7 Aralık 2012 Cuma

Kurutulmuş Otlu Mercimek Çorbası



Hayırlı cumalar olsun hepimize… 
Bugün vakit darlığımdan mütevellit, kusuruma bakmazsanız eğer, sizlerle rahatça hasbihalin tadına varamayacağım ne yazık ki. Halbuki ne de çok özledim hepinizi 2 gün aradan sonra bile... Fakat arşivdeki tarifleri bekletmek istemiyorum daha fazla çünkü her biri sizlerle paylaşılmayı bekliyor. 
Daha öncede yazmıştım, paylaşmak kadar ruhumu coşturan hiçbir şey yoktur benim için. Hele bir de paylaştıklarımın faydası olduğunu görmek, sevincime sevinç katıyor Elhamdülillah. Tüm gayem bunun içindir zaten. 
Rabbim yüreklerimizi de her daim yolunda bir kılsın, halis dupduru niyetlerde buluştursun bizleri İnşaAllah…
                                                                       --------------------------------------------- 

En sevdiğin çorba nedir diye sorsalar, hiç tereddütsüz ilk sıralarda olan çorbalardan mercimeği söylerim. Sevmiyorum diyene şimdiye kadar rastlamadım bu geleneksel müthiş lezzete. Az çok tanıdıysanız beni, tarifler konusunda hiç rahat duramam ve sürekli orjinaliyle oynarım. Bu çorbada aynen öyle aslında. Klasik süzme mercimek çorbası fakat işte işin içine doğaçlama aşkı karışacak ya! :) 
Ot kurutma işine bu yaz annemle fena sardığımız için, elimize geçen, kurutulmaya müsait olanlarını kuruttuk. Ee kuruttuğumuz otları değerlendirmek adına, yemeklerde kullanır olduk.
Velhasıl, otlusunun lezzetine vurulduğumuzdan, bu çorbanın otsuz olanını yani klasik mercimek çorbasını yapmıyoruz. Ama elbette şöyle bir durum var ki, herkesin evinde bahsedeceğim otlar olmayabilir elbette. Bu nedenle, imkanlarınız  ne kadarsa ve yüreğiniz nasıl yapmak istiyorsa, o şekilde yapabilirsiniz...
 

Malzemeler:
  • 1 buçuk su bardağı mercimek
  •  Yarım su bardağı pilavlık bulgur
  •  1 adet orta boy havuç
  •  1 adet orta boy soğan
  •  1 adet orta boy patates
  •  1 yemek kaşığı salça
  •  1 tatlı kaşığı kurutulmuş maydanoz
  •  1 tatlı kaşığı kurutulmuş nane
  •  5-6 adet kurutulmuş kabak çiçeği
  •  6-7 yaprak kurutulmuş kereviz yaprağı (evde kurusu bittiği için, tarifteki taze kereviz yaprağı)
  •  1 buçuk sıvı yağ 
  •  1 yemek kaşığı tereyağı
  •  Karabiber
  •  Pulbiber
  •  Tuz
1-) Kurutulmuş kabak çiçeği
2-) Kurutulmuş maydanoz
3-) Kurutulmuş nane
4-) Kereviz yaprağı
 
  • İlk başta, rendelediğimiz soğanımızı kavuruyoruz.
  • Daha sonra rendelediğimiz havucumuzu kavuruyoruz. Havuçlar hafif kavrulunca, rendelediğimiz patatesimizi kavuruyoruz.
  • Baharatlarını ve salçasını koyup biraz alt üst ediyoruz.
  • Yıkayıp ayıkladığımız mercimek ve bulguru koyuyoruz, kavurmaya devam ediyoruz.
  • Kaynamış suyunu koyuyoruz ve bahsettiğim 4 otu içine atıyoruz ve kısık ateşte pişmeye bırakıyoruz.
  • Çorbamız piştikten sonra blenderdan ya da süzgeçten geçiriyoruz. (Dilerseniz bu kısmı yapmayabilirsiniz tabiki, tercih size kalmış. Ben bu şekilde içmeyi sevdiğim için blenderdan geçiriyorum)


Şimdiden herkese güzel, huzurlu bir hafta sonu diliyorum.
Kusurlarım var ise, affınıza sığınıyor, hepinize en içte selam ve sevgilerimi gönderiyorum...

