2 Ocak 2014 Perşembe

Sürpriz Tavuk


Selamların en güzelini gönderiyorum tanıdığım tanımadığım tüm güzel yüreklere...

Blogumun boynunu bükük bırakmamak için, dişimi tırnağıma kattım tabir-i caiz ise :)
Bunca yoğunluk arasında hep aklım ilk göz ağrımda.
Maalesef eskisi gibi hasbihal edemiyorum sizlerle, yorumlarınıza cevap yazamıyorum ama gerçekten buranın yeri bambaşka bende.
Bir gün sırf bloğuma vakit ayırıp, buradaki ilk yayınımdan itibaren okumak istiyorum.

Maalesef daha fazla oyalanmadan, tarife geçmek istiyorum.

Misafirleriniz için farklı bir tarif diye başlayacağım elbette ki cümleye :)
Belki bilenleriniz vardır ama ben bu tarif, bir çok tarifte olduğu gibi canım anneme ait.
O da seneler evvel gazetede görmüş ve kendince değişiklikler yapmış ve bu nefis tarif ortaya çıkmış.
İç köftesi gerçekten farklı, adı gibi sürpriz.
Normalde ıspanaklı yapılıyor ama bu şekilde de mutlaka denemenizi tavsiye eder, malzemeleri vermekle başlayabilirim tarife :)

Malzemeler:
  • 10 adet tavuk göğüs fileto (biftek)
İçinin Köftesi:
  • 300 gr. tavuk kıyması
  • 1 büyük kuru soğan
  • 1 portakal kabuğu rendesi
  • 100 gr. iri çekilmiş ceviz
  • 1 adet yumurta
  • 2 yemek kaşığı tereyağı
  • 1 su bardağı galeta unu (bayat ekmek)
  • 1 avuç ince kıyılmış maydanoz
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 1 çay kaşığı kimyon
  • 1 çay kaşığı pul biberi
  • Tuz

Sosu İçin:
  • 1 yemek kaşığı salça
  • Su (Yaklaşık 2 su bardağı kadar)
  • Karabiber
  • Tuz
Üzeri İçin :
  • Sıvıyağ


1-) Soğanı robotta çekip ya da rendeleyip, tereyağı koyduğumuz tavada kavuruyoruz.
2-) Tavuk kıymasını isterseniz evinizde tavuk etini robotta çekerek ya da kasabınızdan çektirerek elde edebilirsiniz. Portakal kabuğunu, rendenin ince tarafıyla rendeliyoruz. Kavrulmuş soğan ve tüm malzemeyi bir kaba alıp, harcımızı iyice yoğuruyoruz. 1 saat kadar harcımızı dolapta bekletiyoruz.
3-) Tavuk biftekleri (filetoları) kasabınızda tavuk sarmalık dövdürmenizi tavsiye ederim ya da evde kendiniz dövebilirsiniz. Tavuk köftesinden 1.5 yemek kaşığı kadar alıp, köfte şekli verip, tavuk filetomuzun başına koyuyoruz.
4-) Rulo yapıyoruz.
5-) Ruloların açılmaması için, kürdanla tutturup sabitliyoruz. Tepsiye diziyoruz.
6-) Tavukların üzerine tek tek sıvıyağ gezdiriyoruz. Bir kapta salçalı sosumuzu hazırlıyoruz. Tavukların üzerine gezdiriyoruz. Tepsinin ağzını folyo ile kapatıp, 220-230 dereceye ayarladığımız fırında 1 saat kadar pişiriyoruz. (Fırından fırına göre ve tavuğun cinsine göre farklılık göstereceği için, kesin bir zaman veremiyorum. Pişip pişmediğini çatal yardımıyla kontrol edin mutlaka)

*** Biz iç pilav ile servis ettik ama siz dileğiniz şekilde servis edebilirsiniz


Afiyet olsun efendim :)

7 yorum:

  1. Enfes görünüyor gerçekten.. Ellerinize sağlık.. En kısa zamanda denenmeli.. :)

    YanıtlaSil
  2. Çok lezzetli görünüyor. En kısa zamanda deneyeceğim. Teşekkür ederim.Bende bloguma beklerim. Üzerinde çalışıyorum hala :)
    http://icimdenngeldi.blogspot.com/ :) :) beklerim.
    MUTLU YILLAR :)

    YanıtlaSil
  3. süper bir sunum, ellerinize sağlık, sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Tavuğun her hali benim için pek sürpriz olmasa da bu sunuma bayıldım. Ellerinize sağlık. Mutlu seneler..

    YanıtlaSil
  5. wuu ne afili yemek ama :)
    ellerine sağlık tatlişkomm :)
    öperimm..
    afiyetle..

    YanıtlaSil
  6. iste bu tam benlikkkk ! ohff ohff bittim buna ellerine saglik bebegim muthis olmus zaten sen herseyi cok guzel yapiosun senide bloguma beklerim canim

    YanıtlaSil

Hakaret ve benzeri kalp incitici sözler olmadığı müddetçe, yorumlarınızın benim için çok özel ve değerli olduğunu belirtmek isterim.
Her türlü soru ve önerilerinizi yanıtlamak ise benim için ayrı bir keyif.
Sevgi ve baki muhabbetle...

Ne Aramıştınız?



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

... GiSi ... © 2014-İLKBAHAR - "GiSi Tasarım" sitesinde yayınlanan ürünlerin, fotoğrafların ve yazıların tüm hakkı saklıdır. İzinsiz ve de kaynak gösterilmeden kullanılmaması önemle rica olunur. Emeğe saygı çerçevesinde, bu ufak ricamı göz önünde bulundururmanızı istiyor, sitede keyifli vakit geçirmenizi diliyorum. Sevgi ve muhabbetle...

Tasarım-Değmesin Yağlı Boya