18 Aralık 2012 Salı

Portakallı Yer Elmalı Zeytinyağlı Kereviz


Herkese kucak dolusu sevgi ve selamlar, hayırlı sabahlar efendim :)
Daha önce de bahsetmiştim sizlere, Rabbim ’in yarattığı, bizlere sunduğu hiçbir nimete haşa burun kıvırmamaya çalışıyorum. Biliyorum ki, bizim yüzüne bakmadığımız nimetlere, yüz binlerce hatta milyonlarca insan muhtaç.. Ne yazık ki hepimizin gafilce düşündüğü zamanlar var  hayatında. Onlardan biri de, size bahsedeceğim konuda olmuştu…

Ben o zamanlar Kıbrıs’taydım. Sağ olsunlar, ev telefonundan sabit hatları akşam 7'den sabah 7'ye aramayı bedava yaptıkları günden itibaren, bu avantajı her gün saatlerce değerlendiriyorduk :) En çok işine yarayanlardan biri bizdik herhalde. O günlerden birinin akşamında, annemle yine tarif muhabbetine kaptırmışız kendimizi..

Annem: “Kızım, bak gerçekten bende biliyorsun sevmezdim kerevizi, ama bu bambaşka olmuş. Ne olur küçük bir tane kereviz alıp denesen.”

Ben: “Anneciğim, mümkün değil, yani kokusuna bir kere dayanamıyorum. Ki zaten kokusu olmasa bile, yiyemiyorum biliyorsun.”

Annem: “Bak, sen anne sözü dinle, bir dene, o zaman hak vereceksin bana. Hem o kadaar faydalı bir sebzeymiş ki, onun hatırına yer insan.”

Ben: “Tamam anne, alayım tarifini..”


Malzemeler:
  • 1 adet orta boy patates
  • 1 adet büyük boy kereviz
  • 1 adet havuç
  • 200 gr. yer elması
  • 2 adet portakal
  • 1 adet orta boy soğan
  • Çeyrek demet dereotu
  • Zeytinyağı
  • Karabiber
  • Tuz
  • Kereviz, patatesi ve yer elmasını iri küpler halinde doğruyoruz. Kerevizi doğradıktan sonra kararmaması için limonlu suya koyun. Havucu da Yarım ay şeklinde dilimler halinde doğrayın. Soğanı ise, yemeklik doğrayın.
  • Zeytinyağı koyduğumuz tenceremizde ilk başta soğanları kavuruyoruz.
  • Daha sonra havuç ve patatesi koyup biraz çevirdikten sonra, kereviz ve yer elmasını da koyup kavurmaya devam ediyoruz. Karabiber ve tuzunu atıyoruz.
  • Kavrulduktan sonra, sıktığımız portakal suyunu koyup, kısık ateşte pişmeye bırakın. Eğer suyu az kalırsa ve hala pişmemiş ise, çok az sıcak su ilave edin. Pişince altını kapatın. Ilıdıktan sonra servis tabağına alıp, üzerini dereotu ile süsleyin.

Derken; kerevizimiz pişti, tadına bakıldı. 
Vee, mutlu son!
Artık bende bir kereviz severim Allah'ım inanamıyorum :) 
Yeterki insan bir şeyi sevmek istesin, mutlaka bir şekilde onunla arasındaki buzlar, o yürekten gelen isteğe karşılık cevap buluyor ve seviyor...
Hayatımızda 'sevmek' kavramını tertemiz bir şekilde yaşayabilmek duası ile...
Afiyet olsun efendim.


22 yorum:

  1. masAllah barekte Allah nuruma yavrum Allahim nazralardan korusun seni
    her ikisinide cok severim yer elmasini fazlaca kullanmamam ama kereviz eksik olmaz soframizdan
    hersey harika
    seviyorum seni nurum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yer elması da çok faydalıymış ablacım, çok baskın bir tadı yok zaten, rahatlıkla kullanabilirsin.
      Bende seni Allah için seviyorum Melek ablam benim..

      Sil
  2. Kereviz ne hıkmetse hep dışlanmışdır sofralarda.İlk önce salatası ile sofralarımıza dahil oldu bizde daha sonra yavaş yavaş soframızda yerini aldı.
    Portakal sos ile pişince de ayrı bir lezzetli oluyor..
    Ellerine sağlık bereketi ile..
    Sevgiler.
    SeViL :...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kadar haklısınız ki, kereviz nedense hep dışlanan sebzelerin başında gelir ne yazık ki. Gerçi diyene bakın, bende son bir kaç senedir kendisiyle kaynaştım. Ne yazık ki hala sadece portakallı olanını tüketebiliyorum ama İnşaAllah bir gün diğer tariflerini de severim.
      Benden de size sevgiler sevgili Sevil Hanım..

      Sil
  3. Gizemcim inanır mısın ben tam bir kereviz hastası oldum :)
    Hele yoğurtlu,cevizli mayonezli ve dereotlu salatasını yemeden duramıyorum :)
    Acaip bişey,şaştım kaldım:)
    Ki önceden senden farklı değildim.
    Portakallısı da favorim:)
    Ellerine sağlık balım.
    Yine harika,yine çok nefis gözüküyor.
    Öpüyorum seni :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh Zelişciğim ne yazık ki ben haala portakallısında takıldım kaldım, ondan başkasında ne yazık ki hala yiyemiyorum. Buna şükür diyorum tabiki, İnşaAllah bir gün diyer tarifleri de seveceğim.
      Bende seni öpüyorum kuzucum

