17 Aralık 2012 Pazartesi

Kivili Tart


♥ Selamların en güzelini, en içtenini yolluyorum hepinize ♥

Söyleyecek ne çok söz birikmiş ufacık yüreğimde. Ama gelin görün ki, hangisinden başlayacağımı şaşırmış bir halde olduğumdan, sanki hiçbir şey yazamayacakmışım gibi geldi bir an nedense. Ama parmaklar klavyenin tuşlarıyla kavuştular ya, bakalım hangilerini paylaşacak bugün sizlerle :)

“Şüphe yok ki Allah, sabredenlerle beraberdir.” (Bakara,153)

Sabır… 
İnsan sabrı giyinmek için niyetlendi mi, O’nun rızası için bunu can-ı gönülden istedi mi, önüne dağlar bile çıksa, Rabbim müsaade vermiyor, kulum benden sabır istemiş, sabır dilemiş, vereyim diyor cömertçe Elhamdülillah… 
Çünkü biliyorsun ki, her yaşanılanlar, imtihanın bir parçası. Ve biliyorsun ki bu imtihan iyiliklerle de güçlüklerle de olabiliyor. 
Mevlam nazarlardan korusun, bu kadar alışacağımızı tahmin edemezdim. 
İlk 2 günüm ne yazık ki bol gözyaşı, bol dua, bol sabır dilemek ile geçti… 
Ama daha sonrasında içime öyle bir güven, öyle bir huzur indi ki, tarif edilemez bir şey bu… 

Ve elbette kendimi toparlamam için yüreğini yüreğimde hissettiğim güzel dostlar… 
Her birinize ayrı ayrı teşekkür ediyorum.. 
Ama izninizle birkaçınıza daha başka şekilde ifade etmek istiyorum duygularımı… 

Melek ablam (Allah Ne Verdiyse).. 
Kadife sesi ile yüreğimdeki hüzün patlamasının en yoğun olduğu gün yanımdaydı, bu tarif edilmez bir güç oldu benim için elbette. 
O doyumsuz sohbeti, içten, bir abla, bir anne edası ile her kelamıyla yüreğimi sakinleştirmesi…
Hamd olsun Rabbime, iyi ki blogumu açmışım ve böyle güzel insanları tanımışım dedirtti bir kez daha… 
Bu arada tatlı bir hediye vermek istiyor kendisi, katılmak isterseniz, şansınızı deneyin mutlaka derim.

Sevde’m (Benbir)… 
İçi dışı bir, samimiyeti ruhumu okşayan,  her zaman her türlü desteğini yanı başımda hissettiğim özel insanlardan. 
Bir başka yer etti yüreğimde, Rabbim nazarlardan esirgesin İnşaAllah.   

Sevgi’m(DeğmesinYağlı Boya)… 
Gidişi yüreğimi sızım sızım etse de, biliyorum ben onun halis niyetlerden ötürü olan sebebini ya, dilim söz etmez oluyor işte o an. Sarılasım geliyor sımsıkı. 
Ve tabi ki o içten sözleri, tarifsiz desteği için ayrıca sarılmak istiyorum.. 

Ve canım Rabiacığım (Butik Rabia)… 
Yıllardır, uzaktan uzağa haberleşsek de, hep güzel yüreğinin sıcaklığını hissettim yüreğimin derinlerinde. Kendi gibi güzel bloğunu gezmediyseniz eğer, çok şey kaçırmışsınız derim gerçekten. Çünkü el emeği o kadar güzel şeyler paylaşıyor, öyle içten şeyler yazıyor ki…


Vee, gelelim artık tartımıza. Tatlı yiyelim tatlı konuşalım misali, bugün sizin için bu enfes tartı ikram ediyorum kabul ederseniz :)

Malzemeler:
  • 2 adet yumurta
  • 1 türk kahvesi fincanı süt
  • 1 türk kahvesi fincanı şeker
  • 1 buçuk türk kahvesi fincanı sıvıyağ
  • 3 türk kahvesi fincanı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
Kreması:
  • 5 türk kahvesi fincanı süt
  • 2 yemek kaşığı un
  • 3 yemek kaşığı şeker
  • 1 paket vanilya
Üzeri için: 2 adet kivi


1-) Tartımızın keki için malzemelerimizi hazırlıyoruz.
2-) Yumurtaları, şekeri ve vanilyayı çok iyi bir şekilde mikser ile çırpıyoruz (Yaklaşık 5 dakika)
3-) Sıvıyağ ve sütü koyup birazcık daha çırpıyoruz. Daha sonrasında elediğimiz un kabartma tozunu da koyup, bir spatula yardımı ile homojen bir karışım olana kadar karıştırıyoruz.
4-) Her tarafını iyice yağladığımız tart kalıbımıza harcımızı döküyoruz ve her tarafı eşit olması için spatula ile düzeltiyoruz.


