12 Eylül 2014 Cuma

Haşhaşlı Katmer


 ♥ Bismillahirrahmanirrahim ♥

"Bismillah", her hayrın başı, her kapının anahtarı..
Rabbim, sırat-ı müstakim üzere bizleri sabit kılsın İnşaAllah..

Nerden nasıl başlayayım bilemedim.
Bir tutukluluk hali mevcut şuan üzerimde :)
Bunca zaman verilen ara..
İnsan bir kopunca, tekrar zor adapte oluyor aslında ama blogumla aramda böyle yabani bir bağ yok çok şükür.
Fakat insanız işte, hepimizin belli dönemler hayatındaki değişiklere ayak uydurması vakit alıyor.
Elhamdülillah, bu değişikler hep tatlı olanlarından ama yine de bir yanım hep ilk göz ağrım blogumdaydı.

Bu mübarek cuma günü, Bismillah diyerek kaldığım yerden devam etmek istedim.
Eskisi kadar aktif olmak temennim fakat artık kendime dahi söz veremiyorum hiç bir konuda.
Ama eski aktifliğimi yakalamayı deneyeceğim İnşaAllah ♥

Maalesef artık sosyal hesapların öyle esiri olmuş durumdayız ki, bir çok arkadaşım gibi ben de instagram hesabımda aylardır aktifim ama blog için saatleri günleri harcamak, itiraf etmem gerekirse nefse biraz zor geliyordu..
Lakin şu asla benim için değişmez bir hakikat, buranın saflığı doğallığı samimiyeti katiyen hiç bir sosyal ortamda yok ♥ 

Rabbim güzellikleri ile buluştursun her daim bizleri, kaldıramayacağımız yükler ile imtihan etmesin İnşaAllah.

                                                                  ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

En son bir hamur işi tarifi ile ara vermişim, tekrar bir hamur işi tarifi ile devam edelim İnşaAllah :)

Bu nefis katmere olan düşkünlüğüm çok başka.
En sevdiğim hamur işi reçetelerinden biridir.
Bu tarifi fotoğraflayalı yaklaşık 1-1buçuk sene kadar olunca, hali ile o zaman çektiğim fotoğrafları şimdi pek beğenmediğimden, dün hazır bu lezzeti yapıyorken, en baştan fotoğraflayıp yayınlayayım dedim.

Her tarifimde olduğu gibi, tavsiye etmediğim hiç bir tarifi sizlerle paylaşmadığım için, bu tarif de tavsiye olunur efendim :)

Mayalı hamurlar arasında hem tutmama riski düşük hem de merdane kullanıldığı için yapımı  kolay ;)


Malzemeler:
♥ 2 adet yumurta
♥ 2.5 su bardağı ılık süt (Yarım litre)
♥ 1 su bardağı sıvıyağ
♥ 1.5 yemek kaşığı kuru maya (ya da iki adet yaş maya)
♥ 4 yemek kaşığı şeker
♥ 1.5-2 tatlı kaşığı tuz
♥ 1 tatlı kaşığı mahlep
♥ Aldığı kadar un (Yaklaşık 1 kg)

Arasına Sürmek İçin:
♥ Haşhaş ezmesi
♥ Sıvıyağ


1-) 1 su bardağı ılık sütü, 1 yemek kaşığı şekeri ve mayayı bir kaseye alıp, mayanın aktif hale geçmesi için bir tahta kaşıkşa ya da elimizle iyice karıştırıyoruz. 5-6 dk içinde maya baya köpürmeye, aktifleşmeye başlayacaktır. Daha sonra hamur yoğurma kabımıza döküyoruz ve kalan diğer malzemeleri de ilave edip, kulak memesi kıvamında, gayet yumuşak bir hamur yoğuruyoruz.
Unu, yaklaşık 1 kg civarında alıyor ama siz yine de temkinli koyun hamura.

2-) Hamuru mayalamak için pratik bir yöntem; hamuru yoğurduktan sonra üzerine nemli bir bez örtüp, fırına koyup kapağını kapatıyoruz ama kesinlikle fırını çalıştırmıyoruz. Yaklaşık 45 dk içinde hamurunuz çok güzel kabarmış olacaktır İnşaAllah.

