22 Ekim 2012 Pazartesi

İçli İrmik Tatlısı


Hayırlı sabahlarımız olsun tüm güzel yüreklere...

O kadar hoşuma gider ki, kafamı dank ettiren kıssadan hisseleri okumak. Hemen kaydederim not defterime. 
Sizlerle de paylaşmak istiyorum ara sıra.
Buyrunuz efendim... 

Bir köylü bilgenin yanına geldi ve şikayete başladı: 
"Ne olur bana yardım edin, yoksa çıldıracağım. Tek odalı bir evde yaşıyoruz. Ben, karım, çocuklarım, karımın akrabaları. Herkesin siniri tepesinde. Birbirimize bağırıp duruyoruz. Oda sanki bir cehenneme döndü."
"Sana söyleyeceğim şeyi yapacağına söz verir misin?" diye sordu bilge ciddi bir sesle.
"Yemin ederim, ne söylerseniz yapacağım."
"Pekala. Kaç hayvanın var?"
"Bir inek, bir keçi ve altı tavuk."   
"Onların hepsini evinize al. Bir hafta sonra yanıma yine gel."
Bilgenin talebesi çok şaşırmıştı, ama itaat edeceğine söz vermişti bir kere. Böylece, hayvanları da odaya aldı....

Bir hafta sonra geldiğinde perişan haldeydi. Acı ve kederle inliyordu. 
"Mahvolmuş durumdayız. Pislik! Koku! Gürültü! Hepimizin aklını kaçırmasına ramak kaldı!"
"Şimdi git ve hayvanları evden çıkar" dedi bilge.
Adam eve kadar hiç durmadan koştu. Ertesi gün bilgenin yanına geldiğinde gözleri mutluluktan parlıyordu:
"Hayat ne kadar güzel. Hayvanlar dışarıda. Evimiz, öyle sessiz, öyle temiz ve öyle geniş ki. Sanki bir cennet!"

Elimizdekilerin kıymetini her daim bilmemiz, bir toz tanesi kadar dahi sahip olduklarımıza şükretmemiz duasıyla...

                                                         ---------------------------------------------------

Bugun ki tarifimiz, daha önceki postta da bahsettiğim gibi, bayram tatlısı. 
Hem hamurunun tutması, hem hamur açma gibi derdinin olmaması yani pratikliği hem de lezzeti açısından, bir çok kişi tarafından ısrarla tarifi alınan bir tariftir kendisi senelerdir.
Şerbetli olmasına karşın, diğer şerbetli tatlılara nazaran daha baymayan bir lezzeti var.

Eğer sizde, çok uğraştırmayacak fakat lezzetli ve hafif bir tarif aroyorsanız, denemenizi tavsiye ederim.

Malzemeler: (Yaklaşık 16 adet çıkıyor)

Hamur için:
  • Yarım paket tereyağı (125 gr.)
  • 2 adet oda sıcaklığında bekletilmiş yumurta
  • Yarım su bardağı irmik
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • Yaklaşık 2 su bardağı un

Bulamak için; 1 su bardağı irmik

İçine koymak için;  Ceviz

Şerbeti için;
  • 3 su bardağı su
  • 3 su bardağı şeker
  • 2-3 damla limon suyu
  • İlk önce şerbetimizi ortalama 5-6 dakika kaynatıyoruz ve ılımaya bırakıyoruz.
  • Sonra tüm malzemelerimizi yoğurma kabımıza alıp, fotoğrafta gördüğünüz gibi orta yumuşaklıkta bir hamur yoğuruyoruz.
  • Küçük yumurta büyüklüğünde toplar yapıyoruz ve yuvarlıyoruz.
 1-) Hazırladığımız top şeklindeki hamuru avcumuza koyuyoruz ve diğer elimizin avucu yardımıyla fotoğrafta gördüğünüz gibi bastırarak açıyoruz.
2-) Hamurun ortasına iri parçalar halince kırdığımız cevizimizden koyuyoruz.
3-) Fotoğrafta gördüğünüz gibi, boş kalan kenarlardan, ortasına doğru birleştiriyoruz.
4-) Ve son olarak elimizle hafifçe yuvarlayarak, hamurumuza son şeklini veriyoruz.
5-) Güzelce her tarafını irmiğe buluyoruz.
6-) Tepsimize diziyoruz ve 185 derece üzerleri altın sarisi olana kadar pişiriyoruz.
  • Tatlımız fırından çıkınca, ılık şerbetimizi tatlımızın üzerine döküyoruz. Ve tepsinin üzerine 1 tepsi daha kapatıyoruz. Bunu yapmamızın nedeni, tatlımızın şerbetini daha iyi çekmesi içindir.
Bir çatal almazmıydınız ;) 

Afiyetler olsun yiyen ve de yiyecek olan herkese :)

25 yorum:

  1. Gunaydin hayirli sabahlar..
    Bahis konusu olan bayram tatlimiz bu mudur??
    Ellerine saglik..cok guzel gorunuyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canısı dediğim tatlı buydu.
      Fakat, daha kallavi bir tatlı istiyorsan, onu da yayın yayınlayacağım Allah nasip ederse İnşaAllah.
      Muhabbetle...

      Sil
    2. Sevgili kardesim tesekkur ederim..
      Bir tane daha?...
      Tanrim,nasil hayir diyebilirim ki ! :)
      Sabirsizlikla bekleyecegim ama bunun da hakkini verecegim insallah..sevgiler..