5-) Üzeri hafif kızarıp, bir kürdan ile de pişip pişmediğini kontrol ettiğimiz tartımızı fırından çıkarıyoruz (Çok fazla pişirmeyin tartınızı, yoksa kuru olur. Kürdanı batırıp çıkardığınızda temiz çıkıyorsa hemen alın fırından. Bu süre benim fırında yaklaşık 15-20 dakika arasında oluyor ama sizin fırınlarınızda değişebilir)
6-)Kreması için tüm malzemelerimizi hazırlıyoruz.
7-) Bütün malzemelerimizi teker teker pişireceğimiz tenceremize alıp, bir çırpıcı yardımıyla muhallebi kıvamına gelene kadar pişiriyoruz. Fırından alıp, hafif ılıdıktan sonra kalıbından çıkardığımız tartımızın çukur kısmına döküyoruz. Bir spatula ile her tarafını eşitliyoruz. Doğradığımız kivileri üzerine diziyoruz. 
8-) Bilmeyenler için tart kalıbını göstermek istedim. Klasik tart kalıbı değil bizim bu tarifte kullandığımız kalıp. Ortası içine doğru 1 cm kadar derin. Bunun sebebi de, tartı kalıptan çıkardığımızda ortası çöküntülü olsun ki, krema vb. şeyler ile doldurabilelim diye...



Eğer kabul ederseniz, sizin için ;)
Afiyet bal şeker olsun...

25 yorum:

  1. Canım benim ellerine sağlık. Tart öyle güzel gözüküyor ki nefasetinede hiç şüphe yok.
    İnsan nelere alışmıyor ki! Rabbim sağlık versin zaman su gibi geçiyor.Şırnak ta yaşıyorum bende 1,5 yıl oldu bile geleli. Ailelerimizin göz yaşlarıyla geldik buraya. İnşallah 6 ay sonra döneceğiz. Zorda olsa geçti. İçini ferah tut tatlım benim.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nazlı'm... Ne diyeceğimi bilemiyorum canım, dualarımdasın artık, oradan tez zamanda dönmenize...
      Amin diyorum tüm içten dualarına canım.
      Benden de sana kucak dolusu sevgiler...

      Sil
  2. canim
    yüregimin en has odasinin sahibi hosgeldin
    insanin karsisindaki aynadir.
    sen ne isen onu görürsün .
    hürmetine sevgine hayran olmamak mümkün degil dilerim Allah c.c. her daim yaninda olsun zorlarini kolaylastirsin yüregindeki yerimi daim eylesin .

    marifet sacan tarifine gelince bu kalibi hic denemedim desem inanirmisin :) denenecekler listesi kabarsada deneyecegim insaAllah
    seviyorum seni gizemli sultan .hosgeldin sefalar getirdin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estafurullah ablam benim, sen eğer yüreğin gibi bu tertemiz niyetlerle gelmeseydin, kurulurmuydu bu bağ. Rabbim nazarlardan korusun, muhafaza etsin İnşaAllah.
      Bu tart kalıbı ile sendeki marifet ruhu birleşirse, kim bilir ne güzellikler çıkacaktır Biiznillah :)
      Bende seni Allah için seviyorum Melek ablam...

      Sil
  3. Canım kardeşim Gizem,
    Yazdığın bölümde adımı gördüm, inan bana çok duygulandım ama bir yandan da düşündüm;
    ben bu içtenliği hak edecek bir şey yaptım mı diye...
    Yapmadım canım benim.
    Dua ediyorum senin için, bunun dışında tüm söylediklerin senin güzelliğin ve koskoca bir estağfirullah diyorum.
    Umarım bir gün o bahsettiğin insanlardan biri olmayı başarır benbir...
    muhabbetle selam gönderiyorum sana ve seni seven herkese...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir insan bir kelimesiyle de, kurduğu bir cümle ile de yüreğindekileri yansıtır çoğu zaman. Sende bunlardansın İnşaAllah Sevdeciğim.
      Olur mu öyle şey, o zor iki günümde yanımda en samimi şekilde olduğunu hissettiğim blog dastlarımdandın Elhamdülillah. İnan bana, böyle zamanlarda belli oluyor işte yüreğiyle karşıdakini sevenler, değer verenler.
      Rabbim daim kılsın İnşaAllah.
      Baki muhabbetlerimize İnşaAllah canımın içi...

      Sil
  4. insanın candan blogcuları olması güzel birşey Allah muhabbetinizi arttırsın,tartına gelince değişik lezzetlerden yanayım elin dert görmesin

    YanıtlaSil
  5. Canım insanın kendine yakın hissettiği özel dostları olması harika bir duygu:)))
    Tart harika ellerine sağlık öpüyorum...

    YanıtlaSil
  6. Sevgili Kardelen Sezgin;
    Amin hep birlikte İnşaAllah.
    Beğenmenize sevindim, teşekkürler.
    Sevgilerimle..