3-) Mayalanan hamurdan iri yumurta büyüklüğünde bezeler alıyoruz. Benim toplam 12-13 adet bezem çıktı.

4-) Merdane ile hamuru açabildiğimiz kadar açıyoruz. 1 tatlı kaşığı haşhaş ezmesi ve 1-1.5 yemek kaşığı sıvıyağ koyuyoruz.

5-) Elimizle her yerine yayıyoruz.

6-) Rulo yapıyoruz. Daha sonra da kendi içine doğru kıvırıyoruz.

7-) Merdane ile bu kıvırdığımız hamuru, açabildiğimiz kadar açıyoruz.

8-) Tavada arkalı önlü pişiriyoruz.


♥Afiyet olsun efendim ♥

Cumamız mübarek olsun, hayırla olsun İnşaAllah.

Blogumu kucaklamanın heyecanı ile artık bugün benden mutlusu yok Elhamdülillah :))




11 yorum:

  1. Pek bi çok bi severim :) Ellerine sağlık kuzucuk..
    içim açıldı vallahi, çok iyi geldi.
    Bloğa yazmak apayrı bir mutluluk. Çok vakit alıyor gibi görünüyor ama o sosyal medya bizi çok daha fazla esir alıyor.
    Var olsun bloglarımız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen canım inan ki esiri olmuşuz resmen.
      Önceden bin bir keyif ile blogları gezer yorum yazardım.
      Inan uzun süredir başka bloglari bırak, kendi bloguma bile uğramaz olmuştum 😔
      InsaAllah bundan sonra eskisi gibi olmayı temenni ediyorum.
      Öpüyorum seni kuzum benim 😘

      Sil
  2. Bloğunuz çok güzel olmuş. Allah emeklerimizi ziyan etmesin. Katmeti çok severim. Tahinli katmer hele bir başka sizinde ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razi olsun, çok sağolun ♡
      Amin ecmain inşâAllah.
      Sevgilerimle ♡

      Sil
  3. ig alemi kısa ve öz olsada blog bir başka güzel başka özel tarif çok hoşuma gitti mutlaka denicem tekrar hoşgeldin tekrarellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. Çok severim. Ellerine sağlık gisicim.

    YanıtlaSil
  5. HEM HAŞHAŞ HEM KATMER
    OH YEMEDE YANINDA YAT
    ELLERİNE SAĞLIK GÜLÜM
    ELLERİN DERT GÖRMWESİN

    YanıtlaSil
  6. hoşgeldin canım, instagramda bi hesabım var ama kullanmıyorum o yüzden sen ben gibiler için güncelle bloğunu :))
    emeklerine sağlık canım..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. Komşu Romania anunturi gratuite den selam. tariflerinizi hep deniyor sizi takip ediyorum. tamam çok zaman başarim yok, Ben cok yapti Turk yemekler, ama olmuyor sizin resimler gibi ((( … tad bazen iyi bazen kotu, ama yapacak bir gun ben perfect. Tesekkur ederim emekleri icin. ben cok bakiyor senin ve baska site yemek tarifleri. anunturi gratuite olarak verecek tum Romania. Multumesc din inima Turcia byeee.

    YanıtlaSil
  8. en kısa zamanda deneyeceğım ellerıne sağlık

    YanıtlaSil
  9. İşte ben bundan yaparımmm, şapşahane , ellerin dert görmesin arkadaşım.

    YanıtlaSil

Hakaret ve benzeri kalp incitici sözler olmadığı müddetçe, yorumlarınızın benim için çok özel ve değerli olduğunu belirtmek isterim.
Her türlü soru ve önerilerinizi yanıtlamak ise benim için ayrı bir keyif.
Sevgi ve baki muhabbetle...

Ne Aramıştınız?



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

... GiSi ... © 2014-İLKBAHAR - "GiSi Tasarım" sitesinde yayınlanan ürünlerin, fotoğrafların ve yazıların tüm hakkı saklıdır. İzinsiz ve de kaynak gösterilmeden kullanılmaması önemle rica olunur. Emeğe saygı çerçevesinde, bu ufak ricamı göz önünde bulundururmanızı istiyor, sitede keyifli vakit geçirmenizi diliyorum. Sevgi ve muhabbetle...

Tasarım-Değmesin Yağlı Boya