23 yorum:

  1. Harikasın demiş miydim:)
    Muhabbetle Gizemcim:)

    YanıtlaSil
  2. İki yemeğinizde oldukça lezzetli görünüyor,ellerinize sağlık.Hayırlı cumalar.

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık,nasılda güzel anlatmışsın..Erişteler süper görünüyor,afiyetle yiyin..sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Sofraların baş tacıdır çorbalar..hele ki kışın vazgeçilmez olurlar.
    Mercimek çorbası Şifasına şifa katmışdır içine atılan otlarla..
    Ev yapımı erişte ise ayrı gözbebeğimizdir bizim.
    Ellerine sağlık bereketi ile..
    Sevgiler.
    SeViL :...

    YanıtlaSil
  5. Canımmm hayırlı cumalar.Ahhh yakın olsak kesin öğle yemeğinde sendeydim:)))Sevdi
    ğim iki lezzet masada yerini almış elleriene sağlık öpüyorum...

    YanıtlaSil
  6. Canım ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. şimdi burdan camın önünden canım çekti :)))
    harika görünüyorlar...
    canım ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
  8. Zeliş'im;
    Sen de öylesin demiş miydim? :))

    Sevgili Birincisin;
    Çok teşekkür ediyorum.
    Sevgiler...

    Sevgili Nursen Hanım;
    Çok naziksiniz, çok teşekkürler güzel sözleriniz için.
    Sevgiler...

    Sevgili Sevil Hanım;
    Bizim evde de aynen öyledir. Ev eriştesinin yeri bambaşkadır.
    Allah cc razı olsun.
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  9. Derya ablacığım;
    Ahh keşke yakın olabilsek, bende seve seve beklerdim seni yemeğe inan ki.
    Bende öpüyorum seni.

    Rabia ablacığım;
    Çok teşekkür ediyorum, eksik olmayasın İnşaAllah.
    Muhabbetlerimle..

    Sevgili Gurme Şirine;
    Benimde imkanım olsa, göndermeyi nasıl isterdim ahh bir bilsen.
    Çok teşekkürler sözlerin için.
    Sevgilerimle...


    YanıtlaSil
  10. kış günü çorbasız olmaz :) ikisi de harika görünüyor :) emeklerine sağlık arkadaşım...

    YanıtlaSil
  11. Merhaba, akşam geldim rahat ettim:)
    herşey çok güzel yine maşallah.
    Beraber erişte yapmak ve paylaşmak çok güzel bir adet.
    İnşallah bu güzellikler hiiiç bitmesin.
    Kabak çiçeği kurusu; nasıl olur ki tadı?
    merak ettim, dolmasını yaparım ve çok severim.ama o halini hayal edemedim...güzel görünüyor. denemeli...
    hoşçakal Sevgili Gisi.
    kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  12. çorba mevsimi geldi sanırım
    kışın en sevdiğim şey çorbalardır
    bir de bizim evde bolca tüketilen ev yapımı erişteler...
    ikisi de hem damağıma hem mutfağıma uygun
    ben de bu yaz domates,biber, nane ve reyhan kuruttum
    biberler de acı çıkınca onları robotta çekip, baharat yapıyorum
    maydanozu deneyeceğim inşallah
    emeğine sağlık
    hem yemekler hem baharatlar için
    kal sağlıcakla...

    YanıtlaSil
  13. Sevgili Şehrinaz;
    Aynen öyle, çorba kış günlerinin en güzel ilacı Elhamdülillah.
    Çok teşekkür ediyorum.
    Sevgilerimle..

    Sevgili Benbir;
    Bende böyle güzel adetlerin kaybolup gitmesinden çok ürküyorum ne yazık ki :(
    Bilirsin mutlaka, kabak çiçekleri çok narindirler, fazla beklemeye gelemezler,doldurmak bir türlü kısmet olmayınca, o gün kurutmaya karar vermiştik. Daha sonra, iyikide kurutmuşuz dedik :)
    Çok sağol sevgili Benbirciğim.
    Muhabbetlerimle...

    Sevgili Tombul Tarifer;
    Güzel fikrin için çok teşekkürler. Bizimde kuruttuğumuz bazı biberler çok acı olunca, yemede bir hayli zorlanıyorduk. Hemen aklıma not ettim mutfak robotundan çekip yemeklere kullanma fikrini.
    Çok teşekkür ediyorum güzel sözlerin için.
    Muhabbetlerimle..

