31 Ocak 2013 Perşembe

Sebzeli Nohutlu Tavuk Çorbası


Sebze çorbası mı desem, kış çorbası mı yoksa şifa çorbası mı?....
Epey kararsız kaldım.
Sonra düşündüm ki, hastalıkların kol gezdiği, birini atlatıp diğerine yakalandığımız şu günlerde tam bir şifa deposudur kendisi.
Bool limon sıkıp, yanına 1 dilim ekmek ile başlı başına bir öğün...

"Tavuk Nasıl Haşlanır?"da da bahsetmiştim, tavuk suyumuzu lezzetlendirmek amaçlı içine attığımız sebzelerden nefis bir çorba yapacağız diye.

İşte bahsettiğim çorba budur efendim.
Sitede ki çoğu tarif de olduğu gibi, bu tarif de tamamen doğaçlamadır.
Yemek yapmanın mantığını kaptıktan sonra tamamen kurtuluyorsunuz tarif defterlerine bakmaktan.

Ve bundan sonra tamamen hayal gücünüz ile baş başasınızdır demektir.
Mutfağın en zevkli kısmı da bundan sonra başlar zaten ;)

Eldeki malzeme ne? 
Ne yapabilirim bunlarla?
Hımm, en güzeli bunlardan bir çorba yapayım, yemek yapayım, kek çırpayım, vs...

Daha fazla uzatmadan, bu şifa deposunun tarifine geçmek istiyorum :)
Evinizde hangi sebzeler varsa, onlar ile hazırlayabilirsiniz.
Sebzeler tamamen opsiyoneldir.

Malzemeler:

  • 2 adet tavuk fileto ya da 4-5 adet tavuk budu
  • 1 adet patates
  • 1 adet havuç
  • 4 çiçek karnabahar
  • 4 çiçek brokoli
  • 1 orta boy kerevizin yarısı
  • Yarım demet maydanoz
  • Kereviz yaprağı
  • 1 buçuk türk kahvesi fincanı un
  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı tavuk suyu
  • 1 su bardağı haşlanmış nohut
  • 2 yemek kaşığı tereyağ
  • Karabiber
  • Tuz
1-) Tavuk Nasıl Haşlanırda anlattığım gibi sebzelerle birlikte haşlıyoruz tavuğumuzu. Maydanoz ve kereviz yaprağımızı haşlamaya koymuyoruz.
2-) Haşlanan sebzeleri ve tavuğu ufak ufak doğruyoruz.
3-) Çorba yapacağımız tenceremizde tereyağını eritiyoruz ve unumuzu kavuruyoruz. Kavrulan unumuza sütümüzü koyuyoruz ve hızlı hızlı karıştırıyoruz. Sonra karabiber ve tavuk suyumuzu koyuyoruz. karıştırmaya devam ediyoruz ve çorbamızın suyunu koyuyoruz. Doğradığımız tüm sebzeleri, tavuğu ve nohutu da ilave edip ara sıra karıştırarak kaynamasını bekliyoruz. Kaynadıktan sonra tuzunu atıyoruz. 
4-) 15 dakika kadar daha kaynadıktan sonra doğradığımız kereviz yaprağını ve maydanozu koyup bir kaç dakika daha kaynadıktan sonra altını kapatıyoruz. 

Afiyet ve bol şifa olsun inşaAllah efendim...


Sevgi, selam ve muhabbetlerimle...


*** Kötü niyetliler yüzünden, masum niyette olanları mahrum etmeye daha fazla yüreğim razı olmadı. Yazıları kopyalama engelini kaldırıyorum. Ve bir kez daha rica da bulunmak istiyorum buradan, lütfen kaynak göstermeden emek hırsızlığına girmeyelim. Tahmin ettiğinizden çok çok daha fazla vakit harcanıyor tek bir yayın için. Emeğe saygı düsturuyla hareket edebilmek dileğiyle...

47 yorum:

  1. Canım,
    ellerine sağlık. Nefis bir çorba. Tam kış çorbası olmuş. Şifalı ve lezzetli.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Birgül ablacığım.
      Sana da en kalbi sevgi ve muhabbetlerimle..

      Sil
  2. tam bir vitamin deposu olmuş canım,ellerine sağlık..sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim sevgili Fatoş.
      Sevgilerimle..

