2 Ekim 2013 Çarşamba

Tereyağında Baharatlı Somon Kavurma


"Hem kibirli kibirli yürüme! Zira ne kadar kibirlenirsen kibirlen, ne yeri yarabilirsin, ne de dağların boyuna erişebilirsin. Böylesi davranışların hepsi kötü olup, Rabbinin nazarında hoş görülmeyen şeylerdir." (Isra Suresi, 37-38)

Selamların en güzelini gönderiyorum herkese...

Şu aralar bu ayet o kadar çok aklıma geliyor ki...
Farkında olmadan hayatımızda olan şeyler, bizi yanlış hallere itebiliyor ne yazık ki..
Sahip olduklarımızla ya da başarılarımızla övünmek normalleşebiliyor ama unutmamalı ki, hayatta sahip olduğumuz ya da başardığımız her durum, bize Yaradan tarafından verilen bir lütuftur.
Mal mülk, sağlık sıhhat, iç ve dış güzelliğimiz, kendimizin el ettiğini sandığımız başarılar vs...
Bir su damlasını bile meydana getirmekten aciz olan biz, bize verilene sadece şükür ve hamd ile mükellefiz....

***************************

Ne güzel bir nimettir balık.
Balıkların arasında da omegası en yüksek olanı somondur.
Hafızayı da kuvvetlendiriyor ve ne yazık ki daha şu yaşımda, inanılmaz hafıza problemi yaşıyorum, 2 saniye öncemi bile çoğu zaman hatırlamakta güçlük çekiyorum :(
Galiba son 10 yılda hızla artan teknolojik aletlerin sıkıntısını ciddi mana da çekmeye başladık.
O nedenle balık, özellikle de somonu ayda en az 2-3 kere tüketmeye çalışalım.

Malzemeler:
  • 1 dilim Norveç somonu
  • 1.5 tatlı kaşığı tereyağ
  • 1 tatlı kaşığı kekik
  • 1 tatlı kaşığı nane
  • 1 çay kaşığı pulbiber
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 2 diş sarımsak
  • Tuz

  • Somonun kılçıklarını, balığı aldığınız yerde temizletebilirsiniz. Zaten iri bir balık olduğu için, kılçıkları da epey iri ve bu sayede kolayca ayıklanıyor.
  • Somonu  küp küp sotelik doğruyoruz.
  • Tereyağını erittiğimiz tavada somonları kavuruyoruz.
  • Kapatmaya yakın, rendelediğimiz sarımsağı, baharatları ve tuzunu atıyoruz.
  • Sıcak sıcak servis ediyoruz.


İsterseniz çocuklarınız için bu şekilde pişirip, hamburger ekmeğinin arasına koyup yedirebilirsiniz.

Afiyet olsun efendim :)

13 yorum:

  1. aslında haftada bir tüketmeliyiz....bu güzel paylaşımlarla birbirmizi teşvik ediyoruz ne güzel...ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Amasra`da somon o kadar ucuzduki ertesi günde alasim vardi,ama ev sahibi evde balik kizartilmasini istemiyormus,aldigim somonuda bize izgara yapip verdiler!Evde koku olmasin diye(halbuki kendime tuttugum ev) Ben cok seviyorum hem oldukca faydali cocuklara,hic bu sekilde yapmamistim,denicem tarifinizi,tesekkürler elinize saglik...

    YanıtlaSil
  3. balık vazgeçilmez!
    ellerine sağlık olsun..Tam sonbahara da uygun.

    YanıtlaSil
  4. Çok nefis olmuş balığı çok sık tüketmeli ama evde yapınca kokuyor diye biraz çekiniyorum ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Gizem Hanım cım ;
    Nefis bir görüntü...
    Balık sezonu da acıldı taze taze balıklar sofralara dahil olacak..
    Somon her ne kadar tazsın balık olarak algılansa da farklı baharat ve soslarla lezzetine doyum olmaz..
    Ellerine sağlık bereketi ile..
    Sevgiler...


    YanıtlaSil
  6. omegasını yediğim çok severim somonu ellerine sağlık canım bu şekilde kesinlikle deneyeceğim..
    ellerin dert görmeye canımcım..

    YanıtlaSil
  7. Kesinlikle denemeliyim bunu harika gorunuyor gizem eline kouna saglik..

    YanıtlaSil
  8. SUNUM GÜZEL
    EMİNİM LEZZETİDE GÜZEL
    NİHAYETİNDE SENİN GİBİ HAMARAT BİR BAYAN YAPMIŞ
    ELLERİNE SAĞLIK CANIM
    ALLAHA EMANET OL

    YanıtlaSil
  9. off canım çekti bende yapacağım:)))
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  10. Kuzum özlemiştim balığı. Somonu da pek severim. Yarın bende yapayım bari:)) Ellerine sağlık Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  11. hafta sonu bunu muhakkak Berke'ye yapmalıyım

    YanıtlaSil
  12. hafta sonu bunu Berke'ye muhakkak yapmalıyım

    YanıtlaSil
  13. canım ellerine saglık.sayfanı bugun kesfettım..ekledim.takıpcınım.bende sayfama beklerım.sevgılerımı bırakıyorum...

    YanıtlaSil

Hakaret ve benzeri kalp incitici sözler olmadığı müddetçe, yorumlarınızın benim için çok özel ve değerli olduğunu belirtmek isterim.
Her türlü soru ve önerilerinizi yanıtlamak ise benim için ayrı bir keyif.
Sevgi ve baki muhabbetle...

Ne Aramıştınız?



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

... GiSi ... © 2014-İLKBAHAR - "GiSi Tasarım" sitesinde yayınlanan ürünlerin, fotoğrafların ve yazıların tüm hakkı saklıdır. İzinsiz ve de kaynak gösterilmeden kullanılmaması önemle rica olunur. Emeğe saygı çerçevesinde, bu ufak ricamı göz önünde bulundururmanızı istiyor, sitede keyifli vakit geçirmenizi diliyorum. Sevgi ve muhabbetle...

Tasarım-Değmesin Yağlı Boya