12 Ekim 2012 Cuma

Bol Dereotlu Brokoli Çorbası



Bir önceki yazıya göndermiş olduğunuz içten tüm yorumlarınız için, hepinize teker teker tekrar teşekkür ediyorum. 

Kalpten kalbe yol vardır derler ya, buna can-ı gönülden inanlardan biri de benim. Yeter ki kurulan bu yol, bu bağ, bu paylaşımlar halis niyetlerle olsun. İnşaAllah, burada da bu güzel niyetlerle nice dostluklar kurulur, paylaşımlar olur. 

Samimiyetine inandığım herkesin başımın üzerinde yeri vardır her zaman. 2 günlük dünyada ne lüzumu var hasetin, çekememezliklerin ve daha buna benzer üzücü hislerin değil mi?…
Çok hassas ve duygusal bir insan olarak, konuyu öyle yerlere götürmeye başladım ki, nasıl çorbaya konuyu bağlayacağımı şaşırdım, kaptırdım gidiyorum :)

Bugün, sonbaharı iliklerimize kadar hissettiğimiz şu günler için sofralarımızın olmazsa olmazı olan çorba tarifi var. Hem bol vitaminli, hem de çok lezzetli…

 Malzemeler:
  •  200 gr. brokoli
  •  2 adet havuç
  •  1.5 türk kahvesi fincanı un
  •  2 su bardağı süt
  •  2 yemek kaşığı tereyağ
  •  4 yemek kaşığı sıvıyağ
  • Yarım demet dereotu
  •  1.5 litre su
  •  Karabiber
  •  Tuz
 Brokoli ve havucu fotoğrafta görüldüğü gibi küçük küçük doğruyoruz.

4 yemek kaşığı sıvıyağ koyduğumuz tavada brokoli ve havucu hafif kavuruyoruz. Bunu yapmamızın nedeni, daha lezzetli olması için. 
Eğer kavurmayla uğraşmak istemezseniz, direk çorbaya da katabilirsiniz.

Unumuzu, tereyağında fotoğraftaki rengi alana kadar kavuruyoruz. Ocaktan alıyoruz ve
 yavaş yavaş suyu ilave ederek, hiç topak kalmayacak şekilde unumuzu açıyoruz. 


Tekrar tencereyi ocağa alıyoruz. Kavrulan brokoli ve havucu koyuyoruz, karabiberini atıyoruz ve sütümüzü ilave ediyoruz. Bir taşım kaynadıktan sonra tuzunu da koyuyoruz. Kapatmaya yakın da dereotunu koyup, bikaç dakika kaynadıktan sonra ocağın altını kapatıyoruz. 
NOT: Eğer çorbanız koyu olursa, biraz su ilavesiyle açabilirsiniz.


Afiyet şifa olsun :) 

7 yorum:

  1. Canım daha ilk günden merak eder oldum acaba neler yapacaksın diye:)
    Harika lezzetler,sıcak muhabbetlerle bizimle olacağına yürekten inanıyorum.
    Çorban da pek nefis,hele o resimli anlatımların, haftaya brokoli alınıp yapılacak bu çorba inşAllah:)
    Şifa olsun!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estafurullah, bu güzel sözlerini İnşaAllah hakediyorumdur.
      Özellikle sen ve senin gibi güzel yürekli insanlardan böyle sözler duymak, beni gerçekten çok mutlu ediyor sevgili Zeliş :) (Samimiyetine istinaden böyle hitap ettim, umarım yanlış anlaşılmaya mahal vermemişimdir)

      Derin muhabbet ve sevgilerimle..

      Sil
    2. Zelişin kurban olsun seni Yaratana:)

      Sil
  2. Canım ellerine sağlık çorban ve anlatım süper sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum güzel sözleriniz için.
      Sevgilerimle...

      Sil
  3. tariflerinizin hepsi birbirinden enfes, sitenizi bugün keşfetmiş biri olarak bayıldım diyeblirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Sevgili Yeşimsi.
      Memnun ayrıldıysanız ne mutlu bana
      Sevgiler

      Sil

Hakaret ve benzeri kalp incitici sözler olmadığı müddetçe, yorumlarınızın benim için çok özel ve değerli olduğunu belirtmek isterim.
Her türlü soru ve önerilerinizi yanıtlamak ise benim için ayrı bir keyif.
Sevgi ve baki muhabbetle...

Ne Aramıştınız?



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

... GiSi ... © 2014-İLKBAHAR - "GiSi Tasarım" sitesinde yayınlanan ürünlerin, fotoğrafların ve yazıların tüm hakkı saklıdır. İzinsiz ve de kaynak gösterilmeden kullanılmaması önemle rica olunur. Emeğe saygı çerçevesinde, bu ufak ricamı göz önünde bulundururmanızı istiyor, sitede keyifli vakit geçirmenizi diliyorum. Sevgi ve muhabbetle...

Tasarım-Değmesin Yağlı Boya