      Sil
  4. elinize saglik valla fotografi gorunce insanin yiyesi geliyor :)) bende portakalli yaparin ayrica yogurtlu cevizli salatasi da muthi oluyor, sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Gizemim canım ben kerevizi çokkkk severim:)))Portakal ve mandalina suyuyla pişiri
    rim geçen gün ayvalı yaptım nefis oldu:)))Anne-kız diyaloğunuza bayıldım Rabbim anneciğini başından eksik etmesin.Ellerine sağlık sunum her zaman ki gibi çok şık...Duanada kocaman Amin diyorum...He birde unutuyordum seni diğer bloğumada
    bekliyorum:)))Linkini veriyor ve kocaman öpüyorum...
    http://deryaylasekerseyler.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  6. Hangi ara yapıyorsun bunları anlamıyorum ki :)

    YanıtlaSil
  7. renk cümbüşünü çok sevdim...
    harika görünüyor...
    canım ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  8. Sevgili Tuğba;
    Çok teşekkür ediyorum çok naziksin.
    Ayrıca bende alışacağım inşaAllah yoğurtlusuna bir gün :)
    Sevgilerimle..

    Derya ablacığım;
    Hatırladım ablacım ayvalısını da yapmıştın. O da merak uyandırıyor insan da. Unutmazsam, bir dahakine ayva da eklerim inşaAllah, sonra da kulaklarını çınlatırım artık :)
    Hemen geliyorum canım, merak ettim.
    Bende seni öpüyorum ablacım.

    Rabia'm;
    Ahh sorma tatlısı, bazen ben neredeyim napıyorum diyorum. Ee hali ile yorgun bir savaşçı oluyorum ama şuanlık bir problemim yok, İnşaAllah bundan sonra da olmaz :)

    YanıtlaSil
  9. BAYAN HAMARAT ELLERİNE SAĞLIK
    ANNENLE DİYOLAGLARINI BUNDAN 20 SENE ÖNCE BENDE YAŞADIM VE YEMEDİĞİM GÜNLERE PİŞMAN OLDUM
    ELLERİNE SAĞLIK ELLERİN DEERT GÖRMESİN

    YanıtlaSil
  10. ben de seninle aynı duygulara sahibim sanırım
    bu kadar methettikten sonra denememek olmaz
    eline sağlık
    nefis görünüyor

    YanıtlaSil
  11. Sevgili Şirine;
    Çok teşekkür ediyorum canım :)
    Sevgilerimle...

    Sengul Ablacığım;
    Çok sağol ablacım.
    Bende en azından portakallısı olan için aynılarını düşündüm :)
    Sevgi ve muhabbetlerimle ablacığım

    Sevgili Tombul Tarifler;
    Bencede sen de mutlaka 1 kez olsun denemelisin canım.
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  12. annenin sözünü dinleyip yapmışsın ve ne iyi etmişsin :) çok seviyorum emeklerine sağlık...

    YanıtlaSil
  13. Ellerine sağlık .Biz de kerevizin her türü çok sevilir ve çok sık pişirilir.Hatta en çokta kokusuna bayılırız.Yeşil yapraklarını da koyarım ben yemeğine daha çok aroma versin diye.Canım bir de sanırım gözünden kaçmış kerevizi tencereye ilave ederken Sunumun çok güzel yemeğin lezzeti görünümümnden belli.Gece gece canımı istettin vallahi.Afiyetle,sevgiler..

    YanıtlaSil
  14. Bende önceden hiç sevmeyenlerdendim canım seni çok iyi anlıyorum. Ama şimdi çok seviyorum. Hele yer elması ile nefis oluyor.. Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  15. Şehrinazcığım;
    Değil mi ama? :)
    Çok teşekkür ediyorum canım.
    Sevgilerimle..

    Vişnapcığım;
    Uyarın için çok teşekkürler canım, nasıl da gözümden kaçmış :) Hemen düzelttim.
    Bende yaprak ve sapını özellikle çorbalara koyuyorum ama kerevizin kendisini sadece portakallı olarak tüketebiliyorum ne yazık ki :(
    Sevgi ve muhabbetlerimle

    Sevgili Feray;
    Bir çok kişi sevmeyenler grubundan sevenler grubuna geçmiş, bizde onlardanız anlaşılan. :)
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  16. çok olmasada eh işte pişiriyorum:) ellerine sağlık gizemcimm çok güzel resimlemişsin..
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  17. Kereviz sevilmezmi aaaa ne ayıp:))
    Bu arada merhaba..Tekrar görüşmek üzere. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  18. Sevalciğim;
    Çok teşekkür ediyorum canımm.
    Benden de sana sevgi ve muhabbetler..

    Sevgili Vuslat;
    Sefalar getirdiniz.
    Çok haklısınız, bende kızmıştım portakallısını sevmeye başladığım zaman :)
    Tekrar görüşebilmek duası ile.
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  19. Ellerinize sağlık, yer elması en sevdiğim sebzelerden biri. Portakal ile denememiştim, tarifinizi kesin uygulayacağım.
    Tebrikler.
    http://lezzetlivekeyifli.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil

Hakaret ve benzeri kalp incitici sözler olmadığı müddetçe, yorumlarınızın benim için çok özel ve değerli olduğunu belirtmek isterim.
Her türlü soru ve önerilerinizi yanıtlamak ise benim için ayrı bir keyif.
Sevgi ve baki muhabbetle...

Ne Aramıştınız?



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

... GiSi ... © 2014-İLKBAHAR - "GiSi Tasarım" sitesinde yayınlanan ürünlerin, fotoğrafların ve yazıların tüm hakkı saklıdır. İzinsiz ve de kaynak gösterilmeden kullanılmaması önemle rica olunur. Emeğe saygı çerçevesinde, bu ufak ricamı göz önünde bulundururmanızı istiyor, sitede keyifli vakit geçirmenizi diliyorum. Sevgi ve muhabbetle...

Tasarım-Değmesin Yağlı Boya