3 Ocak 2016 Pazar

Kadınbudu Köfte


Çocukluğumun tarifsiz lezzeti ve ikilisi "kadınbudu köfte ve patates püresi". .

Bu ikiliye olan hayranlığımı anlatmam mümkün değil.
Çocukluğumda damağımda bıraktığı lezzeti inanın hâlâ hissediyorum.

Yemek yapmayı öğrendikten kısa bir süre sonra ilk işim, tam aradığım gibi bir kadınbudu köfte tarifi bulmak olmuştu.
Internetten buldugum tariflerle ve deneme yanılma yöntemleri ile beni mutluluktan havalara uçuran o tarifi yakalamıştım.
Hatta heyecanla annemi arayıp, "anne oldu, sonunda istediğim o tadı yakaladım" dediğimi anımsıyorum :)

İsmi her ne kadar nahoş olsa da, benim için bu ikilinin verdiği mutluluk tarifsiz.
Senelerdir gözüm gibi saklıyorum tarifi ve her fırsatta yapmaya çalışıyorum ilk günkü heyecanımı kaybetmeden.

Biz aciz, günahkâr kullarına hâlâ nimetlerini eksiltmeyen Rabbimize ne kadar hamd etsek azdır. Onca günah ve kafa tututmalarımıza rağmen hâlâ bizleri rızıklandırıyor.

Elhamdülillah-i Rabbil âlemin ♥

MALZEMELER:

Köfte İçin:
1 çay bardağın pirinç
350 gr. kıyma
1 adet kuru soğan
1 adet yumurta
Karabiber
Kimyon
Tuz

Bulamak İçin:
Un
Yumurta 

 
Kızartmak İçin:
Sıvıyağ 

 
YAPILIŞI:

Pirinçleri üzerini geçecek kadar suda haşlayın ve suyunu süzün.
Soğanı minik minik doğrayın.
Bir tavaya yağ koyup, ilk önce kıymanın yarısını kavurun.
Sonra soğanı da ekleyip birlikte kavurun.
Kavrulunca soğutması içinbir kenara alın.

Kalan kıymayı, soguttugunuz kavrulmuş kıymayı, pirinci, baharatları, yumurtayı ve tuzu bir kaba alıp yoğurun.
Yarim saat kadar dolapta bekletin.

Daha sonra köftelere şekil verin.
Bir kaba un, baska bir kaba da hafif çırptığınız yumurtayı koyun.

Tavanın dibini kaplayacak kadar yağ koyun.
Köfteleri ilk önce una, sonra yumurtaya batırıp, kızgın yağda önlü arkalı kızartın.

Afiyet olsun♥

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hakaret ve benzeri kalp incitici sözler olmadığı müddetçe, yorumlarınızın benim için çok özel ve değerli olduğunu belirtmek isterim.
Her türlü soru ve önerilerinizi yanıtlamak ise benim için ayrı bir keyif.
Sevgi ve baki muhabbetle...

Ne Aramıştınız?



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

... GiSi ... © 2014-İLKBAHAR - "GiSi Tasarım" sitesinde yayınlanan ürünlerin, fotoğrafların ve yazıların tüm hakkı saklıdır. İzinsiz ve de kaynak gösterilmeden kullanılmaması önemle rica olunur. Emeğe saygı çerçevesinde, bu ufak ricamı göz önünde bulundururmanızı istiyor, sitede keyifli vakit geçirmenizi diliyorum. Sevgi ve muhabbetle...

Tasarım-Değmesin Yağlı Boya