21 Ocak 2013 Pazartesi

Patlıcanlı Lazanya Rulosu


Herkese huzur dolu, hayırlarla dolu bir hafta diliyorum.


Bir konuda yine gel git içindeyim.

Hangisi doğru bilemedim..
Kaç gündür bir mantığımın yanında bir duygularımın yanındayım..
Kaçıncı mail oldu bu ve yorumlar...

"Ne olur şu kopyalama engelini kaldırın, her an internet bulamadığımız için, tariflerinizi bilgisayara kopyalayıp, oradan bakarak yapıyoruz"...


Elbette bende biliyorum, kopyalama tekniklerinin sınırı yok, ben sadece 1'ine engel olabildim.

Zaten diğerlerine engel olamayacağım için, kaldırsam mı diyorum bu engeli.
Sonra mantığım devreye giriyor bir hışımla;

"Senin 1 tarif için; tarifin hazırlanması, fotoğraflaması, bilgisayara atıp düzenlemesi, yazısını tarifini yazması en az 3-4 saat emek verdiğin bir iş. Ve bu emeği hiçe sayıp, hiç bir kaynak göstermeden, kendilerininmiş gibi her yerde istedikleri kullararını bilmek"...


Ve hemen ardından duygularım konuşuyor;


"Sen bu işi birilerine faydası olsun diye yapıyorsun, bu faydadan 'masum niyetlerde olanları' bu şekilde mahrum edemezsin. Sen emek saf et, Rabbim kötü niyetlerde olanların zaten hesabını soracak, emek hırsızlığı, mal-mülk hırsızlığı ile eş değer, senin olmayanı sahiplenmektir bu" diyor...


Siz ne dersiniz, ne önerirsiniz peki canlar bu duruma?



Makarna sever biri olarak, fark ettim ki sitede hiç makarna tarifi yok'MUŞ' :)
'MUŞ' diyorum çünkü, bundan bir kaç gün önce fark ettim bu durumu... 
Kategoriye "Pilavlar ve Makarnalar" dedim ve hemen ilk fırsatta güzel bir makarna tarifi yapıp paylaşayım dedim ve ne yazık ki tükenmekte olan, iflas etmek üzere olan hafızam unuttuu gitti tüm bu planlarımı....

Madem ki bu eksiği tamamlamam gerekiyor, benim için makarnaların şahı olan lazanya ile bu açığı kapatayım hemen dedim.

Lazanya her ne kadar, çoğunlukla düz şekilde sıralayarak kullanılsa da, rulo halini her zaman daha çok tercih ederim. 
Hem porsiyonluk hem yemesi daha kolay.
Evet, öbürüne göre biraz el oyalasa da, üşenmeden uzun süredir farklı farklı iç harçlarla hep bu şekilde yapıyorum.
Denemeyen varsa, bu hali ile 1 kez olsun denemelerini tavsiye ederim.

Malzemeler:



  • 150 gr. kıyma
  • 2 adet orta boy patlıcan
  • 2 adet domates
  • 2 adet yeşil biber
  • 1 adet kırmızı biber
  • 1 adet orta boy soğan
  • 1 adet küçük sarımsak
  • 1 tatlı kaşığı domates salçası
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası
  • 1 yemek kaşığı tereyağ
  • 3 yemek kaşığı sıvıyağ
  • Karabiber
  • Pulbiber
  • Tuz
  • 10 adet Pastavilla'nın lazanya yaprağı 
Beşamel Sosu için:
  • 2.5 su bardağı süt
  • 2.5 yemek kaşığı un
  • 1 buçuk  yemek kaşığı tereyağ
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • Tuz
Üzeri için: 
  • 2 çay bardağı rendelenmiş ya da minik minik doğranmış kaşar peyniri



1 ve 2-) Kıymayı, 'kıyma nasıl kavrulur'da anlattığım gibi kavuruyoruz. Ardından tereyağ ve sıvıyağı koyuyoruz. Eriyince, yemeklik doğradığımız soğanını koyup kavuruyoruz, yemeklik doğradığımız biberlerini koyup kavurmaya devam ediyoruz. Küçük küpler halinde doğradığımız domatesini ilave ediyoruz. Biraz çevirdikten sonra salçasını baharatını atıyoruz. Daha sonra minik küpler halinde doğradığımız patlıcanımızı koyup kavurmaya devam ediyoruz. Suyunu koyup, pişmeye bırakıyoruz.


3-) Yayvan bir tencereye su koyuyoruz, tuz ve yağ koyuyoruz biraz. Su kaynayınca 3-4 adet lazanyayı suya atıyoruz. Arada bir kevgir ile alt üst ediyoruz ki birbirlerine yapışmasınlar. Lazanyalar tahminen 5-6 dakika sonra istenilen kıvamda haşlanmış olacaklardır. Haşlanan lazanyalarımızı kevgir yardımı ile alıp bir tabağa koyuyoruz.
4-) Lazanyalarımızı hiç bekletmeden hemen saracaksak, bu şekilde tabakta durmasının mahzuru yok lakin sarma işlemine başlamamız uzun sürecekse, lazanyalarımız birbirine yapışabilirler.
5-) Beşamel sosumuz için; bir tencerede yağımızı eritiyoruz. Eriyen yağımıza unumuzu koyuyoruz ve çırpma teli ile hızlı hızlı kavuruyoruz. Un kavrulunca, sütümüzü ilave ediyoruz.
Sütü ilave ederken, topaklanmaması için hızlı hızlı çırpmaya devam ediyoruz. Beşamel sosumuz kaynayınca tuz ve karabiberimizi atıp, 1 dakika kadar çırpma teli ile hızlı hızlı karıştırıyoruz ve altını kapatıyoruz.
6-) Lazanya yaprağımızı seriyoruz. Yaklaşık 1 buçuk yemek kaşığı kadar beşamel sosumuzu her yerine sürüyoruz.


7-) Patlıcanlı harcımızdan 1 yemek kaşığı kadar alıp, fotoğrafta gördüğünüz gibi, lazanyamızın baş kısmına koyuyoruz.
8-) Harç koyduğumuz içten itibaren rulo yapıyoruz.
9-) Yağladığımız tepsimize lazanyalarımızı yan yana diziyoruz.
10-) Lazanyalarımızın içine sürdüğümüz beşamel sosun kalanını, lazanyaların üzerine sürüyoruz, rendelediğimiz kaşarımızı serpiyoruz. 185 dereceye ayarladığımız fırında, üzeri kızarana kadar pişiriyoruz.



Afiyet olsun efendim...


***Bir kaç günlüğüne şehir dışında olacağımdan dolayı, yorumlarınıza cevaplarım gecikebilir. 

Şimdiden affınıza sığınıyor, hepinizi Rabbim'e emanet ediyorum.
Kucak dolusu sevgi, selam ve muhabbetlerimle...

22 yorum:

  1. Ellerine sağlıkm Gizemciğim nefis olmuş . Senin tariflerini beğenenler yazma zahmetine de katlanabilirler sanırım sen kendi içinden hangisinin doğru olduğunu düşünüyorsan gönlünce karar ver sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Canım Gizemim...
    Allah kolaylık versin öncelikle.
    Her işinde Rahman Yardımcın olsun...
    Tarifin, o kadar lezzetli ve profesyonel görünüyor ki...yani...en son lazanya yapalı çok oldu, düşündümde en az bir sene önce,
    Neden dersen? hiç sorma:)))
    Ama sanki bu daha benim yapacağım cinsten bir lazanya,
    Korkmuyorum lazanya senden!
    Tamam canım denenecekler listesine eklendi inşallah...
    Teker teker...
    ♥♥Sevgilerimle, dualarım seninle♥♥

    YanıtlaSil
  3. Senin canın sağolsun Gizemim:)

    YanıtlaSil
  4. ellerinize saglık kendinizce çokk güzel yorum katmışsınız lazanyaya.bence nefiss görünüyor.denenecek listesinde.takipteyim.banada beklerim:)

    YanıtlaSil
  5. Canım benim ellerine sağlık lazanya müthiş görünüyor servisi de kolay, harika. Kopyalaması konusunda içine sineni yap,seven bir çare düşünür elbet..

    YanıtlaSil
  6. Canımmmm hayırlı haftalar,lazanyayı çok severim rulo hali süper ellerine sağlık öpüyorum...

    YanıtlaSil
  7. ah o icten gelen ses
    cok zaman onu dinle balim. sIkInti ile süphe varsa terk et onu
    lazanya ise senin gibi tek kelime ;) MasAllah
    muhabbetle

    YanıtlaSil
  8. Ayni Cannelloni gibi olmus :)

    ellerine saglik

    YanıtlaSil
  9. Bence de icinden nasil geliyorsa oyle davran gizemcigim.
    Benim blogumda da hic makarna tarifi yok :) ellerine saglik....

    YanıtlaSil
  10. Su saatte inan karnim guruldadi lazanyalari görünce..:) Emeklerine saglik Gizemcigim... Kopyalama konusuna gelince, baslangicta ben de "kopyalanmamasi icin" sifre koymustum ama sonra bunun iyi niyetli arkadaslar icin haksizlik olacagini düsünerek vazgectim ve sifreyi actim... Niyeti bozuk olanlarsa, zaten bir yolunu bulup islerini görüyorlar... Bosver canim benim, biz iyilik yapip, denize atalim...:) Sevgilerimle,,,,

    YanıtlaSil
  11. hepimiz aynı duyguları yaşıyoruz gizemciğim
    lazanyaya gelince benim aram pek yoktur lazanya ile
    denediğimden beri bir daha cesaretim olmadı
    su böreğini tercih edenlerdenim ben herhal
    eline sağlık canım rulo halinde yapılması hoş olmuş gerçekten
    farklı makarnaların tariflerini de bekliyorum
    öpüyorum canım
    Allah'a emanet ol

    YanıtlaSil
  12. canım benim sen en güzel kararı verirsin bende düşündüm senin gibi
    aman dedim rabbim her şeyin en güzelini versin.
    kuzum senin resimler çok güzel hiç gölgesis blokta bir kotlamamı yaptın eğer yaptıysan bana ayrıntılı anlatabilirmisin.
    lazanyayı severim rulolu hali sunum açısından 10 numara ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  13. Hepinize güzel yorumlarınızdan ötürü tek tek teşekkür ediyorum.
    Yorumlarınızı birebir yanıtlayamadığım için bu seferlik beni mazur görün olur mu?
    Hepinizi ayrı ayrı seviyorum, her birinizin yeri bambaşkadır bende.
    Kucak dolusu sevgi ve muhabbetlerimle..

    YanıtlaSil
  14. Gizemciğim nefis görünüyor.Ellerine sağlık.Mevlid kandilinin hayırlara vesile olmasını dilerim.Allaha emenet ol.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Şuleciğim.
      Sana da hayırlı kandiller canım.
      Rabbim dualarımızı ve amellerimizi kabul buyursun İnşaAllah.
      Allah'a emanet ol.
      Muhabbetlerimle..

      Sil
  15. Bu mübarek günde Rabbim tüm dua ve ibadetlerimizi firdevs makamında kabul etsin inşallah.Hayırlı kandiller sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin ecmain ablacığım.
      Sana da hayırlı kandiller canım.
      Öpüyorum..

      Sil
  16. GİSİ'm canım hayırlı kandillerin olsun .En doğru kararı vereceğinden eminm canım,ah bu emek hırsızlarınla baş etmek çok zor Rabbim hepsini ıslah etsin.Canım lazanyan mükemmel olmuş ellerine sağlık,fazla özletme kendini.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin ecmain canım Vişnap'ım.
      Kararsızlığım hala devam etmekte, bakalım hayırlısı canısı.
      Çok sağol balım, yarın görüşürüz İnşaAllah ;)
      Öpüyorum seni...

      Sil
  17. Gizemcim,sevgili mühendisim :) madem konu açıldı bumerangdan,az biraz anlatıvereyim :)
    Bumerang harika bir sistem :)
    Hem sana trafik sağlıyor,daha çok kişiye ulaşıp,daha çok okunuyorsun.
    Hem de bloglarla ilgili etkinlikler hazırlayıp,sürekli zinde tutuyor :)
    Bak yüzlerce arkadaşımız bumerang üyesi,bence sen de hemen katılmalısın,çok da basit üstelik :)
    Bana sevgili arkadaşım hasret yardımcı olmuştu teknik konularda,ben pek çakmayınca:)
    Ama sen kendin halledebilirsin diye düşünüyorum.
    Bumerang linkine tıklayıp üyeliğini gerçekleştirebilirsin.:)
    Kolay gelsin ve hayırlı uğurlu olsun canım :)
    Muhabbetle..

    YanıtlaSil

Hakaret ve benzeri kalp incitici sözler olmadığı müddetçe, yorumlarınızın benim için çok özel ve değerli olduğunu belirtmek isterim.
Her türlü soru ve önerilerinizi yanıtlamak ise benim için ayrı bir keyif.
Sevgi ve baki muhabbetle...

Ne Aramıştınız?



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

... GiSi ... © 2014-İLKBAHAR - "GiSi Tasarım" sitesinde yayınlanan ürünlerin, fotoğrafların ve yazıların tüm hakkı saklıdır. İzinsiz ve de kaynak gösterilmeden kullanılmaması önemle rica olunur. Emeğe saygı çerçevesinde, bu ufak ricamı göz önünde bulundururmanızı istiyor, sitede keyifli vakit geçirmenizi diliyorum. Sevgi ve muhabbetle...

Tasarım-Değmesin Yağlı Boya