30 Aralık 2015 Çarşamba

Karnabahar Graten


Selamların en güzeli ile Esselamu Aleykum ♥

Bir kaç kere karnabahar graten tarifi denemiştim.
Lakin bu kadar hoşumuza gideni hiç olmamıştı.
Tarif, güzel mü'minem Cahide ablaya ait.
Tarif arşivime bir kez daha kazandırdığı güzel lezzet için çok teşekkür ediyorum. 
Kendimce ufak değişiklikler yaptım.
Orijinalini görmek ve birbirinden enfes daha bir çok tarife ulaşmak için sitesine yönlendiriyorum sizi tık tık :)



Malzemeler:
1 orta boy karnabahar
Yarım orta boy brokoli

Sosu İçin:
3 adet yumurta
1 su bardağı süt
1 su bardağı yoğurt
1 çay bardağına yakın sıvıyağ
Çeyrek demet maydanoz
Çeyrek demet dereotu
4 yemek kaşığı un
1 adet kabartma tozu
Tuz
Karabiber

Üzeri İçin:
Rendelenmiş kaşar peyniri

Yapılışı:
Karnabahar ve brokoliyi suda hafif haşlıyoruz.
Ben haşlandıktan sonra biraz ufalttım, en küçük çiçeklerine kadar ayırdım.

Bir kapta yumurta, süt, yoğurt, sıvıyağı, tuz ve karabiberini koyup karıştırıyoruz.
Maydanoz ve dereotunu ince kıyıp ekliyoruz. 
Ve en son un ve kabartma tozunu ekleyip karıştırıyoruz.

Haşladığımız sebzelerin üzerine sosu döküp iyice her tarafını bulana kadar karıştırıyoruz.

Fırın tepsisine döküp, 180 derecede üzeri kızarana kadar pişiriyoruz.
Fırından almadan 5 dakika kadar önce rendelediğimiz kaşarı serpip tekrar fırına veriyoruz.

Fırından çıkıp ılıyınca dilimliyoruz.
Dilerseniz üzerine sarımsaklı yoğurt dökerek tüketebilirsiniz.

Afiyet olsun.


2 yorum:

  1. Eline sağlık tatlim benim favorim cumaya menümüzdeydi tatilden haftaya kaldı okulda menümüz olacak.

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık Gizem Hanım cım..
    Cahide Hanım ın tariflerini hiç sorgulamadan yaparım ben de..

    YanıtlaSil

Hakaret ve benzeri kalp incitici sözler olmadığı müddetçe, yorumlarınızın benim için çok özel ve değerli olduğunu belirtmek isterim.
Her türlü soru ve önerilerinizi yanıtlamak ise benim için ayrı bir keyif.
Sevgi ve baki muhabbetle...

Ne Aramıştınız?



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

... GiSi ... © 2014-İLKBAHAR - "GiSi Tasarım" sitesinde yayınlanan ürünlerin, fotoğrafların ve yazıların tüm hakkı saklıdır. İzinsiz ve de kaynak gösterilmeden kullanılmaması önemle rica olunur. Emeğe saygı çerçevesinde, bu ufak ricamı göz önünde bulundururmanızı istiyor, sitede keyifli vakit geçirmenizi diliyorum. Sevgi ve muhabbetle...

Tasarım-Değmesin Yağlı Boya