25 Ocak 2016 Pazartesi

Hindi Sote


"İslam garib olarak başladı, tekrar başladığı gibi garib hale dönecektir. Gariblere ne mutlu!”  (Müslim, İman 232) buyuruyor Resulullah (Sallahu Aleyhi Vessellem)

"Kim ne der" diye düşünmeden sadece Senden(cc) korkanlardan ve bu ahir zamanda gariplerden olanlardan eyle bizi Rabbim. Amin...

                                           ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Bana hindiyi sevdiren yemek! 😊.
Nefis ötesi bir lezzet.

Akşama ne yapsam diye düşünenlerinize de belki fikir olmuş olur.
Hindi eti sevmeyen ben bile sevdim.
Umarim siz de beğenirsiniz. :)

Malzemeler:
1 kilo kemikli hindi eti
1 adet orta boy soğan
3 adet defne yaprağı (isterseniz koymayin)
1 yemek kaşığı tereyağı
Yarım çay bardağı sıvıyağ (ben fındık yağı kullanıyorum)
Tuz

Sosu İçin :
3-4 adet domates
4-5 adet yeşil biber
1 tatlı kaşığı domates salçası
1 tatlı kaşığı biber salçası
1 çay kaşığı şeker
Sıvıyağ
Karabiber
Tuz

Yapılışı :
Yıkadığımız hindiyi, tereyağ ve sıvıyağ koyduğumuz tencerede ilk önce orta ateşte kavuruyoruz.
Daha sonra etlerin üzerine geçecek kadar kaynamis su, bütün halindeki soğanı ve defne yaprağını koyup, ocagin altını kısıyoruz.
Yaklaşık 1 buçuk saat kadar kısık ateşte, tencerenin kapağı kapalı olarak pişiriyoruz. Pişince, soğanı ve defne yaprağını içinden alıyoruz.
Başka bir tavaya yağ koyuyoruz.
Iri doğradığımız biberi kavuruyoruz. Sonra kabuklarını soyup iri doğradığımız domatesi kavurmayadevam ediyoruz.
Salçayı, baharatı, şekeri ve tuzunu atıyoruz. Birazcık su koyup pişmeye bırakıyoruz.
Et, suyunu çekince ve lokum gibi piştiğinde, üzerine pişirdiğimiz sosu döküyoruz. 10 dakika da bu şekilde pişirdikten sonra ocağın altını kapatıyoruz.

Afiyet olsun.

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hakaret ve benzeri kalp incitici sözler olmadığı müddetçe, yorumlarınızın benim için çok özel ve değerli olduğunu belirtmek isterim.
Her türlü soru ve önerilerinizi yanıtlamak ise benim için ayrı bir keyif.
Sevgi ve baki muhabbetle...

Ne Aramıştınız?



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

... GiSi ... © 2014-İLKBAHAR - "GiSi Tasarım" sitesinde yayınlanan ürünlerin, fotoğrafların ve yazıların tüm hakkı saklıdır. İzinsiz ve de kaynak gösterilmeden kullanılmaması önemle rica olunur. Emeğe saygı çerçevesinde, bu ufak ricamı göz önünde bulundururmanızı istiyor, sitede keyifli vakit geçirmenizi diliyorum. Sevgi ve muhabbetle...

Tasarım-Değmesin Yağlı Boya