    Derya Ablacığım;
    Sende o yakın hissettiklerimdensin biliyorsun değil mi? ;)
    Çok teşekkrüler canım.
    Bende seni öpüyorum.

    YanıtlaSil
  7. çok güzel olmuş canım ellerin dert görmesin

    YanıtlaSil
  8. Sevgili,sevgim dolu,cici arkadaşım,hoşgeldin,hoşluklar getirdin:)
    Rabbim dostlarımızı hiç eksik etmesin hayatımızdan.
    Çünkü onlar varsa güzel hayat,onlarla anlamlı..
    Tartın da pek hoş hani,pek albenili,
    Yine bir Gşzem klasiği:)
    Ellerine emeğine sağlık güzel dost..
    Muhabbetle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim için yeri farklı olan güzelliklerdensin biliyorsun değil mi?...
      Ayrıca tartı beğendiğine çok sevindim Zel'im.
      Sevgi ve muhabbetlerimle

      Sil
  9. Gizemcim sayılı gün çabuk geçer derler inşallah hiç anlamadan karşılıklı geçirirsiniz.. tartın harika gözüküyor ellerine sağlık canım.. Nazlıcığımında Allah yardımcısı olsun.. Alıştığımız mekanlar olmayınca çok zor.. Allah'ım daha kötülerinden korusun..
    sevgilerimle canım

    YanıtlaSil
  10. ellerine sağlık nefis görünüyor

    YanıtlaSil
  11. Sevalciğim;
    Aaaamin diyorum tüm güzel duaların için İnşaAllah..
    Çok sağol canısı.
    Benden de sana kucak dolusu sevgiler..

    Sevgili Lezzet Sarayı;
    Çok teşekkürler.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  12. tartın nefis görünüyor tatlım
    dostluk için söylediklerine tamamen katılıyorum
    burasının adı sanal
    dostluklar ve güzel duygular gerçek
    kal sağlıcakla...

    YanıtlaSil
  13. Gizemciğim....,çok teşekkür ederim.Hüsn-ü zan etmişsin.Ben de sana heer türlü desteğinden ötürü teşekkür ederim.Allah sabrını-sabrımı arttırsın.Pastan harika görünüyor.Ellerine sağlık.Bunu benim de yapasım geldi.

    YanıtlaSil
  14. Gizemcim,
    Allah hayırlısı ile hasretinizi vuslata çevirsin(amin),

    tartın görüntüsü ise çok güzel,ellerin dert görmesin kardeşim,
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  15. Sevgili Tombul Tarifler;
    Çok soğru söylüyorsun canım, sanal olan blog, kalplerdeki öyle bir bağ kuruyor ki, iki cihan için de seviyor insan. Ne kadar tüyleri ürperten bir sevinçdir bu, MaşaAllah.
    Sevgilerimle..

    Rabiacığım;
    Hüsn-ü zandan değil tatlısı, gerçek olanı söyledim. Rabbim daim kılsın İnşaAllah.
    Amin ecmain canımın için amiin...
    Kucak dolusu sevgilerimi yolluyorum..

    Sevgili Hayatcemresi;
    Amin diyorum en yürekten duana ablacığım inşaAllah..
    Çok teşekkür ediyorum.
    Sevgi ve muhabbetlerimle..

    YanıtlaSil
  16. ELLERİNİZE SAĞLIK GİZEM HANIM GÖRÜNTÜ ÇOK GÜZEL.ELLERİNİZ DERT GÖRMESİN.ALLAHA EMANET OLUN.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum Mine hanım.
      Sizde Allah'a emanet olun.
      Sevgilerimle

      Sil
  17. Selamlar, tart cok güzel gözüküyor, ellerinize saglik! Kremayi döktükten sonra herhalde kivileri üzerine koyuyoruz. Bi gün önceden yapilabilir mi acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Adsız(isminizi yazmadığınız için bu şekilde hitap etmek durumunda kaldım)
      Kekini 1 gün önceden hazırlayabilirsiniz.
      Servis yapacağınız gün muhallebisini hazırlayıp, ılıyınca üzerine döküp, dilimlenmiş kivi ile süsleyin.

      Sil

Hakaret ve benzeri kalp incitici sözler olmadığı müddetçe, yorumlarınızın benim için çok özel ve değerli olduğunu belirtmek isterim.
Her türlü soru ve önerilerinizi yanıtlamak ise benim için ayrı bir keyif.
Sevgi ve baki muhabbetle...

Ne Aramıştınız?



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

... GiSi ... © 2014-İLKBAHAR - "GiSi Tasarım" sitesinde yayınlanan ürünlerin, fotoğrafların ve yazıların tüm hakkı saklıdır. İzinsiz ve de kaynak gösterilmeden kullanılmaması önemle rica olunur. Emeğe saygı çerçevesinde, bu ufak ricamı göz önünde bulundururmanızı istiyor, sitede keyifli vakit geçirmenizi diliyorum. Sevgi ve muhabbetle...

Tasarım-Değmesin Yağlı Boya