15 Kasım 2012 Perşembe

Tel Şehriyeli Pirinç Pilavı

  
Bir çoğumuzun bildiği bir lezzettir pirinç pilavı, lakin sitede bulunmasını istediğim demirbaşlardandır kendisi.  
Sizi bilmiyorum ama benim şöyle bir huyum vardır. Bulgur pilavını sade, yanında hiç bir başka yemek aramadan yiyebiliyorum. Fakat pirinç pilavında aynı şey söz konusu değil ne yazık ki. Eğer yanına yakışan bir yemek olmazsa, üzerine ya salata ya da cacık dökerek de olsa yiyebiliyorum ancak. 
***Ama elbette bu haşa nimet ayrımından değil, tercih etme mevzundandır. 
Elhamdülillah her bir nimete, Rabbim ihtiyacı olan herkese nasip etsin İnşaAllah...

Malzemeler:
  • 2 su bardağı pirinç
  • 3 su bardağı kaynamış su
  • 2 yemek kaşığı tel şehriye
  • 4-5 damla limon suyu   
  •  1 çay bardağı sıvıyağ (Aida çay bardağı değil, eski usul olanlardan)
  • 1 buçuk yemek kaşığı tereyağı
  • Tuz
  • Pirincimizi, 1 tatlı kaşığı tuz attığımız ılık suda 20-25 dakika kadar ıslatıyoruz. (Tuz atmamızın nedeni, pirincin içindeki nişastanın dışarı çıkması ve pilavımızı yaparken birbirine yapışma yapmadan tane tane olabilmesi için)
  • Sıvıyağımızı koyduğumuz tencerede, şehriyelerimizi kavuruyoruz. Rengi dinmeye başlayınca, tereyağımızı da koyuyoruz.
  • Islattığımız pirinçlerimizi 5-6 kez yıkadıktan sonra, tenceremize döküyoruz. Yaklaşık bir 5 dakika sürekli çevirerek kavuruyoruz.
  • Pirinçlerimiz tane tane olduğunda, kaynattığımız suyumuzu koyuyoruz, tuzunu atıp çok hafifçe karıştırıp tenceremizin kapağını kapatıyoruz. Suyunu çekip göz göz olduğunda, ocağımızın altını kapatıyoruz.
NOT: Ben pirinci ıslatarak yapanlardanım. Eğer ıslatmadan yapmak istiyorsanız, su ölçüsünü 1'e 1 yapın. Yani 2 su bardağı pirince 2 su bardağı kaynamış su koymanız gerekmektedir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hakaret ve benzeri kalp incitici sözler olmadığı müddetçe, yorumlarınızın benim için çok özel ve değerli olduğunu belirtmek isterim.
Her türlü soru ve önerilerinizi yanıtlamak ise benim için ayrı bir keyif.
Sevgi ve baki muhabbetle...

Ne Aramıştınız?



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

... GiSi ... © 2014-İLKBAHAR - "GiSi Tasarım" sitesinde yayınlanan ürünlerin, fotoğrafların ve yazıların tüm hakkı saklıdır. İzinsiz ve de kaynak gösterilmeden kullanılmaması önemle rica olunur. Emeğe saygı çerçevesinde, bu ufak ricamı göz önünde bulundururmanızı istiyor, sitede keyifli vakit geçirmenizi diliyorum. Sevgi ve muhabbetle...

Tasarım-Değmesin Yağlı Boya