31 Ekim 2015 Cumartesi

Kabaklı Kek


Üzerine alınan herkese Esselâmu aleykum 

Kabaklı kek!
Tarifin orjinali, İnstagram'dan tanıştığım sevgili @mutfakta_biri_var_ Züleyha ablacığıma ait.
Fakat ben bir çok tarifte olduğu gibi kendimce oynamalar yaptım :)

Çay ve kek.
Bu ikiliyi çok çok seviyorum.
O nedenle şimdiye kadar sayısız kek yapmışımdır ama böylesi nemlilikte ve lezzette yemedim dersem abartmış olmam sanırım.
1 hafta içinde iki kere yaptım. Hatta bugün davetli olduğum yere bile bu nefis lezzeti götüreceğim.

Evin kek sevmeyen beyi, içinde kabak olmasına rağmen bayılarak yedi.
Çünkü içindeki kabak asla belli olmuyor, sadece keke süper bir nemlilik veriyor.
Eger nemli ve damaklari şenlendiren bir kek tarifi arıyorsanız, hiç tereddüt etmeden önerebilirim.
Bu kadar reklamdan sonra artık bir kabaklı kek yapıp kulaklarımı çınlatırsınız ;)

3 adet yumurta
1 adet büyük boy ya da 2 adet orta boy kabak
1 su bardağından 1 parmak eksik sıvıyağ
1 buçuk su bardağı şeker
2 buçuk su bardağı un
3 buçuk yemek kaşığı kakao
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Bir çimdik tuz


YAPILIŞI:

Yumurtaları ve şekeri köpürene kadar iyice çırpın.
Kabağı, rendenin en ince kısmıyla rendeleyin.
Sıvıyağı ve kabağı ilave edip çok az daha çırpın
Tuz ve vanilyayı koyun.
Un, kakao ve kabartma tozunu birlikte eleyin, kek karışımına koyun.
Spatula ile yavaşça alt ust ederek karıştırın (Bundan sonra mikser kullanmıyoruz çünkü yumurtanın kabarıklığı sömesin). Yağlayıp unladığınız kek kalıbına döküp, dilerseniz üzerine fındık ya da ceviz kırığı serpin.
180 derece fırında yaklaşık 35-40 dakika pişirin.
Kürdan testi temizse, keki fırından çıkarın.
Kek soğuyunca kalıptan çıkarıp dilimleyin.

İsterseniz muffin kaplarında da pişirebilirsiniz.

Bu hali ile de öyle güzel oldu ki, yiyenler Eti Browni sandılar :)

Ama muffin olarak pişirecekseniz, yaklaşık 20-22 dakika, keklerin pişmesi için yeterli gelmektedir.

 


Ayrıca bugün sizlere enfes bir kitap tavsiyesibde bulunmak istiyorum.

Öyle bir kitap ki, aylardır bitiremedim.
Bu kalınlıkta ve böyle sürükleyici bir kitap, evdeki minik tavşanımı da göz önünde bulundurunca, en geç 3 hafta da biterdi.

Bitiremiyorum.
Ilk kez böylesi bir kitap okuyorum.

Her bir bölümü dönüp dönüp baştan okumaktan dolayı çift dikiş değil, 5-10 dikiş hesabı gidiyor.
Mutlaka "ben Müslümanım" diyen, ilmî kitap okumaya karşı önyargılı olan, ilim kitabı olsun ama akıcı ve anlaşılır olsun diyen, yani kısacası herkese tavsiye ediyorum.

En detayına kadar kaynağı olan hadisler ve ayetleri öyle güzel başlıklar altında toplamış ki yazar.. .

Kitaptan örnek olarak bir kaç yeri paylaşmak istiyordum aslında ama en iyisi direk kitabı tavsiye edeyim dedim.

Hakkıyla faydalanabilmek, yazılanları yaşayabilmek duâsıyla.
Herkese hayırla ve huzurla dolu akşamla.

1 yorum:

  1. Çok orjinal bir kek olmuş,lezzetini merak ettim doğrusu..ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil

Hakaret ve benzeri kalp incitici sözler olmadığı müddetçe, yorumlarınızın benim için çok özel ve değerli olduğunu belirtmek isterim.
Her türlü soru ve önerilerinizi yanıtlamak ise benim için ayrı bir keyif.
Sevgi ve baki muhabbetle...

Ne Aramıştınız?



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

... GiSi ... © 2014-İLKBAHAR - "GiSi Tasarım" sitesinde yayınlanan ürünlerin, fotoğrafların ve yazıların tüm hakkı saklıdır. İzinsiz ve de kaynak gösterilmeden kullanılmaması önemle rica olunur. Emeğe saygı çerçevesinde, bu ufak ricamı göz önünde bulundururmanızı istiyor, sitede keyifli vakit geçirmenizi diliyorum. Sevgi ve muhabbetle...

Tasarım-Değmesin Yağlı Boya