      Sil
  3. rahmetin yagdigi su günde Onun rahmetine gark olman duasiyla
    günaydin balim
    günlerdir corba yapmadim desem inanirmisin ? :(
    bilmiyorum neler oluyor bana :(
    ellerim yüregim girmiyor mutfaga
    dua buyur balim
    sifa olsun yiyenlere ellerin dert görmeye öptüm o ellerinden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amiiiin ablam benim amin.
      Sana da günaydın canımın içi..
      Hepimize uğrar o ruh hali ara ara.
      Sen dert etme yeter ki.
      Öptüm ve sarıldım balım kıymetlim..

      Sil
  4. şöleki sebze yemeyen biri için yani ben gayet ideal...ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman bence de ideal Duygucuğum.
      Hatta sende sebzelerin ağzına gelmesinden hoşlanmayanlardansan, blederdan geçirebilirsin çorba piştikten sonra canım.

      Sil
  5. tam kış çorbası vitaminli lezzetli
    ellerine sağlık çok güzel görünüyor canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ediyorum sevgili Hande.
      Sevgilerimle canım..

      Sil
  6. fotoğraflara bayıldım :) yazılardan çok fotoğraflara baktım ama tarifi de alıcam kenara :) çok lezzetli görünüyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle hoş geldin, sefalar getirdin sevgili Selcen.
      Güzel sözlerin için ayrı ayrı teşekkür ediyorum.
      Güzel paylaşımlarda bulunmak dileğiyle.
      sevgiler..

      Sil
  7. ellerinize saglık.besleyici ve doyurucu.nefis görünüyor.fotolar harika....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sağolun Zerrin hanım, beğendiğinize sevindim.
      Sevgilerimle..

      Sil
  8. Gizem'im tam şifa çorbası olmuş ellerine sağlık.Sıcak sıcqak bir kase olsada içsem şifa niyetine öpüyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen ablacığım, tam bir şifa deposu, bol bol böyle vitaminli şeyler almak gerek.
      Bende seni öptüm balım benim..

      Sil
  9. Ellerin dert görmesin hastayım da ne iyi giderdi :(
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke gönderebilme imkanım olsaydı Yasemin :(
      Rabbim şifa versin canım.
      Sevgilerimle...

      Sil
    2. Eline sağlık,tam bir vitamin deposu olmuş.Mis gibi sıcak sıcak içmeli:)sevgiler canım.

      Sil
    3. Teşekkür ederim sevgili Elif.
      Aynen canım, soğutmadan içmeli şifa niyetine :)
      Sevgilerimle..

      Sil
  10. Dün akşam sebzeli çorba yaptım ama ahaliye neredeyse silah zoruyla içirecektim.Bu konuda beni deli edecek bir aileye sahibim.Sadece mercimek çorbası ile ömür mü geçer? Geçiriyor bizimkiler:)

    Fotoğraflarına bayıldım.Işığı gerçekten çok iyi kullanıyorsun.
    Yaptığın düzenlemeler çok başarılı.
    Yüreğine, emeğine sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aman Ayşegülcüğüm, Allah eksikliklerini göstermesin de yeter ki.
      Ne yapalım artık, o kısım da güllerin dikeni olsun canısı :)
      Senden bunları duymak ayrıca mutlu ediyor beni, senin fotoğraflarının yanında benimkilerin lafı bile olamaz.
      Sevgi ve muhabbetlerimle canım..

      Sil
  11. Bu herkesin hasta olduğu günlerde tam vitamin bombası olmuş. Elelrinize sağlık.

    YanıtlaSil
  12. gercektende tam sifa bonbasi olmus canim banada lazim olurdu simdi böyle nefis bir corba ikigündür bende yatiyorum. Yapsanda söyle blogculardan hasta olanlara dagitsaydin ya be arkadasim:))
    ellerine saglik mis mis olmus

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım, bende artık yavaş yavaş onu düşünmeye başladım.
      Kısmetse teknoloji o boyuta gelsin, bakayım kimler hasta, hemen bir şifa çorbası kaynat, tek tuşla hepsine sıcak sıcak gönder :)
      Belli mi olur, teknoloji bu hızla giderse, İnşaAllah o günleri görmek de nasip olur.
      Sevgilerimle canım benim..

      Sil
  13. Gizem'min ellerine canina saglik!..

    Sevgiler bitanem,sahane gorunuyor her tarifin gibi..

    Optum de ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estağfurullah can Sevgim, güzel görüp güzel düşünenim.
      Ben de biir sürü öptüm seni :)

      Sil
  14. Canim cok lezzetli gorunuyor.Ellerin dert gormesin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sağ ol Rabiacığım, gel beraber olsun :)

      Sil
  15. ayyy görüntü çoook güzel:)elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Ömürcüğüm.
      Sevgilerimle..

