17 Ekim 2012 Çarşamba

Mayonezli Humus


Yukarıdaki fotoğrafta bir şeyi fark ettiniz mi?
‘Mayonez’ kelimesini mümkün olduğunca küçük ve şeffaf yazmaya çalıştım. :)
Neden mi? 
Ee sebebi belli… 
Sen kalk, yılların mezesine mayonez kat, bir de utanmadan yayınla :))
Tahin ve nohutun güzel bir uyumu var, bu asla tartışılmaz elbette. Fakat benim gibi damağa sahip biri için, biraz ağır geliyor ne yazık ki. 
Humus severlerden ricam, bana kızmadan evvel, bir de bu şekilde denerlerse, bunun da ne kadar lezzetli olduğunu anlayıp eminim bana hak verecekler.
( Nasıl da kendimi aklamaya çalışıyorum ama değil mi?:)  )


Malzemeler:
  •           1 su bardağı haşlanmamış nohut (haşlanmış hali yaklaşık 1 buçuk su bardağı kadar oluyor)
  •          Yarım su bardağı tahin
  •           Yarım su bardağı sıvıyağ
  •           4-5 diş sarımsak
  •           3 çorba kaşığı mayonez
  •           2 limon suyu
  •           1 çay kaşığı tuz
Sosu için:
  •           1 buçuk çay kaşığı pul biber
  •           1 tatlı kaşığı tereyağı 
Hazır nohutlu bir tarif vermişken, bilmeyenler için nohutun kabuğunun ne kadar pratik soyulduğunu göstermek istedim. 
Uç kısmını fotoğrafta gördüğünüz gibi tutup kaldırın. Bundan sonra zaten kabuk gevşeme yapacaktır ve tuttuğunuz ucu çektiğinizde, kabuk kendini atacaktır.


Malzemelerin miktarlarını daha iyi görmeniz için hepsini bir arada fotoğrafladım. Ne yazık ki bunu her tarfite yapamayabiliyorum. Bu konuda beni mazur görün lütfen. 


İsterseniz havanda dövebilirsiniz, isterseniz kabuğu soyulmuş nohutun haşlama şuyundan 1-2 kaşık koyarak robotta çekebilirsiniz.İtiraf etmek gerekirse, genelde nohutun haşlama suyundan birkaç kaşık ayırmayı unutunca, havanda dövüyorum. Ardından tüm malzemeleri ekleyip karıştırıncada blender'dan geçiriyorum.


Ve son olarak, servis edeceğiniz tabağınıza alıp üzerini pulbiberli tereyağı sosuyla ve arzu ettiğiniz başka malzemelerle süsleyip servise hazır hale getiriyoruz.

Afiyet olsun efendim :)


*** En önemli şeyi söylemeyi unuttum, tariflerde ihtiyaç halinde fotoğraflarda modellik yapan anneciğime de buradan bir kez daha teşekkürlerimi ve sevgilerimi gönderiyorum.

5 yorum:

  1. Canım benim humusu çok severim bence mayonez ya
    kışmış:)))Fotoğraflar harika,sunum süper hangi makinayı kullanıyorsun?Ellerine sağlık,sımsıcak
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık komşum fotoğraflar, tarif, sunum herşey çok güzel görünüyor. Humusa bayılırım bende yapıyorum ama mayonezli hiç yapmadım ve yemedim. Deneyeceğim.Kucak dolusu sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Neden olmasın canım mayonezlide çok lezzetli olduğuna eminim..
    Hatta en kısa sürede deneyeceğim..
    Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  4. Senle damak tatlarımız ne kadar da benziyor:)
    Bana da ağır geliyor klasik humus lakin mayonezi hiç düşünmemiştim:)
    Bundan böyle mayonezli denerim artık:)
    Ellerine sağlık canım.
    Şifa olsun..

    YanıtlaSil
  5. Kusuruma bakmayın lütfen, yoğunluktan ötürü ancak şimdi cevap yazabiliyorum yorumlarınıza.


    Derya ablacım;
    Teşekkür ediyorum güzel sözlerin için.
    Nikon D5100 kullanıyorum.
    Benden de sana kalb-i derin sevgilerimle...


    İlknur hanım;
    Çok teşekkürler tüm güzel sözleriniz için.
    Sevgilerimle...


    Melihacım;
    Denemeni tavsiye ediyorum mutlaka canm, eminim seveceksin.
    Sevgilerimle...

    Zelihacım;
    Çok mutlu oluyorum damak lezzetlerimizin de benzeyişine.
    Kalpten kalbe kurulan yola damak lezzetide eklenirse, ohh demeyin keyfime :)
    Cümlemize şifa olsun :)

    YanıtlaSil

Hakaret ve benzeri kalp incitici sözler olmadığı müddetçe, yorumlarınızın benim için çok özel ve değerli olduğunu belirtmek isterim.
Her türlü soru ve önerilerinizi yanıtlamak ise benim için ayrı bir keyif.
Sevgi ve baki muhabbetle...

Ne Aramıştınız?



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

... GiSi ... © 2014-İLKBAHAR - "GiSi Tasarım" sitesinde yayınlanan ürünlerin, fotoğrafların ve yazıların tüm hakkı saklıdır. İzinsiz ve de kaynak gösterilmeden kullanılmaması önemle rica olunur. Emeğe saygı çerçevesinde, bu ufak ricamı göz önünde bulundururmanızı istiyor, sitede keyifli vakit geçirmenizi diliyorum. Sevgi ve muhabbetle...

Tasarım-Değmesin Yağlı Boya