    YanıtlaSil
  14. Gizemcim,ben de tam bir otculum,ama evdekiler tam tersi,bildikleri yedikleri ot,maydanoz ve roka :)
    çorbanın tadının nefis olduğunu düşünüyorum,keza eriştede öyle,
    ellerin dert görmesin,hayal gücü yüksek,hamarat hanım :)
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  15. Selam aleyküm sevgili Gizem kardeşim:)
    Ellerin dert görmesin maşaallah resimleri görenin ot kurutası gelir ve hemen gidip yemeklerinden yapası gelir ki bugün niyetim de olan erişte tevafuk olmuş:)
    Çorba zaten en sevdiklerimden benimde.
    geçen gün peynirli kekini kahvaltıya yaptım çocuklara muffin olarak yaptım bize kalıpda yaptım içine sebzeler de kattım rengarenk oldu yani bende senin gibi illa birşeyler katıcam ya duramadım:D
    Sevgiler Selamlar

    YanıtlaSil
  16. Her iki lezzete de bayılırım ve hayır diyemem. Tarifler güzel, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  17. Sevgili Hayatcemresi,
    Estafurullah ablacım, senin yanında benim yaptıklarımın sözü bile edilemez mahirem benim :)
    Asıl benden sana kocamaan sevgiler :)

    Aynur ablacığım;
    Ve aleykum selam.
    Çok teşekkür ediyorum güzel sözlerin için.
    Ayrıca afiyet şifa olsun, beğendiğinize sevindim.
    Sevgi ve selam sana ve bulunduğun o mübarek yurda olsun...

    Sevgili Burcu;
    Çok teşekkür ediyorum.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  18. Her iki tarif cok guzel cok severim..
    Elinize saglik olsun..
    Ayrica blogunuz cok guzel resimler dizayin cok sevdim. :)

    YanıtlaSil
  19. oooo... çorba ötesinde mükemmel bir tarif bu..
    çok ama çok beğendim :)

    her ikisini de !!

    YanıtlaSil
  20. guzum hayirli bir hafta dileklerimle geldim
    icim acilsin istedim. sicakligini istedim, dualarini istedim.
    her zamanki gibi cok güzel hersey masAllah
    ellerin bedenin yüregin saglikla yasasin
    hak teala zorlarini kolaylastirsin
    dua buyur ablam

    YanıtlaSil
  21. Kurutulmuş otlarla çorba harika gözüküyor,denemeliyim.Erişteye gelince ,yeme yanında yat,bayılırım.Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  22. Sevgili Mutfak Dili;
    Sefalar getirdiniz. Çok sevindim beğendinize, sizinde blogunuz ve fotoğraflarınız birbirinden harika gerçekten.
    Sevgilerimle..

    Sevgili NuNu;
    Sizde hoş geldiniz sefalar getirdiniz.
    Beğenmeniz beni de mulu elbette, çok sağolun.
    Sevgiler..

    Melek ablam;
    Halis tüm dualar seninle olsun İnşaAllah canısı.
    Yüreğini yüreğimde hissettiğim canım ablacım.
    Amin ecmain diyorum tüm güzel duaların için.
    Baki muhabbetlere İnşaAllah.

    Sevgili Ihlamurcum,
    Çok naziksiniz çok teşekkürler tüm güzel sözleriniz için.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  23. corba sogumustur ama simdi gezinirken gordum:))))))
    genede bir kase icmek isterdim bu tadi
    sevgiler

    YanıtlaSil

Hakaret ve benzeri kalp incitici sözler olmadığı müddetçe, yorumlarınızın benim için çok özel ve değerli olduğunu belirtmek isterim.
Her türlü soru ve önerilerinizi yanıtlamak ise benim için ayrı bir keyif.
Sevgi ve baki muhabbetle...

Ne Aramıştınız?



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

... GiSi ... © 2014-İLKBAHAR - "GiSi Tasarım" sitesinde yayınlanan ürünlerin, fotoğrafların ve yazıların tüm hakkı saklıdır. İzinsiz ve de kaynak gösterilmeden kullanılmaması önemle rica olunur. Emeğe saygı çerçevesinde, bu ufak ricamı göz önünde bulundururmanızı istiyor, sitede keyifli vakit geçirmenizi diliyorum. Sevgi ve muhabbetle...

Tasarım-Değmesin Yağlı Boya