27 Aralık 2012 Perşembe

Zeytinyağlı Bulgurlu Pırasa

Herkese hayırlı, huzur dolu, sağlıklı, mutlu bir gün diliyorum...

Sevgili Katre-i Sevgi dün o kadar güzel bir konuya değinmiş ki.

Aynen sitesinde yazanları burada da sizlerle paylaşmak istedim.
Her an bu bilinçte olabilmek duası ile...

Çoğu GDO'nun içerdiği böcek öldüren toksinlere, hamile kadınların kanında ve fetusunda rastlandı. GDO'lu yemle beslenen hayvanlardan elde edilen ürünlerin etiketlenmesi için, sen de   " YEMEZLER " de!
GDO’lu yemle beslenen hayvanlardan elde edilen süt, peynir, yumurta, et gibi temel besinler ne yazık ki doğrudan soframıza geliyor. Üstelik etimizin, sütümüzün, yumurtalarımızın etiketlerinde hayvanların GDO’lu yem ile beslenmiş olduğuna dair hiçbir uyarı yok.
GDO, dünyamız ve canlılar üzerinde yapılan tehlikeli bir deney. GDO'lar insan sağlığı ve çevreye ciddi zararlar verebilir.
Halkımızın tercih hakkı da, güvenle beslenme hakkı da elinden alınıyor. Üstelik bu durum yasalara da aykırı. Çünkü yasa, tüketicilerin tercih hakkının ortadan kalktığı durumlarda GDO’ların ithalatına izin verilmeyeceğini söyler.
325 binden fazla kişi "Yemezler" kampanyasına katılıp, TGDF'nin 29 adet gıda amaçlı GDO için ithalat başvurusunu geri çekmesini sağlamıştı. Şimdi de aynı başarıyı elde edebiliriz. Yapmamız gereken bir araya gelip, isteğimizi dile getirmek.
Şimdi sen de linkteki formu doldurarak, Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanı Mehdi Eker'den bu ürünlerin etiketlenmesi için gerekenlerin yapılmasını iste. GDO'lara dur diyelim.
Kendimizi düşünmüyorsak çocuklarımızı düşünelim! Gelecekleri ve sağlıkları için duyarlı olalım..
Arkadaşlar lütfen sizlerde bloğunuzda paylaşın daha  çok kişiye sesimizi duyuralım ve GDO 'ya dur diyelim.


                                                                       ---------------------------------------

Kışın en sevdiğim sebzelerindendir pırasa.
Çok önceden pirinç ile yapardık ama ben ne zaman ki mutfakla bütünleştim, o günden beri bulgur ile yapıyorum bu güzel yemeği.
Bulgur hem sağlık açısından hem de tok tutması açısından, yenmesi daha çok öneriliyor.
Bulgur ile denemediyseniz, bir de bu şekilde denemenizi tavsiye ederim.
Bir de fark edeceksiniz ki, zeytinyağlı da salça olur mu diye :)
Biz iç anadolusu bölgesinde büyüdüğümüz için, salçasız bir yemek düşünemiyoruz ne yazık ki.
Eğer zeytinyağlılarda salça sevmeyenlerdenseniz, salçayı koymadan tarifi uygulayın.
Şeker oranı da tamamen opsiyoneldir. Damak tadınıza göre istediğiniz kadar artırıp azaltabilirisiniz.

Malzemeler:

  • 750 gr. pırasa
  • İki adet orta boy havuç
  • Yarım su bardağı pilavlık bulgur
  • 1 tatlı kaşığı domates salçası
  • 1 çay kaşığı biber salçası
  • 2 çay kaşığı şeker
  • Yarım su bardağı zeytinyağ
  • Tuz
  • Karabiber
1-) Pırasalarımızı boydan 2 ye bölüp, 1 parmak kalınlığında doğruyoruz. Doğradığımız pırasalarımızı iyice yıkıyoruz. Doğradıktan sonra yıkamamızın nedeni, pırasanın iç taraflarında toz toprak kalmadan her tarafının yıkanması için.
2-) Havuçları da aynı şekilde boydan 2 ye bölüp 1 parmak kalınlığında doğruyoruz.
3-) Tenceremizde zeytinyağımız hafif ısınınca havuçlarımızı içine atıyoruz ve biraz kavuruyoruz.
4-) Havuçlar kavrulunca salçasını, baharatın, tuzunu ve şekerini atıp karıştırıyoruz.
5-) Pırasayı ilave ediyoruz.
6-) Pırasayı da 2-3 dakika çeviriyoruz.
7-) Bulgurunu ve suyunu ilave edip, altını kısıyoruz. Piştikten sonra ılıdığında servis ediyoruz.


