18 Ekim 2015 Pazar

Kurutulmuş Patlıcan Yemeği



♥ Esselâmu aleykum ♥ 

Sırf bu yemek için bu sene bolca patlıcan kurutmaya çalıştım ama o kadar kilo patlıcan kuruyunca minnacik, azıcık kaldı.
Şimdi pişirmeye de kıyamıyorum :)
Kurutulmuş patlıcan yemegini, taze patlıcan yemeğinden inanın daha cok seviyorum.
Yazın karınca misali çalışmanın meyvelerini kışın yemenin keyfi tarifsiz gerçekten ♥



MALZEMELER:

3 su bardağı kurutulmuş patlıcan
200 gr. kıyma
1 adet kuru soğan
2 diş sarımsak
2 adet kırmızı biber
1 adet yeşil biber
1 yemek kaşığı domates salçası
1 tatlı kaşığı biber salçası
1 çay kaşığı şeker
1 yemek kaşığı tereyağı
2 yemek kaşığı sıvıyağ (ben fındık yağı kullanıyorum yemeklerde)
Karabiber
Tuz .

Üzeri için:
Sarımsaklı yoğurt  

Yapılışı:

Kurutulmuş patlıcanları kaynayan suda biraz yumuşayana kadar (yaklaşık 5-6 dk) haşlıyoruz.
Tencereye yağı koyduktan sonra ilk önce kıymayı kavuruyoruz.
Sonra yemeklik doğradığımız soğanı ve sarımsağı kavurmaya devam ediyoruz.
Biberleri de yemeklik dograyip kavuruyoruz. (biberleri yazın doğrayıp buzluğa attığım için, kışın hem sağlıklı hem pratik oluyor)
Salçayı, baharatları, şekeri ve tuzu da ilave ettikten sonra haşlanmış patlıcanları koyup bir kaç dakika daha kavuruyoruz.
Suyunu koyup pişmeye bırakıyoruz.
Servis ederken üzerine sarımsaklı yoğurt döküyoruz.

Afiyet olsun ♥

2 yorum:

  1. Çok lezzetli görünüyor,ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  2. eline sağlık tatlım başarılarınızın devamını dilerim

    YanıtlaSil

Hakaret ve benzeri kalp incitici sözler olmadığı müddetçe, yorumlarınızın benim için çok özel ve değerli olduğunu belirtmek isterim.
Her türlü soru ve önerilerinizi yanıtlamak ise benim için ayrı bir keyif.
Sevgi ve baki muhabbetle...

Ne Aramıştınız?



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

... GiSi ... © 2014-İLKBAHAR - "GiSi Tasarım" sitesinde yayınlanan ürünlerin, fotoğrafların ve yazıların tüm hakkı saklıdır. İzinsiz ve de kaynak gösterilmeden kullanılmaması önemle rica olunur. Emeğe saygı çerçevesinde, bu ufak ricamı göz önünde bulundururmanızı istiyor, sitede keyifli vakit geçirmenizi diliyorum. Sevgi ve muhabbetle...

Tasarım-Değmesin Yağlı Boya