19 Ocak 2016 Salı

Patlıcanlı Kuskus Pilavı


Üzerine alınan herkese "Esselamu Aleykum" :)

Bugün size nefis bir pilav tarifi ile geldim.
Kuskusu ayrı severim patlıcanı ayrı severim.
Bu ikili "pilav" adı altında buluşunca ortaya yemelere doyulmaz bir lezzet çıktı.
Mutlaka tavsiye olunur efendim :)

Malzemeler:
1 adet patlıcan
1 adet kırmızı biber
1 su bardağı kuskus
1 adet kuru soğan
1 yemek kaşığı tereyağı
Yarım çay bardağından az sıvıyağ
1 yemek kaşığı dolusu domates salçası
2 su bardağı su
Karabiber
Tuz

Yapılışı:
Patlıcanları küp küp doğrayıp tuzlu suda biraz bekletiyoruz.
Soğan ve kırmızı biberi yemeklik doğruyoruz.

Yağ koyduğumuz tencerede ilk önce soğanı kavuruyoruz.
Daha sonra kırmızı biberi kavuyoruz.
Patlıcanın suyunu süzüp ilave ediyoruz ve kavurmaya devam ediyoruz.
Patlıcan kavrulup hafif diriliği gidince salça, tuz ve baharatını koyuyoruz.
En son kuskusunu koyup biraz daha kavurduktan sonra suyunu ekleyip tencerenin kapağını kapatıyoruz.
Suyunu çekince altını kapatıp demlenmeye bırakıyoruz.


Ben yanına şinitzel de yaptım.
Çok güzel ikili oldular.
Şinitzel tarifine buradan ulaşabilirsiniz.

Afiyet olsun ♥

2 yorum:

  1. Bizde de patlıcan çok sevilir eminim çok lezzetli olmuştur. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Merhaba,
    Ellerinize sağlık ne güzel bir tarif olmuş. Akşam için denemek isterim:=)
    Blogunuzu takibe aldım, bana da beklerim. Sevgilerle...
    www.neclasolen.com

    YanıtlaSil

Hakaret ve benzeri kalp incitici sözler olmadığı müddetçe, yorumlarınızın benim için çok özel ve değerli olduğunu belirtmek isterim.
Her türlü soru ve önerilerinizi yanıtlamak ise benim için ayrı bir keyif.
Sevgi ve baki muhabbetle...

Ne Aramıştınız?



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

... GiSi ... © 2014-İLKBAHAR - "GiSi Tasarım" sitesinde yayınlanan ürünlerin, fotoğrafların ve yazıların tüm hakkı saklıdır. İzinsiz ve de kaynak gösterilmeden kullanılmaması önemle rica olunur. Emeğe saygı çerçevesinde, bu ufak ricamı göz önünde bulundururmanızı istiyor, sitede keyifli vakit geçirmenizi diliyorum. Sevgi ve muhabbetle...

Tasarım-Değmesin Yağlı Boya