18 Ekim 2013 Cuma

Vişneli Kakaolu Nemli Kek


Söze nasıl başlayacağım inanın bilemiyorum.
Öncelikle selamların en güzelini gönderiyorum tanıdığım tanımadığım tüm güzel yüreklere...
Elbette ki ardından da bayramın her ne kadar son günü olsa da, herkesin bayramı mübarek olsun, ibadetleri kabul olsun İnşaAllah diyorum.
Ve son olarak da cumamız mübarek olsun diliyorum...

Bu kadar geç bir bayram kutlaması söylediğimden dolayı gerçekten utanıyorum ama inanın şu teknolojinin en yaygın kullanılan aleti "akıllı telefon" dedikleri şey yüzünden, artık bilgisayarı elime alamaz oldum ve her şeyi sosyal ağlardan anında paylaşır oldum.
Bu sebeple canım bloğumu ihmal ediyor durumuna düştüm :(
Ama inanın eskisi gibi haftada en az 2-3 yayın hazırlamayı ümit ediyorum artık İnşaAllah.
Düzensizleşen düzenimi, en acil tarafından toparlamak istiyorum Rabbim'in izniyle...

                                                            ************************************

Bu enfes kek, bayram kahvaltısı için arefe günü evde olan malzemelerle hemen uydurulup yapıldı.
Uydurma aşkım geldi gelmesine ama olur da beğenilirse diye her ihtimale karşı hem ölçülerini yazıp hem de bir yandan fotoğraflamayı ihmal etmedim.
Ve gerçekten iyi ki de öyle yapmışım çünkü herkes tarafından epey bir övgü aldı.
Kesinlikle kek fırından çıktıktan sonra üzerine bir şey dökmedim ama öyle hoş bir nemi vardı ki, yiyenler inanamadı buna :)

Ve bende arayı açmadan hemen paylaşayım istedim sizlerle ;)
Hem yormayan hem de sonucu insanı çok mutlu eden bir tarif :)
İsterseniz elbette ki vişne koymayabilirsiniz ama vişnenin kakao ya da çikolatayla uyumunu çok sevdiğim için, kesinlikle böyle denemenizi öneririm...

Malzemeler:
  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 3/4 su bardağı sıvıyağ (1 su bardağından 2 parmağa yakın eksik)
  • 1 su bardağı dolusu + 1 yemek kaşığı yoğurt
  • Yarım su bardağı kakao (40 gr.)
  • 2 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 1 kase vişne
1 ve 2-) Malzemeleri hazırlıyoruz ve fırını 175 dereceye ayarlıyoruz. Şekerle yumurtayı, şeker eriyinceye kadar yaklaşık 8 dakika kadar çırpıyoruz. (Kekin en önemli püf noktası bu aslında).
Ardından sıvıyağ, yoğurt ve vanilyayı koyup, en düşük devirde yarım dakika kadar çırpıyoruz.
3-) Un, kakao ve kabartma tozunu bir kasede karıştırıyoruz ve harcına eleyerek ekliyoruz. En son vişnelerini koyuyoruz ve homojen şekilde karışana kadar yavaşça karıştırıyoruz. Bu aşamada mikser kullanmadan spatula ile yapsak daha iyi olur çünkü kabaran yumurtayı söndürmemek için.
4-) Büyük kare borcam kullandım ben ama sizde yoksa, harcın miktarına uygun başka bir şey kullanabilirsiniz. Kabımızı yağlayıp unladıktan sonra kek harcımızı döküyoruz, spatulayla her tarafını eşitledikten sonra, daha önceden 175 dereye ısıttığımız fırında 35-40 dakika pişiriyoruz. (İlk yarım saat, fırının kapağını açmıyoruz)


**Kekler en erken 5-6 saat sonra hatta mümkünse 1 gün sonra tüketilmeye başlanırsa, gerçek lezzetine kavuşmuş olur.

Huzur dolu bir hafta sonu diliyorum herkese.

Kucak dolusu sevgi ve muhabbetlerimle...


4 yorum:

  1. Evet Gizemcik bizim daha doğrusu benim gibi teknoloji devi akıllı telefon kullanmayıp blogda daha çok takılan ablaların için burayı ihmal etme emi:)) Brovni usulü kekin harika görünüyor. Ellerine sağlık. Hayırlı cumalar. Çok öptüm..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyy kıyamam ablam, bunu deyince şimdi daha bir suçluluk duydum :(
      İnşaAllah burayı da eskisi gibi hep güncelleyeceğim.
      Çok sağ olasın canımm.
      Hayırlı cumalarımız olsun.
      Bende öpüyorum seni...

      Sil
  2. vişneleri ne ara koydunuz keke??

    YanıtlaSil
  3. Az sonra yapacağım. Bakalım nasıl olacak.

    YanıtlaSil

Hakaret ve benzeri kalp incitici sözler olmadığı müddetçe, yorumlarınızın benim için çok özel ve değerli olduğunu belirtmek isterim.
Her türlü soru ve önerilerinizi yanıtlamak ise benim için ayrı bir keyif.
Sevgi ve baki muhabbetle...

Ne Aramıştınız?



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

... GiSi ... © 2014-İLKBAHAR - "GiSi Tasarım" sitesinde yayınlanan ürünlerin, fotoğrafların ve yazıların tüm hakkı saklıdır. İzinsiz ve de kaynak gösterilmeden kullanılmaması önemle rica olunur. Emeğe saygı çerçevesinde, bu ufak ricamı göz önünde bulundururmanızı istiyor, sitede keyifli vakit geçirmenizi diliyorum. Sevgi ve muhabbetle...

Tasarım-Değmesin Yağlı Boya