzel anlatmış ve yapmışsınki,ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok memnun ourum tabiki, hepsini alabilirsiniz ;)
      Cok tesekkur ediyorum.
      Sevgilerimle ♥

      Sil
  6. Es selamun aleykum.Rabbim ayaklarimizi onun dogru yolundan ayirmasin.

    Tarifiniz bende farkli farkli pizzalar yapabilirim artik dedirtti.bende disaridan yemek yemedigim icin evin ahaliside yiyemiyor tabiki :) oyuzden bende onlara hafta da bir gun pizza yapiyor(d)um. Bundan sonraki ilk pizzamda kenarlarina mozarella peynir koyarak yapacagim inshAllah.
    simdi burada bu pizzayi gorunce hemen yasadigim yerdeki pizza restorantinin pizzalarina baktim netten.sizin kasar koydugunuz sekilde sosis koymuslar veya kenarlarini yonca yapragi sekli gibi bukup uzerine kofte veya yine bikac cesit peynir koymuslar.sosis yemedigimiz icin evde ince sucuk yapip kenarina koymayi dusunuyorum.bakalim nasil olacak.

    sizinde elinize saglik.detayli anlatiminiz cok isime yarayacak inshAllah.bide ben taban hamurunun her yerine catal batiriyorum sanki o zaman taban daha guzel pisiyor.
    wes selam

    YanıtlaSil
  7. süper olmuş. Eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  8. Tarifinizi denedim, sadece tavuk yerine dünden kalan biftek parçaları koydum, bir de sebzeli yaptım. Sonuç mu? Ha ri ka tarifiniz için teşekkür ederim. Tuba G. R.

    YanıtlaSil
  9. Tatar kiz anunturi gratuite Romania. Sizin sayfa guzel. Ben bayiliyorum Turk mutfagi, sizin yemeklere, senin tariflere.
    Benim sitem ozel sayfa acacak ben. Pagem anunturi gratuite icin. sizin tarif calip traduge romence dil yapiyor, veriyorum benim sayfama. Romanya kizlar ogrensin turk mutfagini anunturi gratuite benden. Tesekkur ederim emekleri icin ben hep copii yapacagim senin ve baska site yemek tarifleri anunturi gratuite olarak verecegim. Multumesc din inima Turcia.

    YanıtlaSil

Hakaret ve benzeri kalp incitici sözler olmadığı müddetçe, yorumlarınızın benim için çok özel ve değerli olduğunu belirtmek isterim.
Her türlü soru ve önerilerinizi yanıtlamak ise benim için ayrı bir keyif.
Sevgi ve baki muhabbetle...

Ne Aramıştınız?



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

... GiSi ... © 2014-İLKBAHAR - "GiSi Tasarım" sitesinde yayınlanan ürünlerin, fotoğrafların ve yazıların tüm hakkı saklıdır. İzinsiz ve de kaynak gösterilmeden kullanılmaması önemle rica olunur. Emeğe saygı çerçevesinde, bu ufak ricamı göz önünde bulundururmanızı istiyor, sitede keyifli vakit geçirmenizi diliyorum. Sevgi ve muhabbetle...

Tasarım-Değmesin Yağlı Boya