      Sil
  2. Bayıldım hemen aldım tarifi bayrama mutlaka deneyeceğim ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. ELLERİNİZE SAĞLIK YANLIZ ŞERBET SOĞUDUKTAN SONRAMI DÖKÜLECEK TATLILAR SICAKMI OLACAK ONU BELİRTİRSENİZ SEVİNİRM

    YanıtlaSil
  4. Bir şey dikkatimi çekti şerbeti soğuk mu tatlıya döküyoruz verilmemiş yada ben farketmedim galiba...

    YanıtlaSil
  5. Ah ne kadar şükürsüz,ne kadar da kıymet bilmezim diyorum bazen.
    Çok şükür çoğu zaman, Ya Rabbim verdiğin nimetler için sana gece gündüz ibadet etsem yine de layıkıyla şükretmiş olamayacağım demeyi de biliyorum lakin, benimkisi sınanmadan ,zorda kalmadan teşekkür etmek gibi kalıyor.
    Yine de acizliğimden ötürü,altından kalkamayacağım yükler yüklememesini diliyorum Yüceler Yücesinden.
    Her daim, zorlukta ve kolaylıkta şükredenlerden,halinden şikayetlenmeyip rıza-i ilahiyi kazanan özel kullardan olabiliriz inşAllah.
    Çok uzattım ya:)
    Tatlın yine muhteşem,ellerine emeğine sağlık canım.
    Sevgiyle,sağlıcakla..

    YanıtlaSil
  6. Sevgili Adsız ve Miskokulu Lezzetler;
    Hakkızını helal edin lütfen. Bugün sabah tarifi yayınlarken, maalesef biraz zamansızlıktan mütevellit aceleye geldi. En önemli detaylardan birini atlamışım. Hemen ekledim. Teşekkür ediyorum uyarınız için. Tatlı fırından çıkınca, ılıttığımız şerbeti üzerine döküyoruz ve tepsinin üzerine bir başka tepsi kapatıyoruz ki, tatlımız şerbetini daha iyi çekebilsin...


    Zelişciğim;
    Ama en önemli şeylerden biri de, bu eksiğimizi fark edebilmek, rehavete kapılmamaktır.
    Olur mu öyle şey. Bilakis, yorumlar ne kadar uzunsa, okumak o kadar zevk veriyor bana.
    Muhabbetlerimle tatlısı..

    YanıtlaSil
  7. çok güzel gorunuyor ellerınıze sağlık

    YanıtlaSil
  8. Waaaov ! Harikasınız !
    Bayıldım . kesinlikle deneyeceklerim arasında !
    blogu takibe alıyoruuuuum .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.
      Denemenizi tavsiye ederim.
      Sevgiler...

      Sil
  9. Canım günaydın nefis bir tatlı ellerine sağlık tabağı alıp kaçıyorum:)))Bu arada
    çekilişime katılırsan çok mutlu olurum.Sımsıcak sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Memnuniyetle ablacım fakat şu koşturmacadan dolayı bir rahatlayabilsem, sitende yazan maddelere daha sağlıklı uymaya çalışacağım İnşaAllah.

      Muhabbetlerimle...

      Sil
  10. Çok teşekkürler bilginiz için bayram talısı olarak yapmayı düşündüm nefis gözüküyor ellerinize sağlık mutlu bayramlar diliyorum sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merakla bekliyorum sonucu sevgili Miskokulu.
      Paylaşırsan sonucu, çok keyif duyarım.
      Sanada hayırlı güzel bayramlar.
      Sevgilerimle...

      Sil
  11. Bu hikayeyi daha çok Nasreddin hoca fıkrası olarak biliyoruz :)gerçekten güzel ve düşündürücüdür,
    bu tatlında değişikmiş,tadının da görüntüsü kadar güzel olduğunu düşünüyorum,eline sağlık,sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. Merhaba dün bayram tatlısı olarak tarifinizi yaptım .Bugün misafirlerime ikram ettim nefis herkes çok beğendi keşke iki ölçü yapsaydım dedim. Eğer kalırsa fotoğraflayıp paylaşacağım herkese tavsiye ederim ellerinize sağlık mutlu bayramlar dilerim sevgiler İzmirden...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim. Ağız tadıyla yiyin İnşaAllah.
      Allah'ın izniyle, tutmama ihtimali çok düşük olan tariflerden biridir.
      Takriben ne kadar çıktığını yazmıştım aslında ama gözünüzden kaçtı her halde.
      Size de hayırlı ve mutlu bayramlar.
      Sevgi ve muhabbetle...

      Sil
  13. Neden daha önce görmedim..:( Neyse ilk fırsatta denerim inş..Nice bayramlara diyelim malum sona geldik..

    sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denemeni mutlaka tavsiye ediyorum Rummacım.
      Sevgilerimle.

      Sil
  14. Ben de denedim bu tatlıyı, izninizle yayınlayabilir miyim..

    YanıtlaSil
  15. ilk fırsatta yapacağımdır
    muhteşem gözüküyor

    YanıtlaSil

Hakaret ve benzeri kalp incitici sözler olmadığı müddetçe, yorumlarınızın benim için çok özel ve değerli olduğunu belirtmek isterim.
Her türlü soru ve önerilerinizi yanıtlamak ise benim için ayrı bir keyif.
Sevgi ve baki muhabbetle...

Ne Aramıştınız?



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

... GiSi ... © 2014-İLKBAHAR - "GiSi Tasarım" sitesinde yayınlanan ürünlerin, fotoğrafların ve yazıların tüm hakkı saklıdır. İzinsiz ve de kaynak gösterilmeden kullanılmaması önemle rica olunur. Emeğe saygı çerçevesinde, bu ufak ricamı göz önünde bulundururmanızı istiyor, sitede keyifli vakit geçirmenizi diliyorum. Sevgi ve muhabbetle...

Tasarım-Değmesin Yağlı Boya