Afiyet olsun efendim.
Bol limon ile ne de güzel oluyor bu güzel nimet değil mi? :)

23 yorum:

  1. Hayirli sabahlar guzelim!!..
    Pirasali tariflere bayiliyorum..ister borekte ister ekmekte olsun..her halini severim bana gore cok ozeldir kendisi..
    Lahana ile de cok guzel yakistiklarini dusunuyorum ve tabii ki mutlaka zeytinyagi olmali..
    Ellerine saglik gulum sahane gorunuyor bulgurla yapmayi hic dusunmedim..bulgur aslinda bir cok yerde pirinci yerini alacak kadar besleyici ve yakisigi olan bir gida..
    GDO..
    Uzun derin ve kesinlikle buyuk oyunlar oynana bir tezgah bu..
    Bilgi gerekli bilgilenmek lazim..ben nedense devletin yaptiklarina da pek sicak bakmiyorum canisi..daha derin arastirirsan kimbilir belki de bana hak vereceksin..

    Guzel gecsin gunun..

    Sevgiler canim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayırlı sabahlar canısıı..
      Aynen öyle Sevgim, her yere yakışıyor maşaAllah..
      Bir çok konu için, ne yazık ki daha derinelre girdiğimizde, o kadar felaket sonuçlar çıkıyor ki..
      İnsan ne yapacağını şaşırıyor. :(
      Seninde güzel huzur dolu geçsin günün canım.
      Kucak kucak sevgilerimle

      Sil
  2. Şu GDO konusu hakikaten üzerinde çokça durulup,acilen önlemler alınması gereken, bilinçlenmemiz gereken bir konu.
    Paylaşımın için çok teşekkürler Gizemcim.
    Aynı zaman dilimlerinde,bulgurlu tarifler veriyor olmak ne güzel:)
    Pırasayı böyle hiç denememiştim, manavdan alınca ilk iş deneyim inşAllah:)
    Tam da öğle vakti gelmişken, olsaydı da yapıp,kulaklarını çınlatarak yeseydim:)
    Afiyet şifa olsun balım.
    Baki muhabbetle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeterince gerektiği kadar ses çıkmıyor bu konuda ve çok üzülüyorum :(
      Başka çıkarlar uğruna, zehirlenen bizler oluyoruz :(
      Evet canım, bende kontrol panelimi açtığımda, tavafuk dedim görünce :)
      Bulgur o kadar faydalı ki, daha fazla tüketebilmek dileğiyle..
      Muhabbetle tatlısı..

      Sil
  3. Ellerine sağlı canım tarifi en kısa zamanda deniyeceğim inşaAllah çok güzel görünüyor..
    Sağlıcakla..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman şimdiden ellerine sağlık ve afiyet olsun diyeyim tatlısı. :)
      Sevgilerimle

      Sil
  4. sevgili gizemim,
    bir ortak yön daha buldum,
    pırasayı bulgurlu yapmak:)
    -GDO- olayı kendim ve çocuklarımız adına çok üzüldüğüm bir konu...
    Bunu yapanlar hesabını nasıl verecekler bilemiyorum.
    Ama insan olarak, hakkımı asla helal etmiyorum!
    Çocuklarımıza yemek yaparken kendimizi çaresiz hissettiriyorlar.
    Muhabbetle canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim bir bu ortak yöne de canımın içi, MaşaAllah :)
      Aynen Sevdeciğim, bende bu konuda hakkımı helal etmiyorum, bizleri bu hale getiren, haberimiz olmadan sağlıklarımızla oynayanlardan, içinde bilmediğimiz şeyleri bize farketmeden yedirenlerin hepsinden davacıyım! :(
      Sevgi ve muhabbetlerimle birtanem..

      Sil
  5. Gizemim öncelikle o süslü püslü yazıyı nasıl yazdığını öğrenebilirmiyim?Çiçek dalı şeklinde bayıldım:)))Pırasaya gelince nefis olmuş çok severim ellerine sağlık
    olsada yesem öpüyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnternet tam bir okyanus olduğu için, ne ararsan var ablacığım.
      Google amcamızdan font indir diye yazarsan, istemediğin kadar çeşit font bulabilirsin canım.
      Çok teşekkür ediyorum ablacığım.
      Bende seni öpüyorum..