      Sil
  16. Bence de tam bir şifa deposu :)
    Sebze çorbası da olabilir ya, şimdiye dek yaptığım ve adına sebze çorbası dediğim onca çorbanın bu nefis şey karşısında, başka bir şey olduğunu düşündüm:)
    Ne çok sebze bir arada,nohut ve but da var sonra,yok yok maşAllah:)
    Ellerine,emeğine sağlık canım arkadaşım.
    Hatır etmene de ayrıca sevindim:)
    Şükürler olsun çok iyiyim,ama nete giremedim 5 gündür,şimdi evimdeyim 2 gün sonra yine yolculuk var:)
    Hayırlısı bakalım.
    Öpüyorum tatlım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldin ve de tekrardan iyi yolculuklar balım :)
      Aman sen iyi ol da canısı, gerisi boş inanki.
      Çorbaya ettiğin iltifat için ilk önce Estafurullah diyor, sonra teşekkür ediyor ve en son olarak da öpüyorum kuzum :)

      Sil
  17. Canımm ellerine sağlık,bayıldım çorbana..nefis olmuş...kış çorbasız geçmiyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Nursen hanımcığım.
      Aynen öyle, hastalıkların ve kışın en güzel ilacıdır çorba.

      Sil
  18. Şifalı kış çorbası olmuş hemde en şifalısından..
    Tam akşam vakti ve açken insanı ekrana yapıştırıyoe bu güzellik..
    Ellerine sağlık canım..
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sağ ol Melihacığım güzel sözlerin için ayrı ayrı.
      Benden de sevgiler canım..

      Sil
  19. Nam nam nam bu çorba iştah açar :) içilmez de ne yapılır, çok lezzetli olmuştur kesinlikle. Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Burcucuğum :)
      Sevgilerimle canım..

      Sil
  20. Gizem'im kahvemi içicez diye geldim:)))Sanırım taslakta görünüyor canım köpüklü türk kahvesi:)))Öpüyorum seni yarın içeriz artık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ablacım, dalgın Gizem'in sakarlığına denk geldi :)
      Kaydet butonu yerine yayınlaya basınca :)
      Yarın içeriz balım İnşaAllah ;)
      Öpüyorum bende seni..

      Sil
  21. bu çorba tam bir şifa kaynağı olmuş, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim çok naziksiniz.
      sevgilerimle..

      Sil
  22. taamda boğazlarım acı biber sürmüşcesine yanarkenn,
    grip sinyalleri alıyorken bünyemm hafif hafiff...
    olsa idi bu çorbadann,
    şırıll şırıll limonu boca eder,,
    vee koca bi kase içerdim kii beenn....:)))
    ahh gizemim komşu olaydıkk,ellerinden içerdim şimdi bu şifa deposu çorbayı ..:)
    emeklerine sağlık kardeşim...
    muhteşemmm görünüyor...
    :)
    muhabbetle canısı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh balım diyorum ya, hep, keşke teknoloji o safhaya gelse, ilk kullananlardan biri ben olacağım her halde :)
      Çorbayı yapıp, kimler hasta diye duyuru yapıp, ardından tek bir tuşla isteyen herkese yollamak.. :)
      Hayali bile heyecan veriyor insana.
      Buarada çoook geçmiş olsun canım, Allah acil şifalar versin :(
      Muhabbet benden kuzum..

      Sil
  23. :))
    hüplete hüplete içmiş kadar oldumm kii..:)
    can kardeşim,saolasın...
    öpüldünn...
    :)

    YanıtlaSil

Hakaret ve benzeri kalp incitici sözler olmadığı müddetçe, yorumlarınızın benim için çok özel ve değerli olduğunu belirtmek isterim.
Her türlü soru ve önerilerinizi yanıtlamak ise benim için ayrı bir keyif.
Sevgi ve baki muhabbetle...

Ne Aramıştınız?



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

... GiSi ... © 2014-İLKBAHAR - "GiSi Tasarım" sitesinde yayınlanan ürünlerin, fotoğrafların ve yazıların tüm hakkı saklıdır. İzinsiz ve de kaynak gösterilmeden kullanılmaması önemle rica olunur. Emeğe saygı çerçevesinde, bu ufak ricamı göz önünde bulundururmanızı istiyor, sitede keyifli vakit geçirmenizi diliyorum. Sevgi ve muhabbetle...

Tasarım-Değmesin Yağlı Boya