27 Mart 2013 Çarşamba

Fırında Kıymalı Linguine Makarna


"Allah'ın dilemesine bağlamadıkça (İnşâAllah demedikçe) hiçbir şey için 'Bunu yarın yapacağım' deme. Bunu unuttuğun takdirde Allah'ı an ve: 'Umarım Rabbim beni, doğruya bundan daha yakın olan bir yola iletir' de." (Kehf suresi, 23-24)

Bu güzelim tarifi Pazartesi günü yayınlamayı planlıyordum.
Fakat bunu düşünürken İnşaAllah demediğim için her halde, 2 gündür yayınlamak bir türlü nasip olmadı ve hemen yukarıda paylaştığım ayet aklıma geldi.....
Ve hatta, sizlerle paylaşılmayı bekleyen ve en çok siparişini aldığım ürünleri de paylaşmayı çok istiyordum bu hafta lakin daha fotoğraflarını çekmeye bir türlü vakit bulamadığım için haftaya kaldılar 'İnşaAllah'......


Fırında makarnayı çok sever(dim), taa ki bir gün peynirlisini yediğimde rahatsızlanana kadar.
O günden sonra bir daha yiyemez oldum.
Bunun üzerine, bu güzelim lezzeti başka şekilde yapmayı deneyim, belki bu şekilde yiyebilirim dedim.
Ve gerçekten de öyle oldu, bu haliyle öyle sevdim ki neredeyse canım her makarna çektiğinde yapabilirim :)

Malzemeler:
  • 1 paket linguine makarna (ya da fırın makarna)
Kıymalı Harç için:
  • 200 gr. kıyma
  • 2 tatlı kaşığı tereyağı
  • 2 yemek kaşığı sıvıyağ 
  • 1 adet orta boy soğan
  • 1 diş sarımsak
  • 2 adet yeşil biber
  • 1 adet kırmızı biber
  • 1 tatlı kaşığı domates salçası
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası
  • 1 çay kaşığı kuru fesleğen
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • Yarım çay kaşığı kimyon
  • Tuz
Beşamel Sos:
  • 2 su bardağı süt
  • 2 yemek kaşığı un
  • 1 buçuk yemek kaşığı tereyağı
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • Tuz
 Üzeri için: 1 su bardağı kaşar rendesi
1-) Makarnamızı haşlıyoruz.
2-) Kıymalı harç için; kıymamızı daha önce bahsettiğim gibi kavuruyoruz.
3-) Kavrulan kıymamıza soğanımızı koyup kavurmaya devam ediyoruz.
4-) Daha sonra yemeklik doğradığımız biberleri ve sarımsağı da koyup biraz daha kavurduktan sonra, salçamızı, baharatlarımız ve tuzumuzu da ilave ettikten sonra karıştırıyoruz. 2-3 bardak sıcak su koyup, pişmeye bırakıyoruz. Piştikten sonra ocaktan alıyoruz.

5-) Beşamel sosumuz için; bir tencerede yağımızı eritiyoruz ve unumuzu, kokusu çıkana kadar kavuruyoruz.
6-) Kavrulan unumuza 2 su bardağı sütümüzü koyup hızlıca el çırpıcısı ile çırpıyoruz. Topaklanmaması için bu aşamayı çok hızlı şekilde yapıyoruz. Kaynayana kadar bu şekilde çırpmaya devam ediyoruz. Kaynayınca tuzunu ve karabiberini atıyoruz. Yaklaşık 1 dakika daha çırpıcıyla karıştırdıktan sonra ocaktan alıyoruz.
7 ve 8-) Haşlanan makarnamıza, beşamel sosumuzu döküp iyice karıştırıyoruz

9-) Beşamel sosunu güzelce yedirdiğimiz makarnamızın yarısını, yağladığımız pişirme kabımıza yayıyoruz.
10) Daha sonra, kıymalı harcımızın tamamını her tarafına eşit olacak şekilde makarnaların üzerine yayıyoruz.
11-) Makarnamızın kalan yarısını da kıymalı hacımızın üzerine yaydıktan sonra rendelenmiş kaşar peynirini serpip, 185 derecede ısıttığımız fırında üzeri kızarana kadar pişiriyoruz.
**Fırından aldıktan yaklaşık yarım saat - 1 saat sonra servis yaparsanız, makarnanızı dağılmadan alıp, düzgün kareler şeklinde servis yapabilirsiniz. Ben biraz acele ettiğim için, istediğim düzgünlükte çıkmadı kalıptan.