      Sil
  6. Gizem Hanım cım !
    GDO olayında ben hatayı insanların kendisin de bulmaya başladım.
    Neden tepki göstermıyorlar anlamış da değilim.GDO nun bilinmeyen bir çok sakıncası mevcut ken ; " Aman yediğim her şey de kimyasal madde var " kelamının arkasına sığınıp halen de tüketmeye devam ederler inan anlamış değilim.
    Her meyve sebze mevsiminde tüketilmeli..Ben bunu bilir bunu derim.Bu mevsim de tezgahlarda gördüğüm " Çilek " acep nasıl yetişir düşünmek lazım.
    Tepkisiz kala kala zaten GDO aldı başı gitdi ya !
    İlk etap da Mısır ve soya ile girdi yaşamımıza ..sonra devamı geldi...
    YEMEYİN BU KADAR BASİT ..Yediğiniz maddeleri sorgulayın.
    Üretici firmaların ürünlerin de bulunan yazılar sizi tatmin etmıyor ise ; Üretici firmaya mail atın sorun, sorgulayın..
    ŞAHSEN BEN ! NE YEDİĞİMİ BİLMEK İSTİYORUM VE BU KONUDA ELİMDEN GELENİ YAPIYORUM YAPMAYA DA DEVAM EDECEĞİM..SİZE DE SESSİZ KALMAYIN LÜTFEN.

    YanıtlaSil
  7. Gizem cim ;
    Gdo ya takılıp leziz Pırasa yemeğini es gecdım sanma..
    Prinç yerine ben de Bulgur u tercih edenlerdenim.
    Bulgur un o kendine has kokusu zaten benı mest etmeye yetiyor.
    Ellerine sağlık bereketi ile..
    Sevgiler..
    SeViL :...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Sevil hanım;
      Ne kadar güzel şeyler yazmışsınız.
      Lakin ben bir kaç firmaya, içindekilerden şüphelendiğim şeyler için bilgi almak amaçlı mail attım.
      Fakat ya doğal olarak ürünlerini savundular ya da hiç cevap yazma zahmetinde bile bulunmadılar :(
      Hepsini o nedenle Rabbim'e bildiriyorum, O'nun tüm hakikatlerden haberi çok şükür. İki gün sonra hesap gününde nasıl sıyırılacakllarını düşünüyorlar...
      Çok sağolun çok naziksiniz.
      Bende size halis sevgi ve muhabbetler..

      Sil
  8. bilgiler çok önemli en doğalını bulmak ve katkısız gıdalara yönelmek zorundayız. bende artık pırasayı bulgurlu yapıyorum elin dert görmesin bereketin bol olsun

    YanıtlaSil
  9. ELLERİNE SAĞLIK CANIM AFİYET ŞİFA OLSUN:)

    YanıtlaSil
  10. Ellerine sağlık Gizemcim..

    YanıtlaSil
  11. canım ellerine sağlık, seninde zelişten aşağı kalır halinyok :):):) maşallah her güne yeni bir güzel yemekle bizlerle oluyorsunuz. Cahide ablama maşallah derdim şimdi 3ünüze birden diyorum... :) Darısı bana artıkk...

    YanıtlaSil
  12. Sevgili Sezgin Hanım;
    Aynen öyle lakin doğal dediklerimiz bile elimizden gitmeye başladı artık.
    Rabbim sonumuzu hayır eyleye.
    Çok sağ olun.
    Sevgilerimle..

    Sevgili Bir Kase Lezzet;
    Çok teşekkür ediyorum ablacığım.
    Hepimize şifa olsun İnşaAllah
    Muhabbetle..

    Sevgili Feray Hanımcığım;
    Çok teşekkür ediyorum.
    Sevgilerimle..

    Tuğbacığım;
    Estafurullah tatlısı, Cahide abla ve Zeliş ile yarışmak benim ne haddime.
    Güzel baktığın için güzel görüyorsun canımın içi.
    Sende sakın kendini hafife alma.
    Gayet güzel lezzetler yapıyorsun MaşaAllah.
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  13. ooof ooof ooooof sonuç mükemmel...
    çok güzel görünüyor...
    canım ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum Şirineciğim :)
      Sevgilerimle canım..

      Sil
  14. Canım ellerine sağlık,pırasa sezonunu ben de artık açsam diyorum .Sevgilerimle ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de Vişnapcığım, pırasa sezonu bitmeden, güzel lezzetler paylaşmanı isterim :)
      Benden de kucak dolusu sevgiler canım..

      Sil
  15. bu yemeğe bayılıyorum çok güzel :)

    YanıtlaSil

Hakaret ve benzeri kalp incitici sözler olmadığı müddetçe, yorumlarınızın benim için çok özel ve değerli olduğunu belirtmek isterim.
Her türlü soru ve önerilerinizi yanıtlamak ise benim için ayrı bir keyif.
Sevgi ve baki muhabbetle...

Ne Aramıştınız?



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

... GiSi ... © 2014-İLKBAHAR - "GiSi Tasarım" sitesinde yayınlanan ürünlerin, fotoğrafların ve yazıların tüm hakkı saklıdır. İzinsiz ve de kaynak gösterilmeden kullanılmaması önemle rica olunur. Emeğe saygı çerçevesinde, bu ufak ricamı göz önünde bulundururmanızı istiyor, sitede keyifli vakit geçirmenizi diliyorum. Sevgi ve muhabbetle...

Tasarım-Değmesin Yağlı Boya