25 Aralık 2012 Salı

Kazablanka (Lilyum) Çiçeği

Çiçekleri çok seviyorum. 
Fakat bakımlarını bir türlü beceremediğim için artık beslememeye karar verdim. 
Çünkü onların bir süre sonra solup gittiklerini görünce çok üzülüyorum.
O nedenle, dışarı çıktığımda, gördüğüm çiçekleri seviyorum, kokluyorum, özlemimi öyle gideriyorum...

2 gün önce eve, gördüğünüz bu güzellikler geldi.
Geldiğinde hemen hemen hiç bir tomurcuğu daha çiçek açmamıştı.
Sabah uyandığımda bir de ne göreyim!
Fotoğraflarda görmüş olduklarınız 1 gün içerisinde açmıştır...

Ee bu güzellikleri görüp de fotoğraflamamak mümkün mü?
Ya Rabbim, hiç bir yaşam belirtisini fark edemediğimiz şu canlılar, nasıl da emirlerine hakkıyla itaat ediyor.
Hiç bıkmadan, usanmadan onlara verilmiş olan görevlere nasıl da harfiyen uyuyorlar.
Bir arı, bir ipek böceği..
Her gün of demeden, onlara verilmiş olan görevleri yerine getiriyorlar. 
Hepsi bizim için, yemek, içmek, girmek olan nimetlere vesile oluyorlar...  
İnsana hizmet ediyorlar... 

Ya biz insanlar..

Bize verilmiş, emredilmiş görevlerin ne kadarına harfiyen uyuyoruz, hakkıyla itaat ediyoruz?...


Herkese şimdiden hayırlı geceler...

14 yorum:

  1. Bu gün evimin avlusunu süpürürken senden çok çiçeği düşündüm..dedim ki:Acaba yayına girdide ben mi kaçırdım,acaba resimlemeye vakit mi bulamadı..
    Sonra az önce kumanda panelinde yayına gidiğini görünce hem sevindim hem de gülümsedim..ve düşündüm satırlarını okurken..

    Maşallah..

    Sevgiler canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mümkün mü bu güzellikleri, hakikatleri unutmak Sevgim?...
      Senle konuştuktan sonra ilk işim onları doya doya fotoğraflamak oldu.
      Lakin zamansızlıktan ötürü, yayınlamaya şimdi fırsat bulabildim canısı...
      Ne de güzel gülümsüyorlar değil mi? ;)
      Sevgi ve muhabbetler benden tatlısı...

      Sil
  2. Ben de bugün düşünmüştüm aynı şeyleri, öldürüp soldurmaktan bıktığım için vazgeçmeyi çiçek işinden. Ama işte böyle muhteşem hallerini görünce de dayanamıyor insan, bir umut yeniden heves ediyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı durum bende de mevcut ne yazık ki. Onları gördüğüm an, tüm yağlarım eriyor, her gün ki değişimlerine şahit olmak inanılmaz bir şey..
      Ahh bir de uzun süre bakabilsem :(

      Sil
  3. hem güzellik hem düşündürmek var bu yazıda :) sadece bakmak yetmiyor, görmek gerekiyor güzelliği ve böylece arkasındaki gerçek anlamı anlayabiliriz öyle değil mi? sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asıl olan da o değil midir?
      Bakmak değil görmek gerek...
      Görmek yetmez, düşünmek gerek...
      Benden de sevgiler canım

      Sil
  4. Gizemciğim,çiçek ne kadar narin ve hoş görünüyor.Ayrıca söylediklerine tamamiyle katılıyorum.Keşke biz de onlar gibi emirleri harfiyen yerine getirebilsek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen Rabiacığım, biz de keşke Rabbim'in her emrine uyabilsek, bunların hepsinin bir hesabı olduğunu hatırlayabilsek keşke:( ...

      Sil
  5. Şu çiçekler mesaj veriyor aslında.
    sabredince, bekleyince her tohumun çiçek açacağı bir günün er ya da geç elbet geleceğini öğütlüyor.
    Rabbim gönlümüzden geçen tüm güzellikleri, gözümüzü açtığımız bir anda karşımıza çıkartıversin inşAllah..
    Muhabbetle canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amiin diyorum halis duana Zelişim..
      Ne de güzel şeyler söylemişsin..
      Her tohum elbet bir gün Rahman'ın izni ile açıyor.
      İnşaAllah bizlerinden yüreğinden geçen tüm dualar, sabır göstermemiz gereken şeyler bir gün çiçek verir..
      Muhabbetlerimle balım..

      Sil
  6. Sevgili Gizem,
    canım benim o çiçekler kadar güzel gönlün ne güzel görmüş hakikati...
    insanız hepimiz, her bir ruhta böyle bir güzellik var, yeter ki uygun ortamla buluşsun, azıcık suyla, azıcık güneşle buluşsun...işte o zaman kimi gül olur, kimi zambak, kimi orkide, kimi papatya, kimi zakkum, kimi lale, kimi de çimen olur...
    çimen olmak bile iyidir haaa, birde saman olmak var çünkü...
    Allah her insana (mükellef olan)bir hayat ve neyin eğri, neyin doğru olduğunu algılayabilecek bir akıl bahşetmiş.
    Saat geri sarıyor.
    Hepimizin kronometresi çalışıyor.
    İyi düşünmek lazım...
    sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  7. Sevgili GİSİ'm lilyumların kokusu ,duruşu ,zerafeti bir gelin gibi vazolarda süzülüşü her bir şeyleri çok çok güzel.Çok severim.Ben de senin gibi çiceklerin dilinden hiç anlamıyorum ,iki üç çiceğim dışında başkaca da çicek edinmiyorum üzülüyorum onlar boyunlarını büküp ölünce.Sevgilerimle canımmm.

    YanıtlaSil
  8. Deeptone;
    Teşekkürler..

    Sevde'm;
    Ne de güzel söylemişsin canımın içi.
    "Allah her insana (mükellef olan)bir hayat ve neyin eğri, neyin doğru olduğunu algılayabilecek bir akıl bahşetmiş."
    Bu akla erişebilmek duası ile...

    Vişnap'ım;
    Aynen canım, bakamayıp ölecekler 3 gün sonra diye almıyorum. Ancak birileri geirirse ya da başka evlerde, dışarda görürsem gidip seviyorum, kokluyorum, konuşuyorum onlarla..
    Benden de kucak dolusu sevgiler canımm...

    YanıtlaSil
  9. Sevgili Gizemcim ALLAH senden razı olsun. YARADAN üzerinde durup yarattıklarının ne kadar güzel olduğunu gösterdiğin için.A.E.O.

    YanıtlaSil

Hakaret ve benzeri kalp incitici sözler olmadığı müddetçe, yorumlarınızın benim için çok özel ve değerli olduğunu belirtmek isterim.
Her türlü soru ve önerilerinizi yanıtlamak ise benim için ayrı bir keyif.
Sevgi ve baki muhabbetle...

Ne Aramıştınız?



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

... GiSi ... © 2014-İLKBAHAR - "GiSi Tasarım" sitesinde yayınlanan ürünlerin, fotoğrafların ve yazıların tüm hakkı saklıdır. İzinsiz ve de kaynak gösterilmeden kullanılmaması önemle rica olunur. Emeğe saygı çerçevesinde, bu ufak ricamı göz önünde bulundururmanızı istiyor, sitede keyifli vakit geçirmenizi diliyorum. Sevgi ve muhabbetle...

Tasarım-Değmesin Yağlı Boya