 Yapıp yiyecek olanlara şimdiden afiyet olsun :)

Herkese yüreğimin en derinlerinden sevgi, selam ve muhabbetlerimle...

14 yorum:

  1. Ellerine, emeklerine saglik canim benim... Insallah, aksam icin ben de yapacagim bu güzel makarnayi... Sevgilerimle, Allah`a emanet ol...

    YanıtlaSil
  2. kuzum serabımdan bezelye yemeği
    sendende makarnayı aldım.
    holeyyyyy bu gün yemek yapmak yok.
    eline sağlık kuzumun:)))

    YanıtlaSil
  3. Ben de kabaklı tarifler vericem falan demiştim am nafile:)
    İnşAllah demişimdir de belki ama,yüzysel söylemişim demek:)
    Bazen böyle oluyor Gizemcim,evdeki hesap çarşıya uymuyor,napalım sağlık olsun.
    Kıymalı makarnadan öte,harika bir börek olmuş bu tarif.
    Ellerine,emeğine sağlık bal,kaymağım.
    Muhabbetle sardım :)

    YanıtlaSil
  4. Gizem'im Rabbimiz nasip etmeyince gerçekten hiç bir şey yapılmıyor.
    Hakkımızda hayırlı olanı nasip etsin.Fırın makarnayı bende çok severim
    uzun zamandır yapmadığımı hatırlattın bana:)))Ellerine sağlık canısı öpüyorum...

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel görünüyor.Ellerine sağlık canım:)

    YanıtlaSil
  6. canım bu nefis bir tarif.ellerine sağlık.nasıl da canım çekti.mmm

    YanıtlaSil
  7. ağzımın kenarlarından akan suyu siliyorum,ama olmuyor,
    nefisss görünüyor nefis,
    akşam menüm belli oldu gisimmm,

    öperim

    YanıtlaSil
  8. Makarna ya dalaçağım şimdi ne güzel olmuş eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  9. Canım CanGİSİ'm ellerine sağlık olsun çok severim ben de kıymalı makarnayı ister fırında istersen senin ki gibi bayılırım canımmm çok öpüyorummm

    YanıtlaSil
  10. makarnada ennn sevdiğim sos kıymalısı :)

    YanıtlaSil
  11. ellerine sağlık canımm:)
    harika bir tabak olmu:)
    ellerine sağlık..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  12. Oh nefis nefis ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  13. Ellerinize sağlık çok iştah açıcı gözüküyor. İşten gelmiş, hem de aç biri için bu tarif çok kötü oldu :(

    YanıtlaSil
  14. Gizemim ellerine sağlık.Sunum yine şahane olmuş.Umarım satışların iyidir.Öpüyorum canım.

    YanıtlaSil

Hakaret ve benzeri kalp incitici sözler olmadığı müddetçe, yorumlarınızın benim için çok özel ve değerli olduğunu belirtmek isterim.
Her türlü soru ve önerilerinizi yanıtlamak ise benim için ayrı bir keyif.
Sevgi ve baki muhabbetle...

Ne Aramıştınız?



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

... GiSi ... © 2014-İLKBAHAR - "GiSi Tasarım" sitesinde yayınlanan ürünlerin, fotoğrafların ve yazıların tüm hakkı saklıdır. İzinsiz ve de kaynak gösterilmeden kullanılmaması önemle rica olunur. Emeğe saygı çerçevesinde, bu ufak ricamı göz önünde bulundururmanızı istiyor, sitede keyifli vakit geçirmenizi diliyorum. Sevgi ve muhabbetle...

Tasarım-Değmesin Yağlı Boya