7 Aralık 2012 Cuma

Peynirli Ev Eriştesi


Her sene anne tarafından tüm bayanlar toplanır, unlar, leğenler, oklavalarla haydi Bismillah denir ve herkese 1 senelik yetecek miktarda erişte kesilip pay edilir...
Bu seneye kadar katılmak nasip olmamıştı bana. Ama bu sene bende katılabildim çok şükür sonunda ve herkese 1 sene yetecek kadar 1 hafta boyunca kestiğimiz, kes kes, hamur aç aç  bitmeyen, 1 hafta sonunda uzun süre rüyalarımda erişte kestiğimi görmeme vesile organik erişteler  huzurlarınızda efendim :))
(Ne uzun cümle oldu bu böyle, ben yazarken yoruldum, siz okurken ne yaparsınız bilmiyorum :) )

Malzemeler: 
  •  2 su bardağı erişte
  •  5-6 su bardağı su
  •  Sıvı yağ
  •  Tereyağı 
  •  Tuz

Üzeri için: 
  • Yarım kalıp beyaz peynir
  • Çeyrek demet maydanoz
  • Aynen makarnada yaptığımız gibi, suyumuzu kaynatıyoruz yağ ve tuzunu atıyoruz.
  • Kaynayan suya, eriştelerimizi atıyoruz ve ara sıra "mutlaka karıştırmayı unutmuyoruz". Yoksa erişteler birbirine yapışabilir.
  • Erişte piştiğinde eğer suyu arttı ise süzüyoruz.
  • Tereyağını erittiğimiz tenceremize süzdüğümüz eriştelerimizi koyup erişteleri parçalamadan dikkatlice karıştırıyoruz.
  • Servis tabağımıza alıp, üzerine peynir ve maydanoz serpiyoruz.


Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hakaret ve benzeri kalp incitici sözler olmadığı müddetçe, yorumlarınızın benim için çok özel ve değerli olduğunu belirtmek isterim.
Her türlü soru ve önerilerinizi yanıtlamak ise benim için ayrı bir keyif.
Sevgi ve baki muhabbetle...

Ne Aramıştınız?



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

... GiSi ... © 2014-İLKBAHAR - "GiSi Tasarım" sitesinde yayınlanan ürünlerin, fotoğrafların ve yazıların tüm hakkı saklıdır. İzinsiz ve de kaynak gösterilmeden kullanılmaması önemle rica olunur. Emeğe saygı çerçevesinde, bu ufak ricamı göz önünde bulundururmanızı istiyor, sitede keyifli vakit geçirmenizi diliyorum. Sevgi ve muhabbetle...

Tasarım-Değmesin